איך מתבצע שכפול מפתחות לרכב?



כיצד משכפלים מפתח או שלט לרכב, מהן התקלות הנפוצות במפתחות רכבים וכמה השכפול אמור לעלות? ריכזנו עבורכם מידע שישאיר אתכם ללא שאלות תוך כדי שאתם חוסכים כסף בתהליך – קראו כאן.

קרדיט לתמונה Freepik

כיצד משכפלים מפתח או שלט לרכב?

ייתכן שאתם צריכים שכפול מפתח לרכב באשקלון או בעיר אחרת, אבל שיטת השכפול תהיה זהה לא משנה היכן תחליטו לשכפל. ברוב המוחלט של המקרים, שכפול מפתח או שלט לרכב יכול להתבצע על ידי מנעולן רכב מוסמך. בתוך כך, התהליך למעשה כולל שני שלבים עיקריים:

  1. שכפול פיזי של המפתח - בשלב הראשון לתהליך, יוצרים מפתח עם להב זהה ללהב המפתח המקורי. זאת, בעזרת מכונת חיתוך מיוחדת. 
  2. העתקת השבב - בשלב הבא, מתכנתים את המפתחות כדי להעתיק את הקידוד של השבב שבמפתח המקורי לשבב שבמפתח החדש. זה בעצם מאפשר למפתח לתקשר עם מערכת האימובילייזר של הרכב.

התקלות הנפוצות במפתחות רכבים

התקלות הנפוצות ביותר במפתחות רכבים בדרך כוללות פגמים כמו נזקים פיזיים, חלקי פלסטיק שבורים, עיוות כלשהו של המפתח ועוד. חשוב לציין, כל אלו הם נזקים שעלולים לגרום לכך שהמפתח לא יעבוד כראוי. כמו כן, אל תשכחו שעם הזמן מפתחות עלולים להתבלות באופן טבעי. בלאי זה עלול להוביל לכך שהמפתח לא יוכל להיכנס לסוויץ' או למנעול הדלת, מה שימנע ממכם כמובן כניסה והנעה של הרכב. יתרה מכך, חלק מהמפתחות החכמים יכולים גם להפגין בעיות של תוכנה, כמו למשל בעיות אשר מונעות מהמפח לתקשר עם מערכת האימובילייזר של הרכב.

כמה השכפול אמור לעלות?

המחיר של שכפול מפתח לרכב באשקלון ובכל עיר אחרת בארץ, עשוי לנוע בין כמה מאות שקלים. אם אתם מעוניינים לשכפל מפתחות חכמים, העלויות עשויות להגיע לאלפי שקלים, תלוי בסוג המפתח והרכב. לכן, לפני שאתם מגיעים למנעולן, חשוב לדעת מהו סוג המפתח או השלט שלכם. זה יעזור לכם למצוא מנעולן רכב בעל הידע והציוד הנדרשים לכך. כמו כן, אנחנו ממליצים לקבל הצעות מחיר מכמה מנעולנים שונים, מה שנקרא השוואת מחירים בין מנעולני רכב לשכפול מפתחות. עם זאת, היו מודעים גם לעלויות נוספות, כמו למשל פריצת רכב במקרה שאתם נעולים מחוצה לו. 

לסיכום, כדאי לשכפל מפתחות רכב מראש?

אכן כן, אם אתם מחזיקים בשני מפתחות לרכב שלכם, מומלץ לשכפל את המפתח השני, גם אם שניהם תקינים. זה יבטיח לכם גישה לרכב גם אם אחד המפתחות הולך לאיבוד או ניזוק באיזושהי צורה, כך שתוכלו להיות בטוחים וסמוכים שלא תיתקלו בכל מיני רגעי חירום כאלו ואחרים. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון שלא פעם, שכפול מפתח עשוי להיות יותר יקר כאשר אין בנמצא את המפתח המקורי. לכן, כדאי להקדים תרופה למכה ולשכפל מראש את המפתחות או השלט של רכבכם. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה