איך מכשירי השמיעה יכולים לשפר משמעותית את השמיעה שלנו?



ירידה בשמיעה פוגעת באיכות החיים של אנשים רבים. הסיבות לנזק שמיעתי מגוונות, והן נעות בין חשיפה לרעשים, חבלה באוזן, הזדקנות טבעית, דלקות, פגיעה עצבית ועוד. כדאי לדעת כי מכשירי שמיעה אמנם לא נועדו לרפא, אך הם יכולים להביא לשיפור עצום באיכות החיים. נסביר כיצד הם עובדים ובאיזה שלב כדאי לרכוש אותם.

קרדיט לתמונות FREEPIK

מה כדאי לעשות לפני שבוחרים מכשיר שמיעה

תחילה רצוי להבהיר כי לא כל ירידה באיכות השמיעה צריכה להיפתר על ידי מכשיר שמיעה כזה או אחר. ישנם מקרים שבהם הבעיה ניתנת לפתרון פשוט, כגון ניקוי אוזניים מקצועי. לאוזן יש מנגנון מופלא למדי שיודע לנקות את עצמו. יחד עם זאת, לעיתים הצטברות של לכלוך, שעווה או שטיפה עצמית לא נכונה, גורמים ל"פקק" באוזניים. ניקוי מקצועי יכול להתבצע על ידי מכשיר לשליפת השעווה או על ידי זרם מים חזק שמכוון למקום הנכון. אם הניקוי לא הביא לפתרון הבעיה, בהחלט יתכן שישנה ירידה בשמיעה ומכשירי שמיעה יביאו עימם את השיפור המיוחל.

איך מכשירי השמיעה בעצם עובדים

הטכנולוגיה של טיפול בבעיות שמיעה באמצעות מכשירים ייעודיים איננה המצאה חדשה. מכשירים חשמליים לתיקון השמיעה היו קיימים כבר לפני שנים, אולם השיפורים הטכנולוגיים של עידן המידע והמחשוב אכן חוללו מהפך בתחום. ובכל זאת, העיקרון היסודי של המכשירים ככלי לתיקון השמיעה, ניתן לתיאור בצורה מובנת לכל. מדובר במכשירים אשר נועדו בעצם לפעול כמו רמקול זעיר. הם מסוגלים לאסוף את הצלילים השונים, להגביר אותם ואז לשלוח אותם לפענוח במוח, דרך מערכת העצבים ועצב השמיעה. מערכת מיקרופונים קטנטנים קולטים את הצלילים, שעוברים עיבוד לכדי קוד ספרתי (דיגיטלי). בהתאם לסוג המכשיר ולפי הכיוונון הרצוי שלו (וכמובן בהתאם לאופי ליקוי השמיעה וחומרתו), הצלילים הנקלטים משודרים הלאה בצורה מחוזקת, על ידי מגבר זעיר ורמקולים.

שומעים רעשים? מכשירי השמיעה יסננו

ישנם אנשים בעלי ליקוי שמיעה אשר מרגישים כי הם שומעים רעשים מסוימים, באופן שמפריע להם להבין את הנאמר להם. ובכן, מכשירי השמיעה החדישים פותרים בצורה טובה מאוד את הבעיה של שמיעת רעשים שמגיעים מהרקע. חלק נרחב מהמכשירים יודע לסנן רעשי רקע ואף לנטרל רעשים של רוחות וקולות מהסביבה. כלומר, אפילו ברחוב הומה או במסיבה או באירוע משפחתי, ניתן לשוחח ולהקשיב בחופשיות לאנשים אחרים. שימו לב כי לא כל המכשירים מצוידים ביכולת גבוהה מסוג זה. אך ישנם כאלה שמצטיינים בכך ואף מכילים שכלולים נוספים. כך למשל ממשק עם מכשירים סלולריים, שמיעה ישירה מתוך מערכת סאונד חיצונית ועוד.

מכשירים בהתאמה אישית

כאמור, ישנם גורמים רבים אשר יכולים לגרום פגיעה בשמיעה. רמת הירידה בשמיעה ניתנת לאבחון במכוני שמיעה או בליווי של קלינאי תקשורת. לאחר מכן, ניתן להשתמש במכשירי השמיעה בהתאמה אישית, מתוך מגוון סוגים. כדאי לדעת:

  • ישנם מכשירים זעירים כל כך, המוסתרים באופן מושלם בתוך תעלת האוזן.
  • לבעלי ירידה מאוד משמעותית בשמיעה, מכשיר בתוך האוזן עשוי להביא את הפתרון הטוב ביותר, אף כי הוא לא סמוי במלואו.
  • מכשירים שממוקמים מאחורי האוזן עשויים להיות בעלי עוצמה משופרת והם קלים מאוד לשימוש ולתפעול.
  • ישנם דגמים חיצוניים, שבהם הרמקול מונח בתוך תעלת האוזן. ישנם כיום מכשירים זעירים מסוג זה והם מתקנים אפילו ליקוי שמיעתי בדרגת חומרה גבוהה מאוד.
  • בחלק מהמכשירים החדשים, ישנה יכולת טעינה של המכשיר. כלומר, חוסכים את הטרחה בהחלפת סוללות. זה מאוד מקל ונוח, אידיאלי מאוד עבור בני גיל הזהב.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה