איך ניתן לחשב תנאי הלוואה בעזרת האקסל?



בזכות מגוון הפונקציות והתכונות שלו, Excel הוא יישום נהדר לתכנון תקציב וניהול הכסף שלכם. אם אתם כבר רגילים להשתמש בו לצרכים אלה, למה לא להפוך את הגיליון האלקטרוני שלכם ליעיל אפילו יותר, על ידי פיתוח כלי של מחשבון הלוואות?

קרדיט לתמונות FREEPIK

אז נכון, כמעט כל חברה שמציעה הלוואה לכל מטרה חוץ בנקאית מאפשרת ביצוע חישובים באתר, אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים לבצע מחקר משלכם.אם אתם שוקלים לקחת הלוואה ורוצים להשוות בין תנאים של הצעות שונות, ניתן להשתמש באקסל כדי לבדוק מדדים שונים כדי לברר מה אתם יכולים להרשות לעצמכם.

חישוב התשלום החודשי

אם אתם מחזיקים בהצעה להלוואה, כבר יש לכם מידע לגבי הריבית השנתית, מספר התשלומים שאתם רוצים וסכום ההלוואה הכולל. את כל אלה אתם יכולים להזין לתוך גיליון אקסל, ובתא נוסף להכניס את פונקציית PMT (תשלום):

PMT(rate, number_payments, loan_amount, future_value, type)

המשתנים היחידים הנדרשים הם שלושת הראשונים: שיעור הריבית, מספר התשלומים וסכום ההלוואה. השניים הבאים משמשים לניתוח מעמיק יותר.

לדוגמה: כדי לחשב את ההחזר החודשי עבור הלוואה עם ריבית של ארבעה אחוזים, 48 תשלומים וסכום של 20,000 ש"ח, יש לכתוב את הנוסחה הבאה:

=PMT(B2/12,B3,B4)

בהנחה שהריבית נמצאת בתא B2 (מחולקת ב-12 כדי לקבל את הריבית החודשית), מספר התשלומים נמצא בתא B3 וסכום ההלוואה בתא B4.

על ידי ביצוע התאמות קלות במשתנים אלה, תוכלו לראות כיצד ההחזר מושפע מתרחישים שונים. לדוגמה, אם תגלו שהתשלום החודשי יקר מדי עבורכם, על ידי הגדלת מספר התשלומים תוכלו לראות עד כמה התשלומים החודשיים פוחתים.

חישוב הריבית

אם יש לכם הלוואה קיימת ואתם רוצים לחשב את הריבית השנתית שאתם משלמים, יש נוסח גם עבור זה. הזינו בגיליון את תקופת ההלוואה, התשלום החודשי וסכום ההלוואה ובתא נפרד כתבו את הפונקציה:

RATE(term, payment, loan_balance, future_value, type)

באופן דומה, גם כאן נתייחס רק לשלושת הארגומנטים הראשונים. באמצעות אותה דוגמה, אשר הניבה תשלום החודשי של 451.58 ש"ח, זו הנוסחה:

=RATE(B2,B3,B4)*12

שימו לב: ההכפלה בסוף (ב-12) נועדה לגלות את הריבית השנתית (12 חודשים). ניתן גם להזין את תקופת ההלוואה בשנים במקום חודשים ולהתאים את הנוסחה באופן הבא:

=RATE(B2*12,B3,B4)*12

חישובים מתקדמים

מה לגבי המשתנים future_value ו-type, שהם כאמור אופציונליים? הנה הסבר קצר:

ערך עתידי - הסכום הרצוי לאחר ביצוע התשלום הסופי. מכיוון שבשבילכם הסכום הזה הוא אפס, התעלמנו מכך. עם זאת, זה עשוי להיות מועיל לשימוש בנוסחה עבור חישוב השקעה ולא הלוואה.

סוג - מציין מתי יש לשלם את התשלומים (0 עבור סוף תקופה או 1 עבור תחילת תקופה). אם זה לא מוזן, הפונקציה משתמשת ב-0 כברירת מחדל.

כעת אתם יודעים כיצד לחשב תנאי הלוואה לכל מטרה באמצעות האקסל, ואתם מוכנים לקבל החלטות מושכלות ונבונות.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה