כולם יודעים לטגן שניצל אבל לא כולם יודעים אך מכינים שניצלים מושלמים, הכי עסיסיים, פריכים וטעימים. אז לטובת חובבי השניצלים, לפניכם כמה טיפים שיכולים לעשות את כל ההבדל

freepik

בחירה נכונה של נתחים

בתור התחלה, יש לדעת כי שניצל מכינים מחלקים שונים של עוף. כך, יכול להיות שניצל חזה עוף שנחתך בצורת פרפר ושהינו המוכר והמבוקש ביותר בשוק, לצד שניצל מנתחי פילה מאורכים המוכנים מאזור הקרוב לעצמות החזה, שהינם נתחים יותר עדינים ורכים, מעולים במיוחד עבור הכנת שניצלונים. בנוסף, אפשר להכין שניצלים מנתחי פרגית עסיסיים ושמנים שמקורם לרוב בירך העוף, אולם צורתם לא תהיה אחידה.

בכל מקרה, ולא משנה איזה סוג של נתח בחרתם, כמו בהרבה מנות גם בתחום השניצלים יש חשיבות רבה לאיכות הבשר הנבחר. למטרה זו כדאי לבחור נתחים של עוף טרי, טבעי ובריא, שמקורם בעופות שגודלו ללא הורמונים ואנטיביוטיקה.

כמה עבה יהיה השניצל

עובי של שניצל הוא עוד נקודה מהותית עם הרבה אסכולות וגישות. כך למשל, יש את אסכולת שניצל דק שמאמינה כי פחות הוא יותר ושכדאי לקנות מראש נתחים דקים ולא לחבוט בנתחי העוף עם פטיש מטבח הפוגם בעסיס הבשר. מנגד, יש את אלו שמעדיפים נתחי שניצל עבים עם הרבה בשר בין שכבות הציפוי. אבל מה עדיף? זה באמת שאלה של טעם אישי.

השריה של נתחי העוף

בייחוד למי שאוהב את השניצל שלו עבה, וכן למי שרוצה לזכות בשניצל עם טעם יותר עמוק ומיוחד, כדאי להשקיע בהשריית הבשר טרם טיגונו ובכך להעלות את רמת העסיסיות והרכות של הבשר ולשפר את מנעד טעמיו. השריה זו יכולה להיות עם סוגים שונים של מרידנה, למשל על בסיס סויה, בירה, מיץ תפוזים, ואפילו קוקה קולה.

ציפוי ותיבול השניצל

גם ציפויי השניצל הם עולם ומלואו, מציפוי רגיל של פירורי לחם וביצים, לציפוי של פנקו, קמח, ציפוי כפול, בלילת טמפורה, ציפוי שניצל בקמח קורנפלור, פצפוצי אורז, שיבלות שועל, קמח תירס  ועוד. כמו כן, לתיבול שניצל בזמן השריה או הכנה אפשר להיעזר בשלל סוגי תבלינים כמו חרדל, דבש, פלפל, מלח, שום, גרידת לימון, אורגנו, פטרוזיליה ועוד.

הטיגון עצמו

לטיגון שניצלים יש לעשות שימוש במחבת כבדה המונחת על גבי להבה בינונית עם שמן המכסה את חצי גובהו של נתח השניצל או את כולו. את השניצלים מכניסים לשמן חם כשהם לא צפופים מידי ומוציאים שהציפוי הופך לזהוב והבשר של השניצל פריך ורך. משך הליך הטיגון משתנה בהתאם לעובי של נתחי השניצל.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה