איך לשמר בצורה נכונה משקאות חריפים בבית?



אם אתם נהנים לשתות אלכוהול בבית, חשוב לדעת איך לשמר אותם בצורה נכונה. בין שיש לכם בקבוק שמפניה יוקרתי, או קוניאק משובח או כל אלכוהול אחר, ישנם צעדים שאתם יכולים לנקוט כדי להבטיח שהמשקאות החריפים ומשובחים שלכם יישארו טריים וטעימים לאורך זמן רב ככל האפשר. במאמר זה, נחקור כמה מהדרכים הטובות ביותר לשימור אלכוהול בבית.

קרדיט תמונה pexels

אחסון בטמפרטורה הנכונה

אחד הגורמים החשובים ביותר בשימור אלכוהול הוא הטמפרטורה שבה הם מאוחסנים. עבור רוב הדעות, מקום קריר וחשוך הוא הטוב ביותר. מומלץ להימנע מאחסון אלכוהול באזורים החשופים לאור שמש או למקורות חום אחרים, שכן הדבר עלול לגרום לאלכוהול להתקלקל ולפגוע בטעמו. חשוב גם לאחסן משקאות חריפים בטמפרטורה קבועה, לכן כדאי להימנע מהצבתם באזורים שחווים תנודות בטמפרטורה, כגון ליד חלון או מתחת למזגן.

פיקוק מתאים

הפקק המשמש לאיטום בקבוק יכול להיות בעל השפעה משמעותית על אורך החיים של האלכוהול. אף על פי שזה עשוי להיות מפתה לעשות שימוש חוזר בפקקים עבור בקבוקים אחרים, זה עלול לסכן את האיטום ולאפשר לאוויר להיכנס לבקבוק. במקום זאת, השקיעו בפקקים איכותיים המתאימים היטב לבקבוק. זה יעזור למנוע מהאוויר להיכנס פנימה ולשמור על רעננות במשך זמן רב יותר.

בקבוקים זקופים

בעת אחסון משקאות חריפים, עדיף לשמור את הבקבוקים זקופים. זה עוזר למזער את כמות הנוזל שנחשפת לאוויר, מה שעלול לגרום לאלכוהול להתחמצן ולאבד את הטעם. אם אתם צריכים לאחסן בקבוק על הצד, מומלץ להקפיד לסובב אותו מדי פעם כדי להבטיח שהפקק יישאר לח ויוצר אטימה טובה.

קירור

קירור יכול להיות דרך יעילה לשימור משקאות חריפים מסוימים, במיוחד כאלה שהם עדינים יותר או בעלי אחוז אלכוהול נמוך יותר. יין לבן , למשל, יש לאחסן במקרר לאחר פתיחתו, שכן הטמפרטורה הקרירה עלולה להאט את תהליך החמצון ולעזור ליין לשמור על טעמו. יין אדום יבש , לעומת זאת, ניתן לאחסן בטמפרטורת החדר כמה ימים לאחר הפתיחה, אבל יש לצרוך אותו מהר יחסית.

סילרים

אוטמי ואקום הם כלי מצוין לשימור אלכוהול, שכן הם מוציאים אוויר מבקבוק ויוצרים אטימה הדוקה שעוזרת לשמור על טריות הנוזל. קיימים בשוק מגוון של אוטמי ואקום, ממשאבות ידניות ועד לדגמים חשמליים, וכך תוכלו לבחור את זה המתאים ביותר לצרכים ולתקציב שלכם.

שומר יין

אם אתם נהנים לשתות יין, השקעה בשומר יין יכולה להיות צעד חכם. מכשירים אלו משתמשים בגז ארגון או גזים אינרטיים אחרים כדי לעקור את החמצן בבקבוק, מה שעוזר למנוע מהיין להתחמצן ולאבד את טעמו. אומנם משמרי יין יכולים להיות יקרים, אבל הם יכולים להיות השקעה משתלמת אם אתם שותים יין לעתים קרובות ורוצים להבטיח שהבקבוקים שלכם יישארו טריים.

זמני צריכה

בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לשמר משקאות חריפים בבית היא לשתות אותם בזמן. אומנם בהחלט אפשר לשמור בקבוק יין או אלכוהול אחר למשך תקופה ארוכה, אבל הטעם בהכרח יתחיל להתדרדר עם הזמן. אם יש לכם בקבוק מיוחד שאתם רוצים להתענג עליו, תנסו לשתות אותו תוך מספר ימים מפתיחתו. אם יש לכם מספר בקבוקים שאתם רוצים לשמור יותר זמן, תשקלו להשקיע במרתף יינות או יחידת אחסון שיכולה לשמור על רמת טמפרטורה ולחות קבועה.

שימור בקבוקי אלכוהול איכותיים לשנים רבות

כשמדובר בשימור אלכוהול בבית, יש כמה דברים חשובים שכדאי לזכור. ראשית, חשוב לאחסן אלכוהול במקום קריר וחשוך הרחק מאור שמש. שנית, הקפידו לאטום בקבוקים היטב כדי למנוע כניסת אוויר וחמצון האלכוהול. עבור יינות, עדיף להניח אותם על הצד כדי לשמור על לחות הפקק ולמנוע את חלחול האוויר פנימה. לבסוף, חשוב לזכור שלא כל האלכוהול נשמר היטב במהלך השנים, וחלק מהסוגים מיועדים לצריכה מהירה יחסית לאחר הפתיחה. על ידי הקפדה על הנחיות אלו, תוכלו לשמר את האיכות והטעם של המשקאות האלכוהוליים האהובים עליכם בבית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה