אילו גופים נדרשים לשירותי קצין בטיחות בתעבורה?



מצבם הרעוע של כבישי ישראל הוא איננו סוד, וכך גם מלחמתה של המדינה אל מול תרבות הנהיגה בכביש המסכנת את שלום הנהגים ושלום הולכי הרגל. כחלק מן המאבק המתמשך בתאונות הדרכים, התקינה מדינת ישראל תקנות שונות, וזאת במטרה להבטיח כי מפעלים, חברות וארגונים המסתמכים על רכבים דוגמת שירותי תובלה והסעה, יעמדו בתקנות מחמירות, זאת לרבות שכירת שירותיו של קצין בטיחות בתעבורה.

תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה מוגדר בחוק בחלק י' תקנה 585 לתקנות התעבורה, ובו מפורטת הסמכתו של איש המקצוע, ההדרכות אותן הוא מחויב להעביר, הפיקוח ותחומי האחריות. על כתפיו של קצין הבטיחות בתעבורה נשענת כלל הפעילות הממונעת של הארגון, ועליו לוודא כי הרכבים כשירים, כי הנהגים מודעים לכל התקנות ועברו את ההדרכות הדרשות וכי מערכות הבטיחות השונות המותקנות על גבי הרכבים תקינות.

קרדיט יח"צ

קרדיט תמונה יח"צ 

סמכויותיו ותפקידיו של קצין הבטיחות בתעבורה

מתוקף תפקידו של קצין הבטיחות בתעבורה לטפל בכל היבטי הגיוס והקבלה של נהגי החברה, לבחון את כלי הרכב של החברה וכי אכן הם עברו את כל הבדיקות הנדרשות זאת לרבות ייזום בדיקות ובחינת היבטים בטיחותיים שונים לרבות רישוי, היבטי ביטוח ובדיקות טכניות פרטניות. לצד אלו, אמון קצין הבטיחות בתעבורה על הדרכות הנהגים, בין אם הדרכות הנדרשות על-פי חוק ובין אם בייזום הדרכות נוספות בהתאם לצורך ובהתאם לנסיבות משתנות. קציני בטיחות בתעבורה נדרשים לידע רוחבי ומעמיק, זאת כיוון שכל בית עסק ועסק מביא עמו תנאים שונים וצרכים משתנים. מבתי עסק העוסקים בתובלת חומרים מסוכנים, הרי שיהא הבדל ניכר אל מול בתי עסק המשנעים ציוד כבד הנדרש לקיבוע נכון.

אילו עסקים נדרשים לפיקוח בטיחות של קצין תעבורה?

במסגרת התחיקות הנהוגות במדינת ישראל, על כל חברה או עצמאי אשר מחזיקים עד 5 כלי רכב מסחריים ואשר משקלם הוא למעלה מעשרה טון, חלה החובה לשכור את שירותיו של קצין בטיחות בתעבורה אשר יפקח על פעילות החברה. בית העסק יכול לשכור את שירותיו של קצין בטיחות בתעבורה באופן מוסדר תחת החברה, או לשכור קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ אשר ישמש את צרכי העסק בהתאם לנפח התפקיד הנדרש. כפי שנאמר לעיל, הצורך בהיקף הידע והניסיון מטעם קצין הבטיחות בתעבורה עשוי להשתנות באופן ניכר על פי צרכי בית העסק עצמו. המידע התעבורתי הרב הקיים בקרב איש המקצוע, יכול לסייע לבית העסק לנווט נכונה תחת התחיקות והתקנות השונות, ולעמוד בכל האמור בחוק.

ייעוץ מקצועי ואישי

בחיפושכם אחר חברה המספקת שירותי קצין בטיחות בתעבורה ניתן לפנות לאופטימליט המתמחה במתן שירות אישי ובזמינות גבוהה. קבוצת אופטימליט מלווה את לקוחותיה בכל שלב ושלב, תוך הקפדה על ייזום בדיקות היקפיות ופרטניות, ביצוע הדרכות לנהגי החברה ועריכת בדיקות ונהלים שונים המותאמים לסביבת העבודה ומטרות בית העסק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה