איך לקדם את העסק ברשתות החברתיות



עם 2.5 מיליארד משתמשים בכל חודש, פייסבוק היא הקהילה המקוונת הגדולה בעולם. בפער. לאחר המיזוג עם ווצאפ ואינסטגרם היא חולשת על תשומת הלב של שליש מאוכלוסיית העולם ומעל 6 מיליון ישראלים.

freepik

אם כך, אין זה פלא כי הרשתות החברתיות הפכו לאחת מאסטרטגיות השיווק החשובות של כל עסק.

המחיר הנמוך ביחס לחשיפה, הפריסה הגיאוגרפית הרחבה והאפשרויות לאיתור לקוחות רלוונטים הופכים את פייסבוק ונדבכיה לכלי שכל עסק חייב שיהיה ברשותו. גם עסקים שבעבר לא הרגישו צורך בנוכחות דיגיטלית, חייבים להיות היום עם היד על הדופק.

ואמנם, כ-84% מהעסקים משתמשים בפייסבוק, אבל רק כ-30% מהעסקים מדווחים על הצלחה כתוצאה משימוש בפייסבוק כאסטרטגייה שיווקית.

שאלנו את סער ברעם, מומחה לשיווק דיגיטלי, בעל חברה לשיווק, ומרצה באקדמיה - מה צריך לעשות ברשתות החברתיות על מנת למקסם את הפוטנציאל של העסק.

"פייסבוק הוא כלי נהדר", אומר ברעם. "אבל צריך לדעת איך להשתמש בו".

"היום לא מספיק לפתוח דף עסקי, ויש סט של מהלכים בסיסיים שאפשר לעשות במיידי כדי לקבל חשיפה גדולה וממוקדת לעסק, בעלות מינימלית".

כמה דברים שלא ידעתם על פייסבוק:

·         פלח האוכלוסייה שגדל במהירות שיא היא האוכלוסייה בגיל 65 ומעלה. זהו פלח שוק שקפץ בפייסבוק ב40% רק ב-2019 ובשנה האחרונה בעקבות הקורונה והבידוד החברתי הכפוי, זינק עוד יותר.

·         צעירים בגיל העשרה משתמשים פחות בפייסבוק ומעדיפים רשתות חברתיות אחרות כגון אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב וכו.

·         74% מהמשתמשים בפייסבוק הם בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע.

·         88% משתמשים בפייסבוק כדרך ליצירת קשרים חברתיים.

·         94% מהרווח על פרסומות בפייסבוק מגיעים מהטלפון הנייד.

·         הזמנים הכי נצפים בפייסבוק הם דווקא ימי שלישי עד חמישי בשעות הצהריים.

·         מרבית המשתמשים בפייסבוק לא מבינים איך האלגוריתם של פייסבוק עובד.

"לאחר שאנחנו מבינים את הרגלי הצפייה ואת האלגוריתם המשתנה של פייסבוק", ממשיך ברעם, אנחנו יכולים לייצר אסטרטגיה ממוקדת לפי סוג העסק והלקוחות שאנחנו רוצים להביא.

לדוגמא, האלגוריתם של פייסבוק יוריד את החשיפה הראשונית של הדף העסקי, כל עוד הוא לא ממומן. אבל יש דרכים לעקוף זאת, ולעיתים גם בהשקעה של שקלים בודדים, נראה חשיפה משמעותית לעסק כבר בשבועות הראשונים.

יש כל כך הרבה מידע שניתן להבין מהכלים מאחורי הקלעים של פייסבוק ולכוון את העסק שלנו שלא רק יגיע לחשיפה רחבה, אלא ממוקדת, ואלו הלקוחות שבסוף יגיעו וישקיעו את הכסף שלהם.

אך פייסבוק היא לא הגורם היחיד ברשתות החברתיות. עלינו לקחת בחשבון גם חשיפת תכנים ברשתות נוספות, תשומת לב לנוכחות שלנו בגוגל, כולל חשיפה שלילית ודרכי התגוננות וקידום אורגני, מסכם ברעם.  

סער ברעם - בעל חברת שיווק דיגיטלי ופרסום בפייסבוק ובתחום מאז 2006. בשנים האחרונות מרצה באקדמיה ומלווה תאגידים ועסקים פרטיים. בערוץ היוטיוב שלו ישנם מאות סרטונים בחינם ובעברית המלמדים על התחום במילים פשוטות שכל אחד יבין, בנוסף לטיפים שבועיים בעמוד הפייסבוק. לאחרונה החל להעביר קורסים אונליין בשיווק דיגיטלי לבעלי עסקים פרטיים.

-          מידע נוסף אצלי באתר.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה