איך מנקים ריפוד לרכב כמו שצריך



אולי איננו שמים לב לזה בדרך כלל, אך ריפוד לרכב הוא אחד המאפיינים המשפיעים על נוחות הנסיעה. כאשר הריפוד נקי, מבריק ומצוחצח, אנו יכולים להמשיך בנסיעה שלנו ללא הפרעות, אך כשהריפוד מלוכלך, לא פעם קשה להתרכז בנסיעה. למרות זאת, בעלי רכב רבים אינם נותנים את דעתם לריפוד הרכב ומנקים אותו אחת לחודש, בניגוד לשטיח הביתי שאותו נוהגים לנקות דרך קבע. אבל ריפוד הרכב ממשיך לספוג את האבק והלכלוך הנכנס אל הרכב וההצטברות הזו עלולה לפגוע באיכות הנסיעה.

קרדיט: FREEPIK

מהיכן מגיע עיקר הלכלוך לרכב?

ובכן, אנו לא תמיד מודעים לכך, אך מבלי משים אנו מכניסים שפע של לכלוך לרכב. העיקרי שבהם הוא לכלוך המגיע מן הנעליים. מספיק שיירד גשם בחוץ, עלי שלכת ינוחו על המדרכה או רגבי אדמה שיעופו לכל עבר עם רוח חזקה, כדי להביא שפע של בוץ, עלים ולכלוך אל תוך הרכב. מה גם שאם אתם מרשים לילדים לאכול ברכב במהלך הנסיעה, תגלו עד מהרבה שהריפוד מתחיל לספוג נוזלים או שאריות של חטיפים מכל עבר. כמו כן, אם יש לכם בעל חיים פרוותי כמו כלב או חתול ואתם נוהגים להסיע אותו דרך קבע, היו בטוחים שהריפוד יספוג את שערות הפרווה מכל עבר. לכלוכים אלה ועוד ממשיכים להצטבר עד שנוצר הצורך לעשות משהו ולנקות את כל הכתמים הקיימים.

באופן כללי, לא מומלץ להתעלם מריפודים מלוכלכים. מכיוון שהרכב הוא מקום סגור, עובש עלול להתפתח בו בקלות רבה ולהזיק לבריאות, בייחוד לאנשים שנוטים לפתח אלרגיות. על כן, יש צורך להקפיד על הניקיון הכללי של הרכב מבפנים ומבחוץ, ואם לא מסתדרים לבד או שאין זמן לנקות, חשוב לקרוא לאנשי מקצוע.

אז איך מנקים את הריפוד כראוי?

ניקוי ריפוד של רכבים היא מיומנות לכל דבר ועניין, ולא לחינם ישנם אנשים המזמינים ניקוי מקצועי של ריפוד לרכב. כי על מנת לנקות א הרכב כמו שצריך, כדאי לשים לב לכמה דברים:

  • איזה סוג ריפוד מותקן ברכב שלכם?

על מנת לנקות את הריפודים בצורה הטובה ביותר, חשוב לדעת ממה הם עשויים – מעור, מחומר סינטטי או אולי מבד? מרבית הריפודים עשויים מחומר סינטטי ומחומרים שנועדו לדחות כתמים. כך שגם אם שפכתם בטעות משהו בתוך הרכב, הכתם לא ייספג.

  • ואיך מסירים את הכתמים בכל זאת?

אם בכל זאת התגלו כתמים על הרכב בגלל משקה שנשפך או מזון שלא נספג, ניתן לנסות להסיר את הכתמים באמצעות מטלית לחה, מעט אבקת כביסה וגם שימוש בסקוץ' לצורך הסרת הכתמים.

  • מה הדבר הראשון שצריך לעשות כאשר מנקים את הריפוד?

ראשית, חשוב לקחת שואב אבק נייד ולשאוף את כל האבק שהצטבר בריפוד של הרכב. אחרי שתשאבו אבק, תגלו שהריפוד נקי בכשישים עד שבעים אחוז. לאחר השאיבה יהיה לכם קל הרבה יותר להבחין בכתמים, ואותם ניתן להסיר באמצעות מטלית לחה ונוזל לניקוי.

  • באילו חומרים ניתן להשתמש כדי להסיר את הכתמים?

כבר הזכרנו את אבקת הכביסה, אבל ישנם חומרים ביתיים נוספים שבהם ניתן לנסות ולהסיר את הכתמים. מבין החומרים האלה ניתן להזכיר מגבונים לחים ללא בישום, שתי כפות של חומץ לבן המעורבבות עם חצי כוס של מים חמימים (אך לא חמים מדיי) או אבקת סודה לשתייה. אם אינכם מצליחים להסיר את הכתמים, חשוב לקרוא לשירותים מקצועיים לניקוי ריפוד לרכב.

לא חייבים לנקות לבד

הסתבכתם עם ניקוי ריפודים לרכב? לא יודעים איך לגשת לעניין או שיש כתמים שאינם יורדים? ובכן, אתם לא צריכים להתאמץ יותר מדיי וכל שצריך לעשות הוא להזמין ניקוי מקצועי של ריפוד לרכב. חברת בומבה ניקיון מציעה מגוון רחב של שירותים בתחום ניקוי רכבים, ומספקת בומבה של ניקיון. בסיומה של העבודה לא תזהו את הרכב שלכם מבפנים.

לחברה לניקוי ריפוד לרכב ישנו מספר בלתי מבוטל של יתרונות. דבר ראשון, הצוות של החברה חוסך לכם זמן רב ואנרגיה. אינכם צריכים לשאוב אבק או לרדת אל הרכם עם אבקת כביסה או סודה לשתייה כדי לנקות את הכתמים. דבר שני, לצוות המקצועי יש כלים משוכללים שנועדו להיפטר מלכלוך, אבק וכתמים. הוא משתמש בשואב אבק מאסיבי כדי להיפטר מלכלוך שלא ניתן לשאוב באמצעות שואב אבק רגיל, ויש ברשותו חומרים איכותיים שנועדו במיוחד להסרת כתמים. חומרים אלה מותאמים לריפוד הרכב. לדוגמה, חומרים להסרת כתמים לריפוד מעור עשויים להיות שונים מחומרים המיועדים לריפוד סינטטי. לאחר עבודה מקצועית של חברת בומבה ניקיון, הריפוד נראה נוצץ ומבריק.

איך נשמור על ריפוד לרכב?

באופן כללי, מומלץ להזמין שירותי ניקוי מקצועי של ריפוד לרכב מדי תקופה על מנת לשמור על המושבים ולוודא שהם נקיים. אך אם אנשי מקצוע הם אלה שאחראיים על הניקוי בפועל, אנו כמשתמשים ברכב וכנהגים אחראיים על התחזוקה והשמירה. נוכל לשמור על הריפוד ולמנוע ממנו את ספיגתם של הלכלוכים הקשים בכמה דרכים.

ראשית, מומלץ להנחיל סדר בתוך הרכב. זאת אומרת, לצמצם את כמויות המזון והשתייה הנכנסים לתוכו. כמו כן, מי שמעשן בתוך הרכב, מוטב כי יפסיק על מנת שלא למלא את הריפוד בריח של עשן. גם אם יצא שעישנתם בתוך הרכב, כדאי להקפיד ולאוורר אותו – לפתוח את החלונות ובמידת הצורך גם להדליק את המזגן. שנית, במידת האפשר, כדאי לטפל בכתמים מיד עם היווצרותם. גם אם הילד שפך משקה על הריפוד במהלך הנסיעה, חפשו עצירה קרובה על מנת לקחת הפסקה ולנקות את הכתם שנוצר. למקרים כאלה החזיקו תמיד בתא המטען מטליות לחות עם חומרי ניקוי ביתיים. ככל שתקדימו לנקות את הכתם, כן הסיכוי להסרתו ילך ויגבר. וכמובן, חשוב להקפיד באופן כללי על ניקוי ריפוד הרכב.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה