איך לנסח כותרת מושכת למאמר שמיועד לרשת?



כותרות שונות מוצאים בהרבה מקומות, מעיתונים וכריכות ספרים ועד שמות של יצירות או שירים. אבל בעוד שכותרת או שם של ספר הם לעיתים מילה אחת או רצף מילים לא ברור, הרי שבזירת האינטרנט החוקים הם שונים. איך לנסח כותרת מושכת שמיועדת לרשת? אתם מוזמנים לקרוא.

קרדיט לתמונות FREEPIK

כדאי לכם לקרוא את הפסקה הזאת

כותרות נועדו למשוך את תשומת הלב של הקורא אל המאמר עצמו. הגולש מחפש חומר מסוים ונתקל במקרה בכותרת שמסקרנת אותו ואז הוא עוצר ולעיתים אף קורא.  במידה ולא מדובר בדיוק בחומר המבוקש לו, הגולש יתעכב רק אם הכותרת הצליחה למשוך את תשומת לבו.

סריקה מהירה של כותרות

דפוס ההתנהגות של גולשים באינטרנט שונה מדפוסי קריאה של ספרים ועיתונים. אנשים סורקים את הכותרות עם העיניים, לכן, מסביר גיל קראוס (עו"ד) - שלוש המילים הראשונות הן מאוד משמעותיות בכותרת. לכותרת יש כ-2 שניות כדי להרשים את הקורא ולגרום לו לרצות להמשיך ולקרוא. נתון חשוב נוסף, רק 20% מהקוראים ימשיכו מהכותרת למאמר.

ממה מורכבת כותרת מנצחת?

לכותרות מוצלחות ומושכות יש מספר מרכיבים וככל שהם יופיעו יחד, כך יותר הם יניעו לפעולה.

  • העצמה – לא לכוון רק לראש אלא גם ללב. שימוש במילים כגון מדהים, מעורר השראה, מפתיע ופנטסטי מעצימים את המסר ומעוררים סקרנות. לדוגמא, לא תאמינו איזה דבר מפתיע קרה לי כשהלכתי לקניות.
  • שימוש במספרים – מספרים קופצים לעין ושימוש בהם עובד בצורה יעילה, בין היתר כי הם עושים סדר בקריאה. למשל, 6 טיפים לירידה במשקל, או ההבדל בין הכותרת: איך הגדלתי תוך שנה את ההכנסות שלי, לבין: איך הגדלתי ב-50% את ההכנסות שלי תוך שנה או אפילו, איך הגדלתי ב-200,000 ₪ את ההכנסות שלי תוך חודש.
  • כפועל יוצא מהשימוש במספרים, גם תאריכים מאוד מושכים את העין. השימוש בתאריך גם רומז לגולש שמדובר במידע רלבנטי ועדכני. למשל, 10 היעדים האטרקטיביים לטוס אליהם בשנת 2023.
  • ההבטחה – הגולש צריך להבין במהירות מתוך הכותרת מה התוכן שמחכה לו בהמשך הדרך. הכותרת היא כרטיס הביקור למאמר או השער שלו. כדי שהגולש יפתח את השער הוא צריך להתעניין ולהבין על מה המאמר ובמה הוא יכול לתרום לו. לדוגמא, 15 מתכונים מנצחים לחג הפסח. לא תמשיכו לקרוא?
  • האורך המומלץ לכותרת הוא כ-50-60 תווים, כלומר בין 9-10 מילים. חשוב לבחור בחוכמה את המילים ולתמצת את הערך שיתקבל מקריאת התוכן.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה