איך מקדמים אתר וורדפרס בגוגל?



מערכת וורדפרס הינה המערכת הפופולרית ביותר לבניית אתרים כיום. עם כניסת אלמנטור לתמונה כתוסף וורדפרס המאפשר בניית אתר מהירה, חווייתית ונוחה יותר זה העלה אפילו את כמות המשתמשים והאתרים שהוקמו בוורדפרס בשנים האחרונות, למשל מעריכים כי בערך 30% מאתרי האינטרנט כיום בנויים על מערכת וורדפרס. לאחר שסגרנו את הפינה הזו והבנו את החשיבות של וורדפרס בעולם השיווק הדיגיטלי והאינטרנט בכלל אנו רוצים לגעת בחיבור שבין קידום אתרים אורגני לבין אתר וורדפרס. איך מקדמים אתר וורדפרס? כמה זמן זה עשוי לקחת? מהו תהליך העבודה הנכון? ועל מה חשוב לשים דגש בתקופה זו – על כך ועוד בדקות הקרובות.

קרדיט תמונה FREEPIK

ראשית – מדוע גוגל כל כך אוהבים אתרי וורדפרס?

מערכת וורדפרס היא לא רק נוחה מאוד לעבודה עבור בוני אתרים ועבור משתמשים שאין להם הרבה ניסיון בתחום בניית האתרים, היא גם אהובה מאוד על ידי גוגל. בין הסיבות העיקריות לכך היא שהקוד של אתר הוורדפרס לרוב יהיה בצורה מסודרת. כמו כן הפונקציות השונות שניתן להוסיף לאתר בקלות ולשדרג בו את חוויית השימוש וניווט באתר (כמו מפת אתר, שימוש בתוספים שונים להטמעת כלים של גוגל וכלים שונים בכלל ועוד) תורמים לזחלנים של גוגל לסריקה נוחה ויעילה יותר של האתר והעמודים בו, הבנה מעמיקה וברורה יותר במה עוסקים העמודים באתר וכו'.

ביצוע מחקר מילות מפתח מקצועי:

השלב הראשון בקידום אתרים בכלל וקידום אתר וורדפרס בפרט הוא לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי. לצורך כך תוכלו להיעזר בכלי מילות מפתח של גוגל בו תוכלו להשתמש בחינם אם יש לכם משתמש בגוגל אדס. כמו כן תוכלו להשתמש בכלי פרימיום שונים של מקדמי אתרים כמו סקרימינג פרוג ואחרים על מנת לקבל רעיונות נוספים למילות מפתח לקידום האתר שלכם. כל תהליך הSEO של האתר שלכם מבוסס על בחירת הביטויים הנכונים לקידום. אותם ביטויים שאתם חושבים שהגולים שלכם יחפשו ותרצו להופיע בראש תוצאות החיפוש האורגניות כאשר אלה יבצעו את החיפושים הללו. דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שהקידום במנוע החיפוש של גוגל לא מוגבל רק לביטויים שאתם מקדמים אלא שכתוצאה נלווית לעבודת הקידום, יקודמו גם ביטויים רבים אחרים על הדרך.

#2 – איך לבנות אסטרטגיית קידום נכונה?

קידום אתר וורדפרס בצורה מקצועי מצריך אסטרטגיה טובה ונכונה המתאימה לבעל העסק באופן אישי. נכון שיש פעולות שונות שמבצעים בכל פעולת קידום, בכל אתר ובכל תחום, אולם התדירות, הכמויות, הביטויים, הקישורים, איכות העבודה והקישורים ועוד – תלויים במטרות בעל העסק וכמובן בהקשר ישיר לתקציב שלו. אם בעל העסק מקדם לבד את האתר שלו ייתכן ותהיה אסטרטגיה מסוימת שבה לבעל העסק אין הרבה זמן להשקיע בקידום או בלימוד הנושא ולכן יבצע כמה פעולות כלליות או כאלה שהוא קרא באינטרנט שהן החשובות ביותר לקידום האתר. במידה והוא יעבוד עם מקדם אתרים מקצועי תהיה אסטרטגיה ברורה ונכונה יותר, שתתמקד בהיקפה ובמפרט שלה בהתאם למטרות בעל העסק, קהל היעד שאליו הוא מכוון וכמובן לתקציב שלו שיאפשר לפתוח משאבים בהתאם. במילים אחרות – ככל שהתקציב נמוך יותר כדאי להתמקד בביצוע פעולות בעלות השפעה רבה יותר על מנוע החיפוש כמו התוכן באתר, קישורים איכותיים וכו'.

#3 – העלאת תכנים לאתר וביצוע אופטימיזציה:

בשלב הראשון, במידה ומדובר באתר חדש, יהיה עליכם להעלות לאתר תכנים ראשוניים לדף הבית, דף האודות, לסדר עמוד יצירת קשר, עמודים ראשיים חשובים נוספים וכמובן עמודי שירות שמפרטים על שירותי החברה, היתרונות של החברה וכו'. השתדלו למלא את העמודים בכמה מאות מילים לכל עמוד לפחות על מנת לספק ערך אמיתי לגולשים ומענה לשאלות שונות באותו נושא/שירות שאתם מציעים. בהמשך תוכלו לשמור על האתר מעודכן באמצעות העלאת מאמרים לבלוג באתר. חשוב מאוד לבצע גם אופטימיזציה לתכנים קיימים באתר. נחלק את האופטימיזציה ל2 חלקים: אופטימיזציה טכנית ואופטימיזציה של תוכן. האופטימיזציה הטכנית מתקשרת להתאמות שונות במבנה, בקוד ובעיצוב של האתר. האופטימיזציה הקשורה לתוכן תהיה לבצע התאמות לתוכן הקיים באתר שיהיה מותאם גם למנועי החיפוש. כך למשל תצטרכו לשלב את הביטוי מספר פעמים בתוכן, בכותרת הראשית של המאמר/עמוד התוכן ובאחד מכותרות המשנה. מומלצת להכין תיאור לגוגל (DESCRIPTION) וכן לעדכן תגיות מתאימות לתמונות המצורפות לאתר ועוד.

#4 – בניית קישורים חיצוניים לאתר:

חלק חשוב מאוד מכל הליך קידום אתר וורדפרס וקידום אורגני בכלל הוא בניית קישורים לאתר. קישורים אלה נקראים גם קישורים חיצוניים. הם מקשרים מרחבי הרשת, מאתר אחר, לאתר שלכם. זה יכול להיות מאינדקס, אתר מאמרים, אתר בתחום שלכם, פורטל כלשהו, פורום, רשת חברתית או כל אתר אחר. הכוח של הקישור תלוי באיכות הקישור הנמדד בעיקר על ידי איכות וסמכות האתר המקשר, הרלוונטיות שלה אתר המקשר ו/או האזור המקשר באתר לעמוד באתר שלכם שאליו הוא מקשר ובעוד פרמטרים רבים אחרים. מומלץ לבנות תמהיל קישורים טבעי ואיכותי לאתר שלכם ולהימנע מקישורי ספאם בעיתיים העשויים דווקא לפגוע בקידום האתר שלכם.

#5 – הטמיעו כלים שונים לשדרוג עבודת הקידום שלכם:

אחד היתרונות הגדולים של וורדפרס הוא השימוש בתוספים שונים שיכולים לעזור לקידום האורגני של האתר שלכם. ישנם תוספים המסייעים לבצע התאמות לתוכן באתר בהתאם למומלץ ביותר עבור מנועי החיפוש ובהתאם לעדכוני גוגל. ישנם תוספים המסייעים בשיפור מהירות האתר, שיפור חוויית השימוש בו ועוד. כלים שונים כמו גוגל אנליטיקס וסירץ' קונסול יסייעו לכם לעקוב אחר תנועת הגולשים באתר שלכם ואחר מדדים שונים החיוניים לקידום האתר ולמעקב אחר הביצועים שלכם לאורך זמן. ישנם גם כלים ותוספים שונים המסייעים במציאת לינקים שבורים באתר, סיוע בביצוע אופטימיזציה מהירה לתמונות מרובות באתר ועוד.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה