איך מתמודדים עם המלצה שלילית ברשת




אף אחד לא אוהב לשמוע דברים רעים על עצמו, במיוחד לא בזירה ציבורית כמו האינטרנט. אף בעל עסק או איש מקצוע, טכנאי, עורך דין או רופא, לא אוהב לראות המלצה שלילית ברשת. זה מוריד את מצב הרוח, אבל גם יכול להשפיע לרעה מבחינת המוניטין עסקי.

קרדיט תמונה FREEPIK

יש כמה דברים שלא כדאי לעשות כאשר רואים המלצה שלילית ברשת. לעומת זאת, יש דברים אחרים שמאוד חשוב לבצע, כדי להתמודד נכון.

האם אפשר להעלים המלצה שלילית ברשת

קודם כל, כדאי להבין האם המלצה  שמופיעה אונליין היא משהו שאפשר לסלק אם מספיק רוצים ואם מספיק נחושים. יש כמה דברים שאפשר לשקול:

  • במידה ומדובר בהמלצה שגובלת בלשון הרע, השמצה ואמירת אי אמת, אפשר לפנות לאתר ולדרוש להסיר אותה.
  • אם בעלי האתר לא מגיבים, ניתן לשקול להגיש תביעה קטנה או תביעה בהליך מלא. זה תהליך לא פשוט ולכן ממעטים להשתמש בו במקרים של המלצות שאינן נחשבות באופן מובהק ללשון הרע או השמצה של ממש.
  • ניהול מוניטין נחשב להתמודדות הרבה יותר אפקטיבית. למשל, על ידי העלאת הרבה המלצות חיוביות אודות העסק שלכם או אודות משלוח היד שלכם, הופכים את ההמלצה השלילית להרבה פחות בולטת.
  • מה שבטוח, מהמלצה שלילית ברשת לא כדאי להתעלם. מעצמה, היא לא תיעלם ולא תלך לשום מקום. למעשה, היא יכולה לגרום לאפקט דומינו שלילי ולכן רצוי להתמודד.

מדוע להגיב להמלצה שלילית

צעד מאוד רצוי כנגד המלצה שלילית ברשת הוא – להגיב. אבל צריך להגיב בחוכמה, בתבונה ולא בצורה נמהרת.

הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות, זה להגיב על המלצה שלילית בצורה גסה, פוגענית או מעליבה. צורת התנסחות כזאת גורמת לכם להיראות בצורה שלילית. בדרך כלל התגובה תהיה עוד מבול של תגובות מעליבות, גסות, פוגעניות או פשוט שליליות.

מאוד חשוב להגיב להמלצה שלילית בצורה עניינית. תגובה עניינית קודם כל אומרת לכולם שאתם לא מתעלמים אלא קשובים לביקורת. אם עונים בצורה עניינית, יוצרים דיון ענייני. למעשה, זוהי ההזדמנות שלכם להציג את הצד שלכם, לומר מה אתם עושים שיכול לשנות את חוות הדעת השלילית, איך אתם רוצים להשתפר.

צריך להבין וגם לומר, שכל אחד עלול לטעות. אף אחד לא מושלם. אבל לקחת אחריות על הטעות ולשנות את הדברים ואף לפצות אם צריך, זה מעיד על משהו מאוד חיובי ומאוד נכון. התנהגות נאותה בזמנים כאלה, יכולה להפוך המלצה שלילית להמלצה חיובית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה