איציק חמו מסביר על הצורך בסיוע לחיילים בודדים



איציק חמו, מתנדב וחבר בועד המנהל של העמותה אלון ואלה, מסביר כי הצעדים הראשונים של חיילים בודדים בעולם האזרחות יכולים להיות די מרתיעים ללא מסגרת משפחתית תומכת ואוהבת. לדבריו, חווית השייכות לארגון גדול ומשמעותי כמו צה"ל, עשויה להרגיש כמו חממה בטוחה ומוכרת. בעוד שהיציאה ממנה עלולה להיות מלווה בלא מעט בלבול, פחד ובדידות.

איציק חמו מספר על תכנית משלי - סיוע לחיילים בודדים     קרדיט תמונה:pexels

כדי לתת מענה יומיומי והיקפי לחיילים בודדים משוחררים, הוקמה תוכנית מִשֶׁלִי הפועלת במסגרת עמותת אלון ואלה . איציק חמו מספר לנו כי נתינה לאחר היא אחת מאבני היסוד של עמותת אלון ואלה. העמותה פועלת במרץ בכדי להיטיב עם קהילות רבות ברחבי מדינת ישראל ולהנחיל את שפת הזולתנות.

איציק חמו מוסיף כי מאז שתוכנית משלי הכתה שורשים, היא מספקת מענה רגשי, אישי, תעסוקתי והתנהלותי לחיילים וחיילות בדרכם החדשה. זאת, כאנשים בוגרים ועצמאיים במציאות הישראלית.

איציק חמו מסביר על מטרת עמותת אלון ואלה

מייסדי עמותת אלון ואלה הינם עו"ד שלומית הראל שוורץ, ואלון בריקמן , עובד משרד הבטחון לשעבר. לדברי איציק חמו, מייסדי העמותה מאמינים כי החברה הישראלית פועלת הכי טוב מתוך שיתוף פעולה ונתינה למען הכלל.

למרבה הצער, ברוב המקרים האחדות מגיעה מתוך מצוקה, אך אין צורך לחכות לאסונות כדי לבצע שינוי לטובה. היכולת להיות בנתינה ולעזור לאחר, נגישה לנו ממש בכל רגע. היא מתחילה ברצון הטוב שלנו כבני אדם במדינת ישראל.

כך, התאחדו להם מספר אנשים, ובהחלטה של פה אחד הם החלו לסייע לאנשים ברחבי הארץ. החל מחלוקת חבילות מזון לנזקקים, דרך סיוע לקשישים ותמיכה בנשים שיצאו ממעגלי הזנות ועד יצירת תוכנית משלי. במסגרת התוכנית, המתנדבים מסייעים לחיילים בודדים לצאת לעולם, להצליח ולהפיץ את בשורת הזולתנות והעזרה ההדדית.

תחילת עבודת העמותה נערכה במסגרת קבוצת "מתן בסתר מתנדבים". הקבוצה החלה לגדול לאט לאט ולייצר אדוות של מתנדבים שסייעו בגיוס תרומות, בגדים, מוצרי מזון, רהיטים לבית ועוד.

עם השנים הקבוצה התמסדה לכדי עמותה מסודרת. העמותה פועלת להמשך העשייה ברת הקיימה להכשיר דורות חדשים של מתנדבים שרואים את העזרה לזולת כערך עליון.

כיום העמותה מונה למעלה מ- 4000 מתנדבים בפריסה ארצית מכל שכבות האוכלוסייה. חווית ההתנדבות וההתפתחות האישית של המתנדבים חשובה לא פחות מההתנדבות עצמה ומהאנשים הנזקקים לסיוע.

איציק חמו מספר על תכנית מִשֶׁלִי – מאז ועד היום

לדברי איציק חמו, תכנית משלי נהגתה לראשונה בשנת 2018 על ידי עינת אושרי. מטרתה של עינת הייתה לייצר מסגרת שתעניק פתרונות תמיכה רחבים לחיילים בודדים לאחר שחרורם.

בחודש מאי 2021 עמותת אלון ואלה נכנסה לתמונה ואימצה לחיקה את התוכנית. העמותה הרחיבה את תחום והיקפי פעילותה של תכנית משלי. היום תכנית משלי הפכה לשלוחה של עמותת אלון ואלה. התוכנית מתמקדת בסיוע לחיילים וחיילות צעירים שהשתחררו ממערכת הבטחון, המוכרים כחיילים בודדים.

תכנית משלי בנויה ממערך חברתי רחב היקף של חונכים אישיים. מטרתם של החונכים היא לסייע למשוחררים הצעירים לסלול את דרכם בעולם העצמאי. זאת, תוך בניית ארגז כלים חיוני ומעשי לבניית חיים מלאי הגשמה והצלחה.

איציק חמו מספר כי תחת כנפיה האוהבות של העמותה עברו כ- 800 חיילים בודדים משוחררים! צעד אחר צעד, קהילת אלון ואלה מובילים שינוי, למען חברה מאוחדת יותר.

אחד מהצרכים האנושיים הבסיסיים של כל אדם הוא להרגיש שייכות. כולנו רוצים לדעת שיש לנו מקום בעולם שבו אנחנו דאוגים ואהובים. מתוך ההבנה הזאת הוקמה העמותה הפועלת לספק לחיילים בודדים משוחררים את כל צרכיהם, ולהעניק להם מקום אוהב ומשפחתי.

צוות עמותת אלון ואלה והמתנדבים, פועלים ימים כלילות בכדי לסייע לכל החיילים הבודדים המשוחררים, ללא תנאים בתחומי הפעילות הבאים:

  • סיוע במציאת דירות מגורים בכל רחבי הארץ.
  • עזרה בריהוט הבתים של החיילים, החל במיטות ספות מוצרי חשמל, כלי בית ועוד.
  • מתן ייעוץ וסיוע בתחומים משפטיים.
  • סיוע בהכוונה אישית בעולם המקצועי, סיוע באיתור תוכניות לימוד מתאימות ועוד.
  • עזרה בגיוס וקבלת מלגות לימודים ללימודי תעודה מקצועיים.
  • הכווה בתהליכי מיצוי זכויות מול משרדי ממשלה, עמותות וגופים שונים.
  • עזרה ראשונה רגשית ונפשית.
  • סיוע בטיפולים פסיכולוגיים.
  • מסגרת קהילתית תומכת, הכוללת אירועים חבריים.
  • מערך מתנדבים ועובדי עמותה בפריסה ארצית, החל מעובדים סוציאליים, מאמנים אישיים ומקצועיים, עורכי דין ועוד.
  • מתן חבילות הזנה, הכוללות מצרכי מזון ותמרוקים.
  • סיוע בשילוב חיילים בודדים משוחררים בפעולות התנועה בקיבוצית.
  • עזרה במציאת מקומות עבודה , מועדפת ורגילה.

איציק חמו מזמין אתכם להתנדב בעמותה

איציק חמו מספר כי מדי שנה משתחררים מהשירות הצבאי בישראל למעלה מ- 3000 חיילים בודדים. חלקם נולדו בארץ וחלקם עלו לבדם מחו"ל, מתוך הרצון לתרום את חלקם בהגנה על המדינה ואזרחיה. המשותף לכל החיילים הללו הוא שרובם ללא משפחה לחיות בחיקה, או מערך תמיכה הולם. מתוך הערכה רבה לתרומתם הגדולה של החיילים למען המדינה, העמותה נרתמת בחזרה למען החיילים.

לדברי איציק חמו, כל חייל או חיילת בודדים יכולים להיות חלק מהמשפחה המורחבת של תוכנית מִשֶׁלִי . החיילים המשוחררים מלווים על ידי חונך או חונכת אישיים. כל חונך מספק להם תמיכה ועוזר להם לבנות את עצמם מבחינה אישית, רגשית ותעסוקתית. פנייה לאחד מהמרכזים הלוגיסטיים הפזורים ברחבי הארץ מספקת להם קרש קפיצה לחיים עצמאיים, מצליחים ומלאי הגשמה.

איציק חמו מוסיף כי צוות המתנדבים של תוכנית משלי מורכב ממגוון של אנשים נפלאים שערבות הדדית היא העקרון המנחה בחייהם. הצוות כולל אנשי מקצועי מתחומים רבים כמו בנקאים, מורים עורכי דין, סטודנטים ועוד. טווח הגילאים רחב, החל צעירים בתחילת שנות העשרים ועד לפנסיונרים. המשותף לכולם הוא הרצון לתת ולסייע לאחר.

תכנית משלי שואפת לייצר למתנדבים חווית התנדבות מעצימה וממלאת. אז אם אתם אוהבי אדם, בעלי מיומנויות תקשורת והקשבה טובות וחולמים להניע תהליכים גדולים למען חיילים בודדים – מקומכם בעמותה! העמותה מעניקה למתנדבים הכשרה ראשונית, שתחשוף אתכם לעולמם של החיילים הבודדים.
ומה התפקיד כולל?

  • ארגון מפגשים עם משוחררים צעירים לפי הצורך.
  • יצירת דוח מעקב אודות המפגשים.
  • עבודת שטח פעילה למען הכשרת הדורות הבאים של המנדבים.

הצוות בתוכנית משלי ועמותת אלון ואלה, שואפים לברוא עולם שבו נתינה ועזרה הדדית לאחר היא שפה שגורה. לדברי איציק חמו, כולנו שליחי עשייה למען יצירת עתיד טוב ומחובר יותר. העמותה מזמינה אתכם לקחת חלק היום, בשינוי של המחר.

השתחררתם לאחרונה מהצבא? חשוב שתדעו שאתם לא לבד! העמותה כאן לצידכם, כדי לעזור לכם לממש את היכולות שלכם, ולהתפתח מבחינה תעסוקתית ואישית בעולם הגדול. חשוב שתרגישו שאתם חלק מקהילה גדולה יותר. רוצים לקבל קרש קפיצה לחיי הצלחה? אתם מוזמנים להיכנס למשפחת משלי!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה