איך רעיון הופך למציאות? מיומנו של יזם..



בני האדם הם יצורים יצירתיים מאד. המוח החושב שלנו ויכולות האינטילגנציה האנושית, מאפשרים לנו להגיע לרעיונות פורצי גבולות

freepik

אנחנו, כבני אדם, אחראיים על ההמצאות הגדולות ביותר. העולם כולו הפך למפותח בזכות הרעיונות שיצרו ויזמו יזמים שונים בכל העולם.

אז איך הופך רעיון פשוט, שנותן פתרון פשוט, למוצר אמיתי או אפליקציה או תוכנה או כל דבר אחר, שבסופו של דבר כנראה גם יתגמל את היזמים בצורה משמעותית?

לכל רעיון יש את הרגע הזה..

כל רעיון מתחיל כחלום. זה יכול לקרות באקראי תוך כדי שיחה בין חברים, כשמישהו פתאום צועק "איך לא חשבו עדיין על פותחן יין אוטומטי". ואז אחד החברים (שבמקרה או לא, יש לו המון ידע טכני) זורק פתרון אפשרי לאוויר.. "אפשר להשתמש בלחץ אוויר! להחדיר סיכה לפקק השעם, לנפח וכך לפתוח את הבקבוק בלי פותחן!".

כולם נהנים ושמחים מעצם הרעיון, הפנטזיות על הכסף מתחילות, מתחילים לדמיין את הפשטות שביוזמה, ואיך תוך יומיים משכנעים את יקבי כנען (שם בדוי) לרכוש את הרעיון ולהפוך את כל הוגי הרעיון לעשירים.

אז זהו, שיש עוד כמה דברים שכדאי להכיר לפני שחולמים על אקזיט..

אחרי שנוחתים לקרקע, מתחילים לעבוד

אחרי שהרעיון עלה לאוויר, ויש תחושה שיש פוטנציאל להפוך את הרעיון למיזם, מתחילים בתהליך הראשוני. קודם כל מבצעים בדיקה באינטרנט וברשתות הפטנטים השונות (כמו גוגל פטנטס) שאין מוצר כזה או פטנט כזה.

אם יש, אפשר להמשיך לרעיון הבא.. אם לא, זה הרגע להתקדם לשלב הבא ולהתחיל לחשוב איך יוצרים מציאות מהדבר הזה.

אז תהליך "הפיכת רעיון למוצר" הוא בעצם "פיתוח מוצר". לא חשוב אם זו תוכנה, מוצר מוחשי או קניין רוחני, כולם עוברים תהליך כלשהו של פיתוח.

איך נראה תהליך פיתוח ברמה הכי בסיסית שלו (כשכל הנושאים ה"פיזיים" מתייחסים אך ורק לתחום הפיתוח הפיזי):

  • אפיון מוצר – מתחילים לתת הגדרות לרעיון, כותבים אותו, זורקים רעיונות אפשריים לפתרון, ובודקים עלויות (מומלץ בשלב זה לבנות תכנית עסקית כלשהי). גם אם מדובר באתר אינטרנט פשוט, הוא מתחיל מאפיון, כך שזה יסוד חשוב מאד.
  • שלבי תכנון המוצר – אם מדובר במוצר פיזי, בשלב זה יתחילו מהנדסים ומעצבי מוצר להגות את הרעיון לכדי מציאות. הם ישתמשו בטכניקות תכנון, חוקים שונים, יצירתיות, תוכנות פיתוח מיוחדות ועוד, ובסופו של תהליך יהיה קונספט אמיתי ועובד. אולי אפילו אבטיפוס ראשוני.
  • שלב פיתוח האבטיפוס – אחרי שיש לנו מוצר יחסית ראשוני, אנחנו רשאיים לפתח אותו עוד ולהביא אותו למצב "מוגמר" יותר. כלומר, אם בשלב הקודם הרשינו לעצמנו להוכיח את פעולת המוצר בלי להשקיע בעיצוב, בשלב זה חייבים לכלול גם עיצוב. כך יהיה מוצר מוחשי ואמיתי איתו נוכל לגייס כסף להמשך התהליך.
  • שלב הייצור ההמוני – בהנחה שכל השלבים המאד מורכבים הנ"ל עברו בשלום, עוברים לייצור סדרתי. בתוך התחלה, יש לעבור תהליך סדור של העברה מפיתוח לייצור, אשר ילווה את המוצר בשלבי הייצור עצמם. מבלי לבלבל יותר מדי, מדובר בתיק מוצר.
  • שיווק ומכירות – זה הרגע הגדול של היזם. כאן, בהנחה שיש מספיק גב כלכלי לנושא, מתחילים לראות תנועה של רווחים. המוצר מתחיל להיות משווק לקהל הרחב.
  • אקזיט – זה החלום הגדול. של רוב היזמים. לאו דווקא בגלל שהם הולכים להיות "חופשיים" כשזה יקרה.. בכל אופן, כדי להגיע לאקזיט היזם צריך להוכיח שהמוצר שפותח הוא באמת מוצר שיכול לשרת את החברה הפוטנציאלית לרכישה. דוגמא טובה היא Waze שמשרתת את האינטרס של גוגל בצורה מאד טובה, ולכן נמכרה במעל מיליארד דולר לגוגל.

איך תמשיכו את הגחלת לקראת ההצלחה?

הטיפ הכי חשוב בשבילכם כיזמים הוא קודם כל להנות מהדרך. בלי הנאה, אין תמורה. אף אחד לא יכול להבטיח שהמוצר שלכם הולך להיות "הדבר הבא". אבל בשביל כל אחד מכם זו הולכת להיות חוויה אדירה, שתהפוך אותכם לבני אדם אחרים. וזה הבסיס המשמעותית ביותר שלכם.

מעבר לזה, הכל יגיע. אם רק תאמינו. ותהנו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה