אימון עסק להצלחה – הקשר בין אימון אישי ובין אימון עסקי




בסביבה העסקית התחרותית של היום לא מספיק לעסוק בניהול העסק, צריך לעשות הרבה יותר מזה. בעלי עסקים צריכים לחפש כל הזמן דרכים להשתפר ולהצליח ולהבין שההצלחה היא פועל יוצא של עבודת הצוות, של מסירותו, של נכונותו לעבודה משותפת ושל נאמנותו לארגון. כדי לנהל עסק רווחי ומצליח יש להשקיע גם בצוות – לטפח את היכולות שלו, לשפר את הביצועים שלו ולהבטיח את נאמנותו לארגון ואת מסירותו להצלחת הארגון.

 

וכאן נכנס לתמונה האימון העסקי. לא נגזים אם נאמר שאימון עסקי הוא המפתח למיצוי הפוטנציאל של הצוות מצד אחד ושל העסק מצד שני, והשקעה באימון עסקי (או באימון אישי פרטני לכל אחד מחברי הצוות) תגביר את הרווחיות, תשפר את המוטיבציה של הצוות ותבטיח את שביעות הרצון של כולם, גם של הלקוחות. אבל מה הקשר בין אימון עסקי ובין אימון אישי, ואיך שניהם יכולים לתרום להצלחת העסק? בואו נבדוק.

 

צילום: יעל רביד, הקסם שברגע.

איך לשפר את התוצאות העסקיות בתהליך אימון?

אימון עסקי הוא תהליך שעוברים בעלי העסק, חברי ההנהלה הבכירה ובעלי תפקידים שהם אנשי מפתח בארגון. מדובר בתהליך קבוצתי או אישי שמכוון לחיזוק היכולות והמיומנויות של כל אחד מבעלי התפקידים ולשיפור העבודה המשותפת שלהם. האימון העסקי הוא תהליך ממוקד אך מקיף שנעשה בהנחיית המאמן, איש מקצוע מיומן ומנוסה שעובד עם בעלי התפקידים בעסק ומזהה בעיות, קשיים, אתגרים ודפוסים טעוני שיפור בעבודת הארגון ומסייע לכל הנוגעים בדבר להתמודד איתם ביעילות ולהתגבר עליהם. המאמן עוזר לבעלי העסק וגם למנהלים בכירים לגבש אסטרטגיות להשגת יעדים פרטניים כמו הגדלת רווחים או שיפור שביעות רצון הלקוחות ובד בבד הוא עוזר לכל אחד מבעלי התפקידים המשתתפים בתהליך להכיר בחולשות שלהם ולחזק אותן, לזהות את החוזקות שלהם ולהעצים אותן, לשפר את העבודה המשותפת ולכוון את כל האנרגיות ואת כל המאמצים להצלחת העסק. אימון עסקי עוזר לבעלי העסק ולצוות הבכיר לזהות בעיות, להתמודד עם אתגרים, לקבל החלטות ביעילות ולגבש אסטרטגיות לצמיחה ולהתרחבות.

למה להשקיע בתהליך אימון אישי או עסקי?

אחד היתרונות העיקריים של אימון עסקי הוא שיפור התוצאות של העסק. המאמן העסקי עוזר לבעלי העסק לזהות אתגרים וקשיים כמו קושי להגדיל הכנסות, קושי לשפר את היעילות התפעולית או קושי לשפר את שביעות הרצון של הלקוחות ולטפל בהם. תהליך אישי עם מאמן עסקי עוזר לבעלי העסק למצוא פתרונות לבעיות, להתמודד עם האתגרים השונים ולהשיג תוצאות עסקיות טובות בכל היבט. אך כדי להצליח בתהליך האימון העסקי חשוב להבין שתהליך אימון אישי הוא חלק בלתי נפרד ממנו כיוון שהוא נותן מענה אישי לכל אחד מהמשתתפים בתהליך העסקי ועוזר להם לשפר את היכולות שלהם בפרטיות, בשיחות של אחד על אחד, עם המאמן. בפגישות האישיות כל אחד מהמשתתפים מקבל הזדמנות להתמודד עם בעיות אישיות, עם קשיים ועם אתגרים שמשפיעים על התפקוד שלו במקום העבודה ופוגעים בהצלחה של הארגון, ולטפל בהם. תהליך האימון האישי עוסק בנושאים כמו ניהול זמן, תקשורת אישית ובין־אישית, מנהיגות, והיכולת לקבל החלטות יעילות. תהליך אימון אישי עוזר לבעלי עסקים, למנהלים בכירים ולבעלי תפקידים בארגון לפתח כישורים חשובים ולאמץ את הלך הרוח הנדרש כדי להצליח בתפקידם ולהוביל את הארגון לתוצאות עסקיות מעולות.

מה הקשר בין אימון אישי ובין אימון עסקי?

כיוון שהצלחת העסק מושפעת מההצלחה האישית של מנהיגיו, הקשר בין אימון אישי ובין אימון עסקי מובן. אם הארגון משקיע בתהליכי אימון אישיים לחברי ההנהלה הבכירים ולבעלי תפקידים חשובים, אנשי מפתח אלה יכולים להעצים את הכישורים ואת היכולות שלהם ולקבל מוטיבציה להצליח בעבודתם ולהוביל את הארגון להצלחה. אז למה כדאי להתחיל בתהליך אימון אישי או עסקי בארגון? משום שגם תהליך אימון עסקי וגם תהליך אימון אישי – אם הם נעשים במקצועיות – משפרים לא רק את ההרגשה האישית של כל אחד מחברי הצוות ואת המוטיבציה שלהם להצליח אלא גם את ההצלחה של הארגון, כי הארגון ועובדיו הם כלים שלובים – הארגון הוא סך כל העובדים בו, ואם העובדים מרוצים, הארגון משגשג. זאת מתמטיקה פשוטה, אך היא עובדת בכל פעם. אם משפרים את המיומנויות של העובדים, את ההרגשה שלהם ואת המוטיבציה שלהם, משפרים את התוצאות העסקיות ופותחים דלת לאפשרויות חדשות כמו הגדלת מאגר הלקוחות, הרחבת הפעילות העסקית והגדלת ההכנסות.

אימון אישי בתהליך אימון להצלחה עסקית

תהליך אימון עסקי הכולל גם תהליך אימון אישי לבעלי העסק, למנהלים בכירים ולאנשים מפתח בהנחיית מאמן אישי מקצועי, מיומן ומנוסה, הוא הדרך הנכונה, הבטוחה והמומלצת לשיפור המוטיבציה של הצוות ולשיפור השורה התחתונה של הארגון. ניר זר, מאמן אישי ועסקי למנהלים ולעסקים יכול לעזור לכם לזהות את האתגרים בעבודת הארגון, להתמודד איתם ביעילות ולהתגבר עליהם כדי לשפר את העבודה בכל היבט, לפתח אסטרטגיות, להשיג יעדים ובסופו של דבר לקבל תוצאות עסקיות מעולות. רוצים לראות את העסק שלכם משגשג, מתפתח ומתרחב? אל תוותרו על תהליך ממוקד ויעיל של אימון עסקי ואישי לעסק ולעובדיו. אל תוותרו על עבודה משותפת עם מאמן מקצועי. דברו עם ניר זר, לפרטים נוספים היכנסו לאתר - https://nirzer.co.il

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה