אירועים משפחתיים בזמן המלחמה



התקופה האחרונה הייתה לא פשוטה לכולנו, מפרוץ המלחמה הייתה אי ודאות רבה בקרב כולם, היו אירועים שבוטלו מיידית, היו כאלה שנדחו למועד לא ידוע או שינו את התוכנית כדי להתאים לנסיבות החדשות. אבל לאט לאט, כאשר אנחנו מבינים שהמלחמה הזו באמת הולכת להיות ארוכה, אנחנו מנסים לחזור לשגרה חדשה ומוזרה שהיא שגרה לצד המלחמה. החיים כידוע ממשיכים, ולמרות שלפעמים זה מורכב ורגיש, יש עדיין שאירועים שחשוב שנצליח להמשיך ולחגוג אותם.

ילדים ממשיכים להיוולד, וממשיכים לחגוג להם ברית או מסיבת לידה, יש עדיין זוגות שמתחתנים ואפילו יותר להוטים לעשות זאת ואנשים עדיין חוגגים יום הולדת עגול וחשובים. לאור המצב, אפשר לחגוג אבל עם התאמות ודגשים אחרים שכדאי לשים לב אליהם כשמתכננים אירוע משפחתי בתקופה כזו.

צילום: עמית אורנשטיין

צילום: עמית אורנשטיין

טיפים ורעיונות לאירועים משפחתיים בזמן המלחמה

  1. להדק את רשימת המוזמנים – בתקופה של אי וודאות אפשר לצמצם את האירוע המשפחתי שתוכנן ולקיים אירוע אינטימי יותר. אירוע קטן של עד מאה אנשים הוא יותר קל לתפעול. ישנם מקומות ייעודיים לאירועים קטנים וזה יאפשר לכם לחגוג עם כל מי שחשוב באמת.
    כך תהיה כמות פחות גדולה של אורחים במקום אחד בזמן נתון וגם לא תאלצנו להזמין אורחים שאולי מורכב יותר עבורם להגיע בתקופה כזו.
  2. בסגירת האירוע, בדקו מול איש הקשר במקום מה קורה במקרה של אזעקה, האם יש מרחבים מוגנים ומה אפשר להציע לאורחים לעשות. אם יש מרחב מוגן ברור במקום תוכלו אף לציין זאת בהזמנה.
  3. שימו לב שבהסכם שלכם יש התייחסות לביטולים בלתי צפויים עקב המצב הבטחוני או נסיבות אחרות, כך תוכלו לדעת שגם בתקופה של אי ודאות יש לכם גמישות כל שניתן.

צילום: עמית אורנשטיין

צילום: עמית אורנשטיין

איזה אירועים משפחתיים אפשר לקיים בזמן מלחמה?

אז כמובן שאפשר לקיים כל שמחה וחגיגה, אבל כשמדובר על חגיגות משפחתיות בדרך כלל הכוונה היא לאירועים יותר אינטימיים שיכולים להיות חגיגות הולדת הבת, חגיגות ברית, יום נישואים או יום הולדת עגול, בר או בת מצווה וכדומה.

צילום: עמית אורנשטיין

צילום: עמית אורנשטיין

יתרונות במקומות לאירועים קטנים

לא רק במהלך מלחמה שווה לקיים חגיגות משפחתיות במקומות לאירועים קטנים, גם בתקופת שגרה יש יתרונות לחגיגות מצומצמות של 30-100 אורחים:

  1. אווירה מדויקת ומותאמת – כשהאירוע קטן כולם קרובים יותר, יותר אנשים מכירים זה את זה, יש פחות אנשים רחוקים, האווירה פחות מרוחקת ופורמלית ויותר משקפת את הלך הרוח של האורחים שלכם.
  2. מחיר נוח יותר – בדרך כלל כאשר מדובר על אירועים קטנים גם המחירים הם נוחים יותר.
  3. עיצוב המקום – כשמדובר על מקום קטן לאירועים אפשר לייצר אווירה נעימה ואינטימית גם ברמת העיצוב. לדאוג למקומות ישיבה אלטרנטיביים, שולחנות קרובים זה לזה וכו'. כמו כן יותר קל לעצב ולקשט מקום שהוא קטן יותר, כי כל תוספת או שינוי הם יותר משמעותיים.
  4. אוכל מוקפד יותר – כשחוגגים אירוע קטן של 30 עד מאה אורחים, יותר קל להגיש אוכל מדויק ומוקפד לעומת אירוע של מאות אנשים. תחשבו על מסעדה שצריכה להגיש במקביל אוכל ל-600 סועדים לעומת מסעדה שצריכה להגיש אוכל ל-50 סועדים. אם האוכל הוא משהו חשוב לכם, וזה בדרך כלל חשוב, תוכלו למצוא מקום לחגיגה שמציע תפריט שמתאים לכם בסגנון ולהיות בטוחים שהאוכל שמוגש יהיה מוקפד יותר מאשר באירועים ענקיים. גם על שירותי הבר והניקיון לרוב יותר קל להקפיד כשמדובר באירוע קטן משום שגם צוות שאינו גדול יכול להשתלט על האירוע.

המאמר בשיתוף NOAM – בית לאירועי בוטיק המציע מקום לבר מצווה , מקום לאירועים קטנים , מקום ליום הולדת ,   מקום לאירוע עסקי ועוד בהתאמה אישית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה