איך מחליפים אוכל לכלב



החלפת אוכל לכלב הוא לא עניין שצריך להקל בו ראש. אם אתם רוצים למנוע מהכלב שלכם סבל מיותר, עשו זאת בהדרגה והתאמה לבעיות רפואיות במידה וקיימות. המדריך הבא יספק לכם כמה נקודות למחשבה

pixabay

מה זאת אומרת איך מחליפים אוכל לכלב? קונים שק חדש וזהו, נגמר הסיפור. אז לא. ממש לא. צריך בהחלט לדעת כיצד להחליף אוכל לכלב. ישנם אינסוף מותגים. כולם מכירים את פרו פלאן מבית פורינה למשל, אבל מלבד זאת יש עוד המון מותגים מוכרים יותר ומוכרים פחות. כמו כן, ישנם גם מרכיבים שונים, רמות איכות משתנות וגם אוכל רפואי מיוחד שנדרש במצבים מסוימים. אז אם אתם חושבים או נדרשים להחליף לכלב שלכם אוכל, כדאי שתחשבו על הנקודות הבאות לפני שאתם מקבלים החלטה.

מה מצבו הרפואי?

סוגי כלבים שונים, יכולים לפתח רגישויות ובעיות רפואות שונות. יש לכלב שלכם דלקות עור שבאות והולכות מידי פעם, הפרווה שלו לא ממש מבריקה או שהיציאות לא נראות הכי טוב? יכול להיות שיש לו רגישות או אלרגיה למרכיב מסוים באוכל.  דבר ראשון   קחו  אותו לווטרינר על מנת לקבל אבחון. יכול להיות שהוא פשוט צריך אוכל טוב יותר. למשל אפשר לנסות מזון סופר פרימיום לכלבים מרכיבים טבעיים הכולל בתוכו ספירולינה, שמן זרעי פשתן או שמן זית. כל אחד מהמאכלים הללו עונה על בעיה או צורך מסוים ולכן כדי לשקול מעבר לאחד מסוגי האוכל הללו.

עשו זאת בצורה הדרגתית

עוברים מאוכל המורכב מעוף לאוכל על בסיס דגים ואורז? עשו זאת בהדרגה, בכל פעם תוסיפו עוד קצת ועוד קצת מהאוכל החדש. כך תוכלו לראות האם הכלב שלכם רגיש או לא לאוכל החדש. כך תאפשרו לו להתרגל לאוכל החדש במקום שיתבצע מעבר חד מידי. הוסיפו כל יום עוד ועוד קצת אוכל עד שלבסוף יהיה לו רק את האוכל החדש בקערה.

בדקו מה הרמה

ניגשים לחנות וקונים את השק הכי זול? או סתם קונים את השק הראשון שאתם נתקלים בו? אתם עושים טעות. ישנן רמות שונות לאוכל. אז אתם לא חייבים לקנות אוכל ב 400 ₪ לשק מהרמה הכי גבוה, מצד שני גם שק אוכל הזול ביותר, לא בהכרח יעשה עם הכלב שלכם חסד. מומלץ לרכוש מזור מרמה 2 ומעלה, כלומר שק שעולה בין 200-300 ₪. אם אתם נוהגים לקנות ברמה הכי נמוכה תוך כמה שבועות אתם תבחינו איך איכות הפרווה של הכלב שלכם משתנה.

כדאי לדעת: אל תקנו בכל פעם מותג אחר או אוכל ממרכיבים שונים. עדיף לבחור סוג אחד ולהתמיד  אחרת תעשו בלגן גדול בקיבת הכלב. הוא יצטרך כל פעם להתרגל מחדש לסוג האוכל שקניתם לו.

תחסכו לכם כסף

רוצים לחסוך כמה מאות שקלים בשנה? תעשו מנוי לאוכל של הכלב. ישנן לא מעט חנויות שמספקות מנויים כאלה, אבל יהיה עליכם להתחייב. כלומר לשלם מראש (בתשלומים כמובן) על 5 שקים ולקבל את השק השישי במתנה. חסכון של 200 ₪ לפחות. השווה מחירים לא רק בין מותגים אלא גם בין חנויות של בעלי חיים. אותו השק באותו משקל יכול לעלות יותר בעשרות אחוזים. כמו כו, כדאי לרכוש פח לאחסון המזון על מנת לשמור על הטריות. אופציה שניה, לקנות שק אוכל שמורכב בתוכו משקים קטנים כך שכל פעם תפתחו שק קטן במקום שכולו יהיה פתוח ויספוג לחות. כך האוכל יחזיק מעמד יותר זמן.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה