מי שגר בבית ישן בוודאי מכיר את הרעשים השונים שנשמעים בכל פעם שפותחים ברז, מורידים את המים באסלה או נכנסים לאמבטיה. בתים ישנים עלולים להיות מקור לצרות בכל מה שכרוך לבעיות אינסטלציה והסיבה לכך היא פשוטה, הם לא מותאמים למצב הצריכה כיום ולרב הצינורות יהיו עשויים מפלדה שלא מצליחה להחזיק מעמד זמן רב כל כך. עובדה זו מביאה במקרים רבים לדליפות של מים שמתרחשות בתוך הקיר או מתחת למרצפות

צילום: יח"צ

צילום צנרת הוא מקצוע מוכר שעושה שימוש במכשירים מתקדמים ולמעשה הוא מבטיח איתור של נזילות במהירות ומבלי לשבור אף קיר. בתים רבים סובלים מנזילות מים שנובעות מתכנון לקוי, שימוש בחומרי גלם לא איכותיים או פשוט תקלה.

איך מטפלים בדליפת מים בקיר?

ראשית, יש לפנות רק אל מומחה לאיתור נזילות. מומחה בתחום ידע כיצד לגשת לעניין ולבצע את כל מה שנחוץ על מנת שהדליפה תאותר במדויק מבלי לגרום נזק לבית. אם אתם חושדים שמתרחשת נזילת מים בבית שלכם תוכלו להזמין בעל מקצוע ולברר את העניין לעומק. בסופו של דבר אם מתקיימת נזילה אז היא לא תישאר קטנה ולאחר זמן מה תגדל ותהפוך למורגשת יותר ויותר.

ישנם כמה סימנים שיעידו על נזילת מים בבית. ראשית אם לפתע חשבון המים שלכם גדל בצורה לא הגיונית אז יתכן שמתקיימת נזילת מים במקום כל שהוא ואתם משלמים על זה. בעבר איתור נזילות מים הצריך פתיחה של הריצוף לכל אורך הקו עד למציאה של הנזילה, מה שדרש עבודה רבה ולקח זמן רב אגב תשלום של כסף רב. כיום העבודה היא הרבה יותר פשוטה, הקיר נשאר שלם והריצוף נותר כפי שהוא.

מהי מצלמה טרמית?

איתור נזילות הוא פעולה שניתן לבצע על ידי שימוש במצלמה טרמית משוכללת שמבוססת על חום. בעל המקצוע עובר לאורך קו הצנרת ומגלה במהרה את האזור שבו מתרחשת הנזילה על פי הריכוז של המים. איתור נזילות עם מצלמה הוא רק החלק הראשון של המשימה וקיים צורך להבין את הנתונים לעומק ולפענח את תוצאות הבדיקה. פעולה לא אחראית עשויה להביא ליותר נזק מתועלת ועל כן מומלץ לפנות רק לחברה בעלת ניסיון בתחום זה.

לאחר שמתבצעת הבדיקה ניתן לנקוט בדרכים שונות על מנת לתקן את הדליפה. מציאת נזילה אחת עשויה להעיד על תקלות נוספות שעלולות להתרחש ועל כן חשוב להיות ערניים ולפעול על פני ההנחיות של בעל המקצוע. אם אתם מתגוררים בבניין משותף, דליפה רצינית יכולה לקרות גם מהקומה שמעליכם. במקרה כזה יהיה עליכם לפנות אל הדייר מלמעלה ולעדכן אותו בנעשה. בכל מקרה, כאשר אתם מזהים סימנים של רטיבות על הקירות או התקרה כדאי להזעיק אינסטלטור שמבין באיתור נזילות שיבדוק את הנושא ויבצע מה שנחוץ על מנת לפתור את הבעיה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה