איך לקדם את הצמיחה של בני נוער? נס של תזונה מאוזנת!



בני נוער עוברים שינויים רבים - פיזיים ורגשיים כאחד. שינויים גופניים רבים נגרמים על ידי שחרור הורמון הגדילה האנושי (HGH) בגוף. תזונה ואורח חיים בריאים ממלאים תפקיד חשוב בתמיכה בצמיחה ובהתפתחות. אם המתבגר שלך פגום, אכילת תזונה מאוזנת עשויה להיות המפתח להאצת הצמיחה וההתפתחות שלו.
הורמון הגדילה האנושי (HGH) הכרחי לצמיחה, לתיקון תאים ולמטבוליזם והוא מיוצר על ידי בלוטת יותרת המוח ומשוחרר לדם. שחרור HGH מבלוטת יותרת המוח נשלט על ידי שני הורמונים אחרים, הורמון משחרר הורמון גדילה וסומטוסטטין. כפי שהשם מרמז, גרלין גורם לגוף לייצר ולשחרר הורמון גדילה. סומטוסטטין, לעומת זאת, חוסם את שחרור הורמון הגדילה.
במהלך ההתבגרות, גופו של נער עובר שינויים רבים. בנים צוברים יותר שרירים, שיער פנים וקולות עמוקים יותר. ישבנה של הילדה מתעגל ושדיה מתחילים להתפתח. בנוסף, הם הופכים גדולים יותר; כל השינויים הללו מושפעים מהורמון הגדילה האנושי.

קרדיט תמונה FREEPIK

כיצד פועל הורמון הגדילה האנושי וכיצד הוא עולה באופן טבעי?

HGH יכול להשתחרר בפתאומיות. שחרורו הוא הגבוה ביותר בגיל ההתבגרות ומאט במהלך הבגרות. לאחר השחרור, HGH פועל על חלקי הגוף וגורם לצמיחה. בעיקרון, HGH אחראי לקידום חלוקת התאים של תאי עצם וסחוס. יש איתות והפעלה של מגוון תאי עצם שונים כדי להגביר את שכפול וגדילת התאים. התוצאה היא הארכת עצם בלתי הפיכה. תהליך זה מתרחש בהדרגה עד שהעצמות מתמזגות. בשלב זה, במקום לגרום להתפתחות עצם נוספת, HGH יעזור לשמור על מבנה גוף תקין.

דבר מעניין נוסף שעושה HGH הוא להגביר את הייצור של גורם גדילה של אינסולין המעכב את פעילות האינסולין בגוף. אינסולין הוא הורמון השולט ברמות הסוכר בדם. מרכיב זה מכוון את הגוף לאגור גלוקוז בכבד, בשומן ובשרירים. HGH מעכב את פעולת האינסולין, ולכן רמות הסוכר בדם גבוהות יותר. זה מבטיח שלתאים ולרקמות הגוף יש מספיק אנרגיה כדי לשכפל ולגדול. כך הורמון הגדילה האנושי מווסת את חילוף החומרים כדי לתמוך בצמיחה תקינה.

לגדילה והתפתחות תקינים, הורמון הגדילה האנושי חייב להיות ברמות נורמליות. מחקרים הוכיחו את הקשר בין גורמים פיזיולוגיים מסוימים לבין רמות הורמון הגדילה בגוף. כמה מחקרים אפילו מראים שרמות ההורמונים יכולות לעלות באופן טבעי. פעילות גופנית, שינה טובה יותר ותזונה מאוזנת זוהו כדרכים לייעל את רמות HGH בגוף.

אילו חומרים מזינים ספציפיים צריכים בנים לצמיחה מהירה?

לא ניתן להדגיש יתר על המידה את תפקיד התזונה בגדילה והתפתחות תקינים. הייצור וההפרשה של HGH דורשים תזונה מאוזנת. מחקרים הראו שחסרים תזונתיים ותת תזונה קשורים לרמות חריגות של הורמון גדילה וגורמי גדילה דמויי אינסולין בגוף. רכיבי תזונה ספציפיים נדרשים כדי לקדם צמיחה תקינה אצל מתבגרים.

חלבון וחומצת אמינו

חומצות אמינו הן אבני הבניין של חלבון ומהוות מקור מצוין להורמון החנקן. חלבון וחומצות אמינו מקדמים צמיחה ומספקים אנרגיה לתאים ולשרירים כדי לקיים חיים. צריכת חלבון לא מספקת נקשרה למחלת ילדות. מזונות עשירים בחלבון כמו אבקת חלבון יכולים לעזור לקדם את הגדילה של ילדים ומתבגרים, ויש מגוון של אבקות חלבון זמינות באימוני BDC, כמו WHEY מוצרי הרבלייף  , אבקת חלבון בטעם שוקולד ואבקת חלבון של Pure Way. באופן דומה, חומצות אמינו בודדות כגון ליזין, ארגינין וגלוטמין מגבירות גם את הפרשת הורמון הגדילה בגוף.

ויטמינים

ויטמינים הם מיקרו-נוטריינטים שאנו מקבלים מהתזונה שלנו, אך הם ממלאים תפקיד חיוני בוויסות ייצור והפרשת הורמוני הגדילה. ויטמין D ידוע כחיוני להתפתחות העצם, ומחקרים הראו גם שהוא משפיע על רמות הורמון הגדילה וגורמי גדילה של אינסולין בגוף.

ויטמין A הוא ויטמין חשוב נוסף המווסת את הפרשת הורמון הגדילה. ויטמין A מקיים אינטראקציה עם קולטנים מסוימים בבלוטת יותרת המוח כדי להגביר את שחרור הורמון הגדילה. מחסור בוויטמין A קשור לגובה קצר יותר בילדים, כך עולה ממחקר

ויטמינים אחרים התומכים בצמיחה והתפתחות כוללים ויטמין E ו-B-complex.

מינרלים

מינרלים הם גם מיקרו-נוטריינטים שאנו מקבלים מהתזונה שלנו. הם תומכים בתגובות ביוכימיות מטבוליות רבות. מינרלים נחוצים גם להפרשת הורמון הגדילה, התפתחות העצם ותחזוקת הגוף. מינרלים שיש לכלול בתזונה מאוזנת כוללים נתרן, סידן, אשלגן, מגנזיום, זרחן, אבץ, ברזל ויוד. מינרלים נוספים חשובים לא פחות הם גופרית, כלור, קובלט, נחושת, מנגן, מוליבדן וסלניום.

אילו מזונות כדאי לכלול בתזונה כדי למקסם את הצמיחה בצורה הטובה ביותר?

על מנת להבטיח צמיחה בריאה של צעירים, יש צורך להקפיד על תזונה מאוזנת על מנת שיוכלו לקבל איזון תזונתי תקין. בעת הקמת תזונה מאוזנת לצמיחה בריאה, זכור את הדברים הבאים:

  1. פירות וירקות יש לאכול כל יום.
  2. יש צורך בתוספת סידן בתזונה היומית. חלב, גבינה ויוגורט הם מקורות חלב לסידן. מקורות שאינם מוצרי חלב כוללים שקדים, תאנים, פולי סויה, סלמון וברוקולי.
  3. התזונה היומית צריכה לכלול מזונות עשירים בחלבון כמו משקאות ואבקת חלבון לספורטאים , שעועית, ביצים וטופו.
  4. דרושים מזונות עשירים בברזל כדי לתמוך בצמיחה. מקורות טובים כוללים בשר בקר, דגנים ותרד.
  5. דגנים מלאים וסיבים תזונתיים תומכים באחסון אנרגיה ויש לצרוך אותם מדי יום.
  6. הגבל מזונות מעובדים ומזונות עתירי סוכר ושומן רווי.
  7. גיל ההתבגרות מלווה בקפיצת גדילה. הורמון הגדילה האנושי אחראי בסופו של דבר להפעלת שינויים והתפתחות בגוף. בני נוער זקוקים לתזונה מאוזנת כדי שהם יקבלו את כל אבות המזון הנכונים עבור HGH וצמיחה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה