אילו נזקי רכוש מכסה הביטוח המקיף?



בעוד שביטוח חובה לרכב מעניק כיסוי לנזקי גוף שעלולים להיגרם לנהג, לנוסעים ולמשתמשי דרך אחרים כתוצאה משימוש ברכב, הביטוח לנזקי רכוש יכול להיות מכוסה במסגרת ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף לרכב.

קרדיט תמונה: unsplash.com

ביטוח צד ג' יכסה רק נזקים שנגרמו לצד שלישי (ולא לנו – המבוטחים), וביטוח מקיף יכסה נזקים שייגרמו הן לרכב המבוטח שלנו והן לרכב ולרכוש של צד שלישי. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא בהרחבה על נזקי הרכוש המכוסים במסגרת הביטוח המקיף לרכב.

סוגי הנזקים המכוסים בביטוח המקיף

ביטוח מקיף לרכב, כשמו כן הוא, מעניק הגנה מקיפה מפני סוגים שונים של נזקים שעלולים לפגוע ברכב. פוליסה בסיסית של ביטוח מקיף כוללת כיסויים מפני הנזקים הבאים:

  • נזקי טבע: שיטפון, סערה, שלג וברד
  • נזקי אש: התפוצצות, התנגשות, התהפכות וכדומה
  • נזקי גניבה או ניסיון גניבה של הרכב
  • נזקים שגרם הרכב המבוטח לרכוש של צד שלישי

מכיוון שהתחרותיות בשוק ביטוחי הרכב גבוהה, חברות הביטוח מתחרות על ליבו של כל לקוח באמצעות כיסויים מורחבים וכתבי שירות נוספים לפוליסה הבסיסית. אלו, מאפשרים להגדיל את טווח הכיסוי הביטוחי לנזקי רכוש נוספים:

  • נזקי רעידת אדמה
  • נזקים שנגרמו כתוצאה משביתות ומהומות
  • כיסוי לנזקים שנגרמו לפנסים ולמראות צד
  • כיסוי למקרה של שמשות שבורות
  • כיסוי לנזקים שנגרמו למתקנים חשמליים ברכב
  • שירותי דרך וגרירה
  • שירותי דרך מורחבים במקרה של תאונת דרכים, כמו מונית למקום התאונה, רכב חלופי ועוד
  • סיוע משפטי והכנת תביעה כנגד צד ג'
  • ועוד

מרבית הכיסויים המורחבים ניתנים בתוספת תשלום.

למה הביטוח המקיף אינו מחייב כמו ביטוח החובה?

אין ספק כי הכיסויים הרבים לנזקי רכוש שמעניק הביטוח המקיף הם חשובים וחיוניים. גם הסיכונים הרבים להתרחשותן של תאונות דרכים שיובילו לנזקי רכוש שעלות תיקונם גבוהה במיוחד, מובילים לכך שנהגים רבים לא מוכנים לוותר על רכישת ביטוח מקיף לרכב. אם כך, נשאלת השאלה מדוע המדינה לא מחייבת בחוק את נהגי ישראל לרכוש ביטוח מקיף, כשם שהיא עושה כשמדובר בביטוח חובה המכסה נזקי גוף?

הסיבה לכך טמונה בסדרי העדיפויות: ביטוח חובה כנגד נזקי גוף מבטא את החשיבות שרואה המדינה לכך שכל נפגע בתאונת דרכים יקבל את הטיפול הרפואי הדרוש לו, ללא תלות במצבו הכלכלי. לכן היא מחייבת כל נהג לרכוש ביטוח חובה. המשמעות של נהיגה ללא ביטוח חובה היא שבמקרה של תאונה, האדם שנפגע עלול למצוא עצמו ללא מקור מימוני לטיפולים ולניתוחים.

לעומת זאת, להיעדר ביטוח מקיף יש משמעויות מקלות יותר. במקרה הגרוע ביותר, למשל של רכב שנהרס ויצא מכלל שימוש (טוטאל-לוס), הנהג ייאלץ לשאת בעצמו בהוצאות רכישת רכב חדש, או לכל היותר לוותר על הרכישה ולהסתדר ללא רכב. זו הסיבה שחלק מהנהגים בוחרים לוותר על רכישת ביטוח מקיף, למשל אם יש להם רכב ישן ששוויו נמוך. הם מעדיפים לקחת את הסיכון ובמקרה של טוטאל-לוסט יישאו בכוחות עצמם בהוצאות הרכישה של רכב חדש.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שגם אם אנחנו מוכנים לקחת את הסיכון של נהיגה ללא ביטוח מקיף שיעניק כיסוי לנזקי רכוש לרכב שלנו, כדאי לחשוב פעמיים האם אנחנו מוכנים לקחת את הסיכון שנפגע ברכושו של צד שלישי. כי אולי שווי הרכב שלנו אכן נמוך ואינו מצדיק רכישת ביטוח מקיף, אך לעולם אין לדעת באיזה רכב אנו עלולים לפגוע בתאונה. אם יהיה זה רכב חדש או יוקרתי, שעלות תיקונו תהיה גבוהה במיוחד, בהיעדר ביטוח ניאלץ לשלם מכיסנו סכומי כסף גבוהים.

לכן, אם בחרתם לוותר על רכישת ביטוח מקיף, מכל סיבה שהיא, כדאי לרכוש לפחות ביטוח צד ג'. ביטוח זה יעניק לכם שקט נפשי לפחות למקרה שרכבכם יפגע ברכב וברכוש של צד שלישי. בזכותו לא תיאלצו לשלם מכיסכם לכיסוי נזקי רכוש שנגרמו לאחרים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה