איך מזהים עורך דין המתמחה בדיני משפחה?



עורך דין לענייני משפחה עוסק במגוון התחומים הקשורים להקמה, ניהול ופירוק משפחה. תחומים אלו הם רבים ומגוונים ועוסקים בין היתר בהסכמים בין בני זוג, ניהול מעמד ידועים בציבור, טיפול בצוואות וירושות, ענייני משמורת ואפוטרופסות, ייפוי כוח מתמשך וכמובן ניהול והובלה של הליכי גירושין. הצורך בעורך דין מקצועי ומנוסה אשר מבין בכל הפרטים הקטנים והמורכבים בתחום הוא גדול.

קרדיט תמונה: vista-create

ההבדל בין עו"ד כללי לבין עורך דין המתמחה בדיני משפחה

לרוב, בתחומים אחרים בהם עוסקים עורכי הדין, כל ההסכמים נעשים על גבי חוזים כתובים ומסודרים.

הבעייתיות העיקרית בתחום דיני המשפחה הינה ההסכמים וההבטחות, אשר ניתנים לרוב בעל פה וללא כל סימוכין בכתב. כתוצאה מכך, פעמים רבות קורה מצב בו כל אחד מבני המשפחה מפרש את ההסכם שנעשה כראות עיניו, ולא ניתן להתחקות אחר הפרשנות המדויקת.

בנוסף לכך, בן משפחה אחד יכול לתת משקל רב לאמירה שנאמרה באופן אימפולסיבי. התחום רווי רגשות ואמוציות, שהופכים אותו לסבוך ומורכב ביחס לסוגי דין אחרים. קשה לייחס רציונל לפעולות שנעשות על ידי בני המשפחה בעת סכסוך, והרבה פעמים פעולות אלה נובעות מתחושות ומתהליכים פסיכולוגיים סבוכים ולאו דווקא משיקולים טהורים של כדאיות ורווח כלכלי.

איך בוחרים עורך דין המתמחה בדיני משפחה?

כדי לבחור עו"ד לענייני משפחה ראוי, רצוי לבחון מגוון אלמנטים, כדלקמן:

כימיה: הדבר החשוב ביותר במסגרת בחירת עורך דין משפחה או עורך דין גירושין, הוא כי יש כימיה ביניכם לבין עורך הדין שלכם. עליכם לבחור עורך דין שאיתו תרגישו נוח וכן תוכלו לפרט באוזניו את העובדות הלא נעימות. אם אינכם חשים בנוח עם עורך הדין שלכם, עדיף שלא תבחרו בשירותיו. זכרו שכאשר אתם בוחרים עורך דין, אתם מבצעים בחירה לטווח ארוך ולכן הכימיה היא אחד הנושאים החשובים שיש לבחון.

ניסיון: חשוב לזכור כי ניסיון בא לידי ביטוי גם בעלות הכספית. אומנם לא צריך תמיד לבחור את עורך הדין הוותיק והיקר ביותר, אך חשוב לוודא שלעורך הדין שלכם יש די ניסיון וידע לצורך הייצוג ההולם שלכם.

שימו לב שעורך דין מקצוען הוא עורך דין שמכיר היטב את בית הדין הרבני חיפה

פגישת ייעוץ ואפיון

כלל ראשון בבחירת ייצוג משפטי הוא התאמת הייצוג למטרות הלקוח, תיאום ציפיות וליבון צרכים. הצעד הראשון, החשוב וההכרחי ביותר, הוא פגישת ייעוץ ואפיון עם עו"ד לענייני משפחה. במסגרת פגישה זו מתבהר ללקוח המצב המשפטי שבו הוא נתון, כמו גם סיכוייו בהליך המשפטי. בהזדמנות זו מתבונן הלקוח במצבו וקובע את המטרות שהוא מעוניין להשיג בהליך המשפטי. בהתאם לכך מונחים בפגישת הייעוץ והאפיון היסודות של האסטרטגיה המשפטית להשגת המטרות. פגישה זו היא מורכבת ואינטנסיבית, שבמהלכה עורך דין טוב יצליח תוך שעה-שעתיים להבין מהלקוח את נסיבות המקרה, לסייע לו להגדיר את מטרותיו, להבהיר לו את המצב המשפטי ולחתום את הפגישה בהצעה למתווה אסטרטגי. זו גם הסיבה שאצל עורכי הדין לענייני משפחה הטובים בארץ, פגישה כזו כרוכה בתשלום.  

תפקיד עורך הדין בגירושין

זהו כמובן אחד התפקידים הידועים והמוכרים ביותר של עורך דין לענייני משפחה, ואין זה פלא. תפקידו של עורך דין משפחה במקרה של גירושין הוא קריטי מאין כמוהו, ויכול להשפיע רבות על צורתם ועל אופיים של הגירושין. במסגרת הליך הגירושין יש לעורך הדין מספר תפקידים:

גישור גירושין

חלק חשוב מאוד בטיפולו של עו"ד לענייני משפחה הוא גישור בעת גירושין (ועל כן מומלץ לפנות לעו"ד משפחה שהינו מגשר). לעיתים קיימת מתיחות רבה סביב הנושא וצריך לדעת לקטוע אותה. עורך הדין יקשיב בסבלנות לטענות שני הצדדים, יפנים ויציע פתרונות יצירתיים טובים אשר יובילו להסכמות במשמורת על ילדים וחלוקת רכוש. השלב האחרון הוא עריכת ההסכם בהתאם להם, חתימה עליו והגשתו לבית המשפט לענייני משפחה לקבלת תוקף חוקי. הסכמים קשה יותר לערער עליהם שכן ההנחה בבתי המשפט כי "הסכמים יש לכבד". הם אף מספקים שקט נפשי לשני הצדדים ולכן עדיפים מאשר ניהול הליך משפטי כשאין לדעת את תוצאות ההליך.

מחפשים עורך דין גירושין בחיפה?

אני עומד לרשותכם תמיד!

הגשת תביעת הגירושין - עורך דין גירושין בנהריה מסביר

על אף שמדובר בשלב יחסית מוקדם של ההליך, אין למעט בחשיבות ליוויו של עורך דין כבר בשלב הזה. מערכת דיני המשפחה בישראל היא ייחודית משום שהיא משלבת הן דין דתי והן דין אזרחי. השילוב הזה מוביל לכך שאמנם את הגירושין עצמם ניתן לבצע רק בבית דין דתי, אך את הסכם הגירושין, הכולל את פרטי ההיפרדות, ניתן לערוך גם בבית משפט לענייני משפחה.

הבחירה בין שתי הערכאות הללו יכולה להיות קריטית לבני הזוג, והיא דורשת ידע ובקיאות מלאה בדיני המשפחה הישראליים. עורך דין מומחה לענייני משפחה ישמע את סיפורכם, יבין את מטרותיכם, וידע לכוון אתכם למקום הנכון.

שלכם תמיד:

עורך דין לענייני משפחה בצפון,

אמיר בר-לב

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה