איפה אפשר להשיג שטר חוב?



שטר חוב הוא אחד המסמכים החשובים שנועד להגן על בעלי הדירה ולהבטיח שבעל הדירה שיקבל את מה שמגיע לו בהתאם להתחייבות השוכר. באמצעות שטר זה אפשר להבטיח את קבלת שכר הדירה גם שלשוכר אין את הכסף הנדרש. מדובר על אחד המסמכים החיוניים והחשובים בכל חוזה שכירות שאסור לוותר עליו גם אם אתם סומכים על שוכר הדירה

freepik

מהו שטר חוב?

שטר חוב הוא מסמך התחייבות לבעל הדירה בו השוכר מצהיר שאם יפר את תנאי הסכם השכירות בחוזה שנחתם, עליו לשלם לבעל הדירה סכום כסף בהתאם לשטר החוב. כלומר שטר החוב הוא מעין ערובה לתשלום החוב לבעל הדירה והוא אף משמש מסמך משפטי בבית המשפט. השטר יכול להיות סחיר, לא סחיר או עם ערבים וללא ערבים בהתאם לצרכי בעל הדירה.

היכן אפשר להשיג שטר חוב?

שטר חוב הוא טופס שכולל בתוכו את הפיצוי הכספי של שוכר הדירה אל בעל הדירה שהינו משכיר הדירה. גובה סכום הפיצוי מצוין בשטר החוב ובמקרה של הפרת החוזה או חלק ממנו משמש השטר כמסמך משפטי בבית המשפט. בעבר היה אפשר לרכוש את שטר החוב דרך בנק הדואר, אך כיום אפשר להורידו מרשת האינטרנט להדפיס ולמלא בכתב יד ללא צורך בתשלום שלשהו.

אילו פרטים כלולים בשטר החוב?

בשטר החוב תמצאו את סכום הפיצוי במקרה של ההפרה של תנאי החוזה על ידי השוכר, תאריך החתימה על השטר, שם המשכיר, מקום התשלום שבו נדרש נותן השטר לקיימו, שם הבנק וסניף הבנק של השוכר ובמקרה שיש צורך בערבים גם פרטי הערבים. בנוסף לכך, בשטר החוב מופיעות חתימות השוכר והמשכיר ושמם המלא וכן שם הערבים וחתימתם. לשטר החוב יש לצרף את תעודות הזהות של השוכרים ושל הערבים.

כיצד יש למלא את שטר החוב?

את שטר החוב אפשר למלא בשני אופנים, או באמצעות עט כחול בלבד ללא מחיקות או תיקונים בשטר עצמו ובאופן ידני ובנוכחות הצדדים הרלוונטיים בעניין. את שטר החוב אפשר לעשות באמצעות עו"ד או לבד בין המשכיר לבין השוכר.

מהו הסכום בשטר החוב?

סכום שטר חוב משתנה בין אדם לאדם בהתאם לשכירות עבור הדירה ומספר החדרים. אך בכל שטר חוב יש את מכפלת סכום השכירויות השנתית בתוספת סכום פיצויים מוסכם מראש על בעל הדירה. כלומר אם אתם משלמים שכירות חודשית בסך 5,000 ₪ אז החוב שלכם לשנה יעמוד על 60,000 ₪ כלומר 5,000X12= 60,000 ₪ בתוספת סכום הפיצוי בהתאם למה שנקבע בין שני הצדדים. כך שבעל הדירה מבטח את עצמו לאורך תקופת השכירות בהתאם לסכום שנקבע עם שוכר הדירה. כמו כן, במצב בו השוכר אינו מוכן לפנות את הדירה עליו לשלם את סכום הפיצוי לאורך התקופה שבה הוא נמצא בדירה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה