איך עליית המחירים משפיעה על ענף הנדל"ן בישראל?



ענף הנדל"ן בישראל נמצא כיום בשיא שלו מבחינה כספית, כאשר לרכוש כיום דירה למגורים זו השקעה לא קטנה. עליית המחירים לא מתבטאת רק בשוק הנדל"ן, היא קיימת בכל ענפי המשק ועליית מחירי הנדל"ן הם למעשה תוצר לוואי. בכתבה הבאה נסביר מה משפיע על מחירי ענף הנדל"ן של ישראל.

קרדיט תמונה FREEPIK

1. עלות חומרי בנייה

עלות חומרי הבנייה הפכה להיות גדולה בהרבה ממה שהייתה בעבר וזאת עקב הקורונה שפקדה את העולם והמלחמה באוקראינה. סחורות שהיו מגיעות בייבוא הפסיקו להגיע ולכן נוצרה עליית מחירים לכל חומרי הבנייה, דבר שגרם לקבלנים לעלות את מחירי הבנייה ולאחר מכן את מחירי קניית הדירות. 

2. שוק שנמצא במיתון ואינפלציה 

 העולם וגם ישראל נכנסו למיתון ונמצאים באינפלציה רחבה. המחירים בכל הענפים הפכו גבוהים מהרגיל וכך גם שוק הנדל"ן מושפע ולא נשאר מאחור. אפי שקדי, הבעלים של חברת הנדל"ן אפי קפיטל מציין כי העלויות אכן גבוהות, אך יש דרך כיום לרכוש דירות בפריפריה וכך להנות מדירה חדשה במחיר טוב. הפריפריה הפכה להיות העולם הנדל"ני החדש שבו אין צפיפות, יש הרבה מקום להקים יחידות מגורים איכותיות לצד פיתוח האזור המאפשר איכות חיים מצוינת שכל משפחה זקוקה לה. במקום לרכוש דירות במחירים גבוהים ובלתי אפשריים, אפשר לרכוש בפריפריה, לזכות לאיכות חיים גבוהה ולהנות מהאפשרות לצאת לעבודה באזור המרכז ולחזור בקלות הביתה. כיום, כאשר היתרונות של הפריפריה הפכו גדולים יותר, כדאי לרכוש בה דירות וזה אפילו מאוד משתלם. יש אנשים שרוכשים גם להשקעה. 

3. ביקוש עצום לדירות 

שוק הנדל"ן הישראלי לא דומה כלל לשווקי נדל"ן בעולם ששם ניתן לרכוש דירות בעלויות יותר נמוכות. בעולם רוב האנשים חיים בשכירות וזו מגמה מקובלת מאוד. בישראל זה שונה ויש ביקוש לרכישה. המטרה של כל זוג צעיר ומשפחה, לרכוש בית ולא לחיות בשכירות. הביקוש לדירות עולה, אך כמות הדירות קטנה ולכן המחירים ממשיכים להיות גבוהים. האם זה צפוי להשתנות? אולי, אם יבנו יותר יחידות דיור, אך זה כמובן תלוי גם בהיבטים שהצגנו קודם לכן. מי שירכוש בפריפריה, יהנה כיום ממחיר יחסית נמוך שצפוי לעלות אם בועת הנדל"ן לא תתפוצץ. בהנחה וזה ימשיך לעלות, מי שהצליח לרכוש בזול יותר, רק ירוויח.

לסיכום, אין ספק כי עליית המחירים במשק משפיעה באופן ישיר על שוק הנדל"ן של ישראל אשר נמצא בבועה כבר כמה שנים. האם הבועה תתפוצץ? ימים יגידו. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה