איתור נזילה סמויה – כמה זה חוסך, איך עושים את זה ולאיזה נזילות זה מתאים?



אז מה זה איתור נזילה סמויה? מי שישמע את זה מחוץ להקשר עשוי לחשוב שמדובר מינימום במשימה של השב"כ! במאמר זה אני רוצה לחלוק אתכם מידע בנוגע לאיתור נזילה בבית שלכם. אם כבר קיימת נזילה מתחת לבלטות או בתוך הקיר הרי שכדאי שנעשה

קרדיט תמונה: FREEPIK

איתור נזילה סמויה נעשה בעזרת מצלמה תרמית. מצלמה זאת מזהה הבדלי חום עד לעומק מסוים ובהתאם להבדלי החום תציג לכם אותם על המסך כך שתוכלו לראות היכן חם והיכן קר. איך זה עוזר לנו לאתר נזילות? ההסבר בהמשך.

האם באמת יש נזילה? זה אצלי או אצל השכן?

במקרים רבים בעל הדירה לא יודע בכלל שקיימת נזילה. הוא מקבל התרעה מהשכן שגר מתחתיו שיש לו רטיבות בקיר וזה בטוח מגיע ממנו. אז… איך בודקים?

בדיקת לחצים

הבדיקה הראשונה שיעשה האינטסלטור היא בדיקת לחצים בדירה / בית פרטי ישנן 2 מערכות מים, מערכת מים נכנסת כלומר המים שמגיעים מתאגיד המים ודוד המים שלנו ומערכת מים יוצאת כלומר המים בהם אנחנו משתמשים בכיורים, במקלחת, בשירותים, במכונת כביסה וכו.

למערכת המים הנכנסת יש לחץ קבוע, זה נכון שגובה הלחץ יכול להתשנות בהתאם לגובה הדירה, גיל הבניין ועוד מספר פרמטרים אבל באופן כללי, גובה לחץ תקין בדירה שלכם צריך לעמוד על 3 וחצי באר. ניתן לבצע בדיקה ולראות, ואם ישנה ירידת לחץ בדירה כנראה שיש נזילה בדירה שלנו (ולא אצל השכן).

כעת נותר למצוא אותה, ואם אפשר ממש למקד את הנקודה הבעייתית כדי לחסוך כסף וזמן ולהמנע משיפוץ כולל. אינסטלטור מנוסה יעשה מאמץ כמובן למצוא את הנזילה במקום לחפש אותה.

איך מוצאים היכן הנזילה?

כמובן שמתקשרים לחוש חש הבלש (הפנימי שלנו), נסתכל היכן מופיעים מים, נבדוק איזו צנרת עוברת שם ונוכל למסגר את נזילה לפחות לצינור מסוים. ולמרות זאת, פעמים רבות הנזילה קורית לא בנקודה בה המים מתרכזים, אלה דווקא כמה מטרים לפני בנקודת חיבור בצנרת או לחילופים בנקודה גבוהה יותר והמים נוזלים לכיוון תחתית הקיר.

אם אנחנו רוצים למצוא את הנקודה מבלי שנצטרך להרוס את כל הקיר או להרים את כל הריצוף וכך ליצור נזק רב, עלינו לנסות ולמצוא את הנקודה המדויקת ככל האפשר. בכדי לבצע איתור נזילה סמויה נעשה שימוש במצלמה תרמית. אבל, המצלמה התרמית שלנו רואה רק מים חמים. מה נעשה?

בכדי לאתר את הנזילה עלינו לערבב אל תוך מערכת המים הסגורה שלנו מים חמים וכך, בנקודה בה המים יוצא מהצינור נראה בצורה ברורה התרחבות של הצינור אל 2 נקודות מים או אפילו מים עומדים חמים ואיזור רחב יותר.

מה סוג הצנרת?

סוג התיקון תלוי בסוג הצנרת. אם מדובר על צנרת ברזל, נגלה כי.. למעט במקרים יחסית נדירים – אם יש דליפה במקום אחד, הדליפה הבאה בחיבור הבא כבר בדרך ואולי שווה להחליף את הצינור.

סוגי צנרת אחרים כוללים PEX וSP… הנה קצת מידע מהמומחים.

צנרת SP

צנרת זאת עשויה מפוליאתלין המחוזק באלומיניום, שילוב מעולה אשר מעניק לצנרת חוזק ומצד שני גמישות. צנרת SP היא צנרת אשר מגיעה או עם, מחברי לחיצה או מחברי הברגה. מדובר על צנרת מודרנית אשר אמורה להיות עמידה בשחיקה וכמובן בקורוזיה.

צנרת PEX

גם כאן מדובר על צנרת מודרנית אשר עשויה הפעם מפלסטיק בשילוב פוליאתלין. מדובר על צנרת זולה יותר מצנרת SP. צנרת PEX מתאפיינת במרכזייה ראשית אליה מתחברים הצנורות וזה מאפשר להחליף צינור בצורה מהירה וקלה יותר.

איתור בעל מקצוע מנוסה

זה נכון שקשה לסמוך על בעלי מקצוע שאנחנו לא מכירים, הדבר נכון כפליים לאחר כל סיפורי "האימה" שאנחנו שומעים והרמאות שראית בתוכניות כמו יצאת צדיק. אין ספק שזה מורכב. חשוב מאוד לעשות שימוש חכם ברשת האינטרנט כדי שנוכל לנצל את מה שנקרא "חוכמת ההמונים" אשר במקרה זה מתמקדת בחוות דעת של לקוחות עבר.

אני יודע שקשה לנו לסמוך על חוות דעת ולא בלי סיבה. אנשי פרסום בוודאי עמלים על יצירת חוות דעת לא כנות (כנגד החוק). ולמרות זאת, קיימים מספר אתרים מעולים שזכות הקיום שלהם מתבססת על זה שהם בודקים כל חוות דעת ומאמתים אותה מול הלקוח, מול חשבונית, עם תמונות ובדרכים נוספות.

בצורה זאת אנו יכולים להסתמך ככל האפשר על חוות הדעת הללו ובמיוחד אם מדובר על הרבה חוות דעת כדי לראות מה לקוחות עבר אומרים לנו על אותו בעל מקצוע. כבעל מקצוע מהתחום אני רואה הרבה מחברי נוכחים באותם אתרים ואין ספק כי אתרים אלה יצרו שינוי בצורה בה כולנו מתקשרים עם הלקוחות וכמה חשוב לנו לתת שירות טוב ונגיש יותר.

אני מאחל לכם תיקון מהיר ומוצלח.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה