איך תבחרו את המקום להשקיע בו את הכסף שלכם?



יש לכם כסף ששמרתם בצד ואתם מעוניינים להשקיע אותו ולראות תשואה בשנים הבאות? הכסף שלכם כבר מושקע בבית השקעות אבל אתם רואים תשואה נמוכה וחושבים להעביר את הכסף לבית השקעות מתחרה? היום קיימות אפשרויות רבות ובתי השקעות רבים מציגים את עצמם כמקום ראשון בפרמטר כזה או אחר. איך בוחרים חברת השקעות נכון ומה כדאי לבחון לפני שמעבירים את הכסף לבית השקעות? על כך בכתבה הבאה.

רואים רחוק רואים שקוף

המדד הכי חשוב בבחינת חברת השקעות הוא התשואה שהיא מספקת לאורך זמן. שוק ההון והעולם הפיננסי הם דינאמיים ורווי שינויים. לעיתים חברות ההשקעות מצליחות לחזות את השינוי בזמן ותשואתם לא נפגעת ואף עולה ולעיתים הם מפספסים וחווים תשואה נמוכה. עם זאת, השקעה בשוק ההון היא כמעט תמיד השקעה לטווח ארוך ולכן מה שחשוב הוא לא אם חברת השקעות כזו או אחרת השיגה תשואה יותר גבוהה מהמתחרים בשנה האחרונה אלא אילו חברות ראו את התשואה הגבוהה ביותר בטווח של 5, 10 ואפילו 20 שנה. ידוע כי תשואת העבר לא מבטיחה תשואה בעתיד אך מדובר בכלי טוב לבחינה של ניהול נכון.

 pexels

איפה הייתם כשהיינו צריכים?

חברות השקעות רבות מציגות תשואות יפות כאשר השוק בעלייה ובעצם מדובר במצב הטבעי שכן מרבית החברות מרוויחות כסף ולכן גם המשקיעים מרוויחים. עם זאת, כאשר השוק במשבר וחווה ירידות חדות, נשאלת השאלה איזו חברה הצליחה לנהל את הכסף בצורה חכמה וחוותה הפסדים נמוכים יותר. לא מדובר בהכרח בחיזוי המשבר אלא בעיקר בניהול נכון של הסיכונים בעת שגרה כך שבחירום גם אם חלק מההשקעות איבדו את ערכן, אחרות העלו את ערכן במקביל.

 

תיק ההשקעה מרוויח אבל אתם לא

במקרים רבים כאשר משקיעים בשוק ההון, זה טוב ויפה שתיק ההשקעה מניב תשואה אך נשאלת השאלה כמה מהכסף הזה באמת יגיע לכיס שלכם אחר כך. אחת הסיבות לנגיסה ברווחים היא כמובן דמי הניהול המשולמים בחברת ההשקעות. לא מדובר רק בדמי הניהול אשר סוכמו עם מנהל תיק ההשקעות אלא גם עלויות הבנק ועלויות סמויות אחרות כמו עמלות קניה ומכירה ודמי משמרת. יש לבחון את ההסכם בצורה מדוקדקת על מנת להבין כמה מהכסף באמת יישאר בכיס שלכם. בנוסף, ניהול תיק השקעות כולל גם לא מעט מיסים שנדרש לשלם. ישנם מכשירים פיננסים שונים ועבור כל אחד מהם קיים מיסוי שונה ועל כן כדאי להיוועץ במומחה אשר מכיר את אותם כלים ויוכל להמליץ על ההשקעה הטובה ביותר עבורכם.

 

מי מנהל לי את הכסף?

בסופו של דבר הפרמטר העיקרי המבדיל בין איכותן של חברות ההשקעה השונות הוא איכותו של כוח האדם העוסק במחקר השוק והידע המקצועי שלו. במקרים רבים, אנליסטים ומנהלי השקעות מוצלחים יעברו בין חברה לחברה בלי שהלקוח יוכל להיות ער לשינוי. על כן, העדות הטובה ביותר בדרך כלל לבית השקעות יציב וטוב הוא קיומה של שדרת ניהול בכירה יציבה והמשכית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה