איך לשמור על משקל גוף תקין במהלך תקופת הסגר?



תקופת הקורנה פה כדי להשאר בזמן הקרוב וככל הנראה שנמשיך לחוות סגר כללי מדי כמה חודשים או לחילופין בידוד לאחר חשיפה לחולים מאומתים

freepik

אז איך שומרים על המשקל כשאי אפשר לצאת מהבית, משעמם, יש ילדים קטנים שכל הזמן רוצים לאכול חטיפים ואין תאריך ברור מתי כל זה נגמר?

במאמר זה אספנו עבורכם טיפים שצברנו במהלך שני הסגרים האחרונים וכמו כן טיפים מבעלי מקצוע כגון דיאטנים מוסמכים ורופאים.

תעבדו עם תפריט קבוע ומסודר המתאים לכל בני הבית

הדבר הכי חשוב כדי להצליח במשימה זה תפריט מסודר וקבוע לכל הארוחות. חשוב לעשות ישיבה משפחתית, ובה לקבוע תפריט קבוע לארוחת בוקר, צהרים וערב אשר מוסכם על כל בני הבית.

לאחר שמצליחים לבנות תפריט כזה מגיע שלב הקנייה של חומרי הגלם. אל תחסכו כאן ותקנו חומרי גלם איכותיים ומזינים על מנת שהמזון שתכינו בבית יהיה איכותי ובריא ויעזור לכם לשמור על דיאטה מאוזנת בתקופה כל כך מורכבת.

המקום בו ניתן לשלוט על כמויות שמן, סוכר ונתרן באוכל הוא המטבח הביתי ולכן במהלך הבישול הקפידו כי אינכם חורגים ומוסיפים רק מעט מהם.

היו סלחניים כלפי עצמכם

אז נכון, בניתם תפריט, יצאתם לקניות, בישלתם והתארגנתם כמו שצריך ועדיין מדי פעם מתחשק לכם לחרוג. הכל בסדר! היו סלחניים כלפי עצמכם ותאפשרו זאת לעצמכם.

מה שחשוב הוא שרוב הזמן תהיו מאוזנים ותקפידו על יחס נכון של פחמימות, חלבונים ושומנים בתפריט שלכם, ועל כן גם אם מתבצעת חריגה (אפילו פעם ביום של ממתק אהוב), הגוף יודע איך להתמודד עם זה ומאזן את עצמו בקלות.

תזכרו כל הזמן שלעיתים חשוב גם להזין את הנפש בדברים שאתם אוהבים במיוחד, ואם תמנעו מעצמכם את זה לחלוטין יכול להיות שתתפסו את עצמכם בבולמוסי אכילה בלתי נשלטים שיוציאו אתכם לגמרי מאיזון וחבל.

שלבו פעילות גופנית משפחתית

בנוסף לתפריט ורשימת הקניות שהכנתם, השתדלו לבצע פעילות גופנית אותה ניתן לבצע בתוך הבית או בטווח היציאה המותר מהבית. תוכלו לשלב הליכה משפחתית בקצב קבוע, תרגילי יוגה ומתיחות או כל דבר העולה על רוחכם - העיקר להזיז את הגוף.

פעילות גופנית לבדה, מבלי לשמור על תפריט מאוזן לא תסייע לכם לשמור על משקל או לרדת במשקל.

חשוב מאוד לשלב בין תפריט מאוזן לבין פעילות גופנית וכך ליצור את השילוב האולטימטיבי לבריאות הגוף.

אז קדימה, תתחילו לתכנן את צעדיכם לקראת הסגר הבא בתבונה וביעילות, הפיקו לקחים מהסגרים הקדומים והפעם תגיעו בגישה חיובית ובריאה והכי חשוב - תעברו את הסגר בשלום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה