איך להתאים משקפת שחייה?



התאמת משקפת שחייה למבנה פניו העליון של המשתמש בה - בעיקר ילדים – היא קריטית למיצוי פוטנציאל ההגנה המיטבית שלה על העיניים. אי התאמת המשקפיים עלולה לא רק למנוע מגע עם הכימיקלים השונים שבמים אלא להקשות עליו לשחות ולהעיב על חוויית השחייה ולפגום בהנאתה

PIXABAY

משקפת שרצועותיה אינן ניתנות לחיזוק ולהידוק מרבי עלולה להפריע במהלך השחייה, להסיח את דעתו של הילד משימת לב לסביבה המימית שבתוכה הוא צולל ובכך לסכן אותו.

למה חשוב לשים לב בבחירת משקפת מתאימה?

  1. משקפת מתאימה למידות הפנים. רצועותיה של משקפת קטנה עלולות ללחוץ על חלק מהפנים בעוד משקפת גדולה תאפשר חדירת מים אליה.
  2. חשוב מאוד: לבחור משקפת שחייה שהרצועות מובנות בה ומהוות חלק בלתי נפרד ממנה, ולא כאלה שמתחברות אליה באמצעות אבזמים או תפס כל שהוא, שעלול לגרום לצביטה.
  3. העדיפו משקפות שיש להן שתי רצועות אחיזה בחלק האחורי של הראש- אחת מיועדת להיות מונחת מעל הקודקוד והשנייה מתחת לו. רצועה אחת לא נותנת מענה מספיק.
  4. במשקפות איכותיות ובטיחותיות מוטמעת כיום טכנולוגיה חדשנית המונעת היווצרות והצטברות אדים, המטשטשים את שדה הראייה בתוך המים. כמו כן חשוב לשמור על משקפיים במקום שבו לא ייחשפו לאבק או לגורם שעלול לשרוט אותם.
  5. העדיפו משקפת שרצועותיה ניתנות לשימוש בקלות, בעיקר לשחרור אחיזתה המהודקת על הראש בלחיצת כפתור.
  6. חשוב לבדוק היטב איך הילד מרגיש עם המשקפת לפני כניסתו למים, ולוודא שהרצועות לא לוחצות עליו, שכן עלול להיגרם לו כאב ראש כתוצאה מלחצן.
  7. חשוב לבחור משקפת העומדת בתווי תקן איכות ובטיחות מחמירים בחנויות ייעודיות לציוד שחייה וצלילה. זה לא מוצר שאפשר לרכוש אותו באיכות ירודה או במחיר זול. מדובר במוצר שאיכותו ובטיחותו הן קריטיות לשימוש בו.
  8. בקשו המלצות, קראו חוות דעת. שאלו הורים של ילדים שיש להם משקפות האם הילד שבע רצון, האם המשקפת נוחה לשימוש, האם קל להניח אותם וקל להסירם.
  9. כאשר רוכשים לילד ציוד נדרש לחוג שחייה או אף לשחייה שאינה מתבצעת במסגרת חוג, תאפשרו לו ולכם להיות שקטים ורגועים מעצם הידיעה כי רכשתם עבורו את המוצר הטוב ביותר. התועלת שלו, איכותו ובטיחותו, מצדיקות את עלותו, שלא לומר מחייבות אותה.
  10. חשוב להדריך את הילד באופן השימוש במשקפת, להדריך אותו כיצד עליו להניחה על הראש ולהדק את רצועותיה וכיצד הוא משחרר אותן. כל זה צריך לתרגל פעמים אחדות – תחילה על "יבש" מחוץ למים ובהמשך בעודו שוחה.

המשקפת מספקת הגנה נדרשת על עיניו של הילד אבל אתם, הוריו, נדרשים להשגיח עליו בשבע עיניים כשהוא שוחה. העדר שימת לב לרגע אחד עלולה חלילה לגרום נזק ואף לגבות מחיר יקר- שלא נדע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה