איך להתמודד עם מצבי רוח בגיל ההתבגרות



בני נוער חווים תנודות משמעותיות במצבי הרוח שלהם, בשל גל רגשות שמגיע עם שינוי הורמונים בתקופה זו. ההתמודדות עם שינויים במצב הרוח יכולה להיות מורכבת, וחלק מבני הנוער מתמודדים עם תנודות רגשיות אלו טוב יותר מאחרים.

קרדיט לתמונות PIXABAY

כהורים, האתגר המשמעותי שניצב בפניכם הוא היכולת לסייע לבני הנוער שלכם לשלוט על רגשותיהם וללמד אותם לעבור את התקופה הסוערת של גיל ההתבגרות בגישה בריאה . למרבה המזל, למבוגרים יש את הכלים והניסיון להתייחס לעליות ומורדות אלו במצבי הרוח של המתבגרים, מכיוון שגם הם עברו אותם. הורים רבים מבינים שזהו חלק טבעי מההתבגרות, וחשוב להבין את השיטות שיסייעו לבני הנוער להתמודד עם תנודות במצבי הרוח שלהם.

הכרת המצבים האחראים לתנודות במצבי הרוח בגיל ההתבגרות

מומלץ להימנע מהטלת אמצעי משמעת קיצוניים ולהבין שבני נוער רבים אינם משנים את התנהגותם באופן מכוון, מכיוון הם עוברים תהליך נורמלי לגילם. הם מתקשים להתמודד עם רגשות שליליים או רגשות עצב, ולא תמיד הורים מסוגלים להבין מה לא בסדר אצלם. זוהי תקופה חדשה בחייהם, והם עדיין אינם מבינים איך לזהות רגשות אלו או להתמודד איתם. במקום עונשים, חשוב לעודד את בני הנוער לזהות את הרגשות החדשים הללו, ולסייע להם לזהות את הסימנים למצבי הרוח השליליים שלהם, על מנת שיהיו מודעים למה שקורה להם. חשוב להסביר להם שאם הם לא יודעים למה הם עצובים או כועסים, זה בסדר והתחושות יעברו. הם צריכים להבין שהם לא לבד, ושאלו מאפיינים טבעיים של גיל ההתבגרות.

סיוע בלימוד מיומנויות התמודדות

בני נוער צריכים ללמוד איך להתמודד עם רגשותיהם הסוערים, להבין מה מעורר את הכעס או העצב שלהם, ולמצוא שיטות לשלוט במצבי הרוח שלהם על מנת שיוכלו לתפקד. כאשר המצב רגוע, ניתן ללמד את המתבגרים מיומנויות התמודדות באמצעות משחקי תפקידים של תרחישים שונים. במהלך משחקים אלו, הילדים לומדים לתרגל ספירה עד עשר עד שהם נרגעים, או שאפשר להפנות אותם להשפעות החיוביות שיש לטיולים בחיק הטבע או להאזנה למוסיקה. מודל התנהגויות בריאות אלה עשוי לתמוך במניעת הפרעות אכילה בגיל ההתבגרות, לצד שיפור הבריאות וחינוך בני הנוער למיומנויות התמודדות חיוביות חשובות.

תמיכה באורח חיים בריא

הרגלים בריאים מאופיינים בהורים שמהווים מודל לחיקוי באמצעות התנהגות מתאימה; עידוד להרגלי אכילה בריאים; הקפדה על הרגלי שינה בריאים או טיפול בחרדה חברתית אצל מתבגרים, הם כלים חשובים שמסייעים למתבגרים להתמודד עם מצבי רוח סוערים.

עיסוק בהסחות דעת בריאות

מומלץ לעודד את בני הנוער לנקוט בצעדי מניעת מצבי רוח שליליים באמצעות יצירתיות או פעילות שמעניינת אותם. הסחות דעת מעולות כדי להסיח את דעת בני הנוער מהעצב והלחץ שלהם. כך, למשל, פיתוח או עיסוק בתחביבים מסייע בשיפור מצב הרוח של המתבגרים, והעבודה על התחביבים תלמד אותם כישורי התמודדות וחוסן ותנתב אנרגיה שלילית להתנהגות חיובית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה