אימון אישי לפיתוח והעצמת האישיות: האם זה באמת טוב?



מרגישים שאינכם מצליחים לממש את כל הפוטנציאל הטמון בכם? ובכן, אתם לא לבד. נבחן, לדוגמה, את המקרה של אבי. אבי הוא איש משפחה מסור בן 40 העובד בחברת הייטק כדי לפרנס את משפחתו. בכל יום קם אבי בשעת בוקר מוקדמת, עוזר לאשתו לפזר את הילדים במסגרות החינוך ומגיע לעבודתו בשעה 9:00. אבי מתכנת ועובד על פרויקטים עד שעה 17:00 לפחות, ולפעמים אף יותר אם יש לו פרויקטים שהוא צריך להספיק. עד שהוא חוזר הביתה הוא מתפנה לאשתו וילדיו, ולאחר מכן הולך לישון. אבי אוהב את משפחתו והוא מוכן לעבוד שעות נוספות כדי לממן את החוגים של ילדיו. מצד שני, הוא מרגיש שהוא אינו ממש את כל הפוטנציאל שלו, וכי בין תכנות לתכנון פרויקטים, יש לו חלום רדום – לפתוח קונדיטוריה משלו עם עוגות ריחניות ושלל מטעמים.

קרדיט תמונה FREEPIK

אימון אישי – עושים תהליך עם עצמנו

אבי אינו היחיד שלא מצליח לממש חלום או פוטנציאל ולעשות את מה שהוא אוהב באמת. בימי הילדות החופשיים שלנו אנו מעיזים לחלום ולבחון מה אנו רוצים להיות כשנהיה גדולים – טייסים, אופים, מאלפי כלבים או ספורטאים. אבל לא פעם המציאות מכוונת אותנו לכיוון אחר. אנשים רבים אינם מגשימים את חלומם, ובמקום זאת נשאבים אל תוך שגרת העבודה האפרפרה כדי להרוויח כסף, אך שוכחים שהיה להם חלום בדרך. ובכן, אימון אישי הוא כלי שנועד לעזור לנו לגלות את עצמנו מחדש, ללמוד על עצמנו דברים שלא ידענו. לא מדובר רק בחיפוש מקצועי, אלא גם בחיפוש ביחסים בין אישיים, זוגיות, משפחה, חברים ועוד. כך, במסגרת האימון האישי האדם עובר תהליך עם עצמו, מגלה מה מתאים לו יותר ומה פחות, והעיקר מצמצם את הפערים בין המצוי לבין הרצוי בחייו.

למי מתאים לפנות לאימון אישי?

אימון אישי הוא כלי אשר מתאים לאנשים בריאים המעוניינים להתקדם ולהתפתח במהלך חייהם. הוא מיועד לאנשים שיש להם אומץ לנתק את עצמם מהשגרה, או לפחות לשאול שאלות בכל הנוגע לאיכות החיים שלהם ולמטרות שהם רוצים להשיג באמת. אנשים אלה מוכנים להתבונן בתוך עצמם, להכיר באתגרים ובמורכבויות החיים, אבל גם להתקדם ולצמוח. וברגע שמתגברים על הקשיים, מגלים עולם ומלואו ושאפשר גם אחרת. האימון האישי מתאים להשגרת מטרות בכל תחומי החיים. לפעמים אנו שמחים מאוד בעבודתנו, אך מרגישים אומללים בזוגיות. ולעתים יש לנו משפחה נהדרת לתפארת, ועדיין קיימת תחושה שהיינו יכולים לעשות יותר ולפתח את הכישורים הטמונים בנו. בשביל זה מגיע כלי נהדר כמו אימון אישי ומראה לנו את הדרך הטובה ביותר לצמוח, להשיג מטרות ישנות ולהגדיר מטרות חדשות ומרתקות שלא חשבנו אפילו שנרצה להשיג.

מה נוכל להרוויח מהאימון האישי?

אז איך דווקא אימון אישי יכול לעזור לנו להתקדם ולהתפתח בחיים? אלה כמה דברים שכדאי בהחלט לדעת לפני שמתחילים בתהליך של אימון אישי:

  • מודעות עצמית – המתאמן צולל לתוך נפשו וזוכה להכיר אותה בצורה טובה יותר. הוא הופך למודע יותר לחסרונות והחולשות המונעים ממנו להתקדם ולהשיג את המטרות שלו, וגם מתחבר לנקודות החוזק שלו, לכישורים והערכים וכל הדברים הטובים שמעודדים אותו להתקדם ולהצליח. כך שאם בתחילת התהליך תחושת המסוגלות והביטחון העצמי של המתאמן ירודים יחסית, הרי שככל שעובר הזמן ומתקדמים עם האימון, הביטחון העצמי הולך וגובר.
  • משפרים את הערוץ התקשורתי – המתאמן מקבל כלים הכרחיים המאפשרים לו לשפר את הערוץ של התקשורת הבין אישית ולעזור לו יותר ביחסים הבין אישיים עם האנשים הסובבים אותו.
  • היחס בין המאמן והמתאמן – מאמן אישי מקצועי מתייחס למתאמן בגובה העיניים. באווירה רגועה ובוטחת הם מנהלים דיונים ובוחרים את שיטת האימון המתאימה יותר.
  • עובדים לקראת השינוי המשמעותי יותר – אחת המטרות העיקריות של האימון האישי היא לצמצם את הפערים בין הרצוי בחיים לבין המצוי. לאורך האימון המתאמן שואל את עצמו האם הוא מרוצה ממה שיש לו עכשיו? או לאן הוא היה רוצה להגיע? השינוי המשמעותי של המתאמן מגיע מבפנים, כאשר הוא מגלה מה מתאים לו ואילו מבין הפעילויות גורמות לו הנאה רבה.
  • קביעת סדר עדיפויות – למרבה הצער, הזמן שלנו במהלך היום מוגבל, ואנו צריכים לנצל אותו בחכמה. באימון אישי לומדים לקבוע מחדש את סדרי העדיפויות ורואים מה מתאים יותר כדי להתמקד יותר במה שאנו רוצים לעשות בחיים.
  • פותרים בעיה אחר בעיה – היופי באימון הוא שאפשר להתקדם בצעדים קטנים וממוקדים לקראת ההצלחה המיוחלת. לאחר שמגיעים להצלחה אחת, יש טעם של עוד ואנו עוברים להצלחה נוספת. כך ממשיכים לטפס בסולם ההצלחות עד שמגיעים למטרות שאנו רוצים להשיג באמת.
  • משפיע על הסביבה – האימון האישי משפיע לא רק על המתאמן, אלא גם על סביבתו. אדם שעובר תהליך עם עצמו הופך ולרגוע יותר, קשוב לסביבתו ולאנשים שאוהבים אותו, וכך הוא יכול לנהל קשרים בין אישיים טובים יותר.

איך בוחרים מאמן אישי?

אם רוצים להשיג את התוצאות הטובות ביותר, כדאי לבחור את המאמן האישי המתאים לכם. מכיוון שמדובר בתהליך אישי וממוקד, לא מומלץ להתפשר על מאמן. קיימים כמה קריטריונים שיש להביא בחשבון כשבוחרים את המאמן שלכם. דבר ראשון, כדאי לבחור במאמן אישי שיש לו ניסיון רב בתחום והוא רכש את ההשכלה וההכשרה המתאימה. מאמן כזה יודע כיצד לגשת לכל מתאמן כדי להפיק ממנו את המקסימום. שנית, כדאי להגיע לפגישה ראשונית, להציג את הבעיה ולבדוק עם המאמן האישי מה הוא מציע. האם המאמן מציע תוכנית פעולה או פתרונות יצירתיים לקידום? ולבסוף, כשהמאמן והמתאמן עוברים יחדיו תהליך, הם הופכים לאחד. מכיוון שתצטרכו לעבור יחד במשך זמן רב, חשוב שתהיה ביניכם כימיה טובה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה