עמותת פתחון לב פועלת בישראל כבר שנים רבות ומסייעת למשפחות נזקקות על ידי העברת סלי מזון מדי שבוע למשפחות שהופנו לעמותה, על ידי מחלקות הרווחה בעיריות השונות.

איך ניתן לעזור לנזקקים מכל הלב?



עמותת פתחון לב פועלת בישראל כבר שנים רבות ומסייעת למשפחות נזקקות על ידי העברת סלי מזון מדי שבוע למשפחות שהופנו לעמותה, על ידי מחלקות הרווחה בעיריות השונות.

קרדיט: PIXABAY

ההשלכות של מגפת הקורונה

מגפת הקורונה הובילה משפחות נורמטיביות רבות לקו העוני וגם הן נזקקות כעת לסיוע רצוף של מזון עבור בני המשפחה, לאור העובדה שאין להם הכנסות או שרמת ההכנסות הצטמצמה באופן משמעותי ביותר. לכן כמות הפניות של משפחות לעמותה לצורך קבלת תמיכה אלמנטרית גדלה באופן משמעותי ביותר בשנים האחרונות.

גיוס כספים עבור הפעילות ההומניטרית של העמותה

כדי להעניק סיוע מכל הלב לנזקקים, עמותת פתחון לב מגייסת כספים ממקורות שונים. היא פונה הן לאנשי עסקים והן לאנשים פרטיים, כדי שיפתחו את הכיס ויתרמו ברוחב לב. כל סכום הוא סכום משמעותי ומתווסף לסך הכספים שמנותבים למטרת רכישת מזון.

יש גורמים עסקיים אשר מחליטים לתת תרומות בפתחון לב באופן קבוע והם מעבירים זאת להנהלת העמותה ויש גורמים שתורמים כמה פעמים בשנה וזאת בהתאם ליכולות הכספיות ולחלוקת התקציב שלהם.

מעבר לכך מפעלי מזון רבים תורמים לעמותת פתחון לב ארגזים רבים של מוצרים בסיסיים והם מחולקים בסלי המזון לנזקקים.

הכרה בתרומות שמועברות לעמותת פתחון לב

עמותת פתחון לב היא עמותה רשומה ולכן כל מי שתורם לה כספים מקבל קבלה על גובה התרומה שהעביר. התורם יכול להתקזז על חלק מהסכום שתרם, כיוון שהתרומה היא הוצאה מוכרת על פי סעיף 46 לחוק העמותות.

בדוח השנתי המוגש למס הכנסה, הלקוח מצרף קבלה זו וכך הוא מזדכה במס. אפשרות זו מדרבנת אנשי עסקים רבים לתרום כספים בסדרי גודל משמעותיים וכך גם לסייע לנזקקים וגם להזדכות במס על חלק מהסכום שנתרם.

גיוס כספים לקראת החגים

לקראת החגים מתעורר הצורך הקריטי לתת תרומות בפתחון לב וזאת לאור הכמות הגדלה כל הזמן של סלי המזון שמועברים לאלפי משפחות ברחבי הארץ. הפעילות המבורכת של מתנדבי העמותה שפועלים במרץ להכנת סלי המזון ולהעברתם במועד למשפחות גורמת לאושר רב למשפחות הללו וכאשר המתנדבים רואים את הפנים המאושרות, הדבר מדרבן אותם להמשיך בעשייה החשובה הזו.

חלוקה של סלי מזון

קיימות כמה דרכים של חלוקת סלי מזון לקראת החג. הדרך הראשונה היא באמצעות מתנדבי העמותה אשר מכינים אלפי ארגזים של מוצרים יבשים כמו שמן, אורז, פסטה, קופסאות שימורים, שתייה ועוד. כל ארגז כזה מגיע בסופו של דבר לכתובת של משפחה שזקוקה לכך ומשפחות גדולות מקבלות יותר מארגז אחד.

אופציה נוספת היא חלוקה קבועה של מזון שכולל גם ירקות. מי שזכאי לכך מגיע ביום מסוים למחסני העמותה ומקבל את מלוא הסל, כדי שהוא ומשפחתו יוכלו ליהנות מהעובדה שיש להם מזון לסופי השבוע ולחגים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה