אלו הסיבות שיגרמו גם לכם להתחיל למחזר



בשנים האחרונות אנו מתחילים להבין שיש למיחזור השפעה ישירה על איכות החיים של כולנו. למעשה, החל משינויי האקלים ועד לעליית המחירים – המחזור משפיעה על כל חלק בחיים שלנו. בכתבה זו נסקור כמה מהסיבות שבגללן גם לכם כדאי להתחיל למחזר ולדאוג לסביבה שבה אנו חיים.

PIXABAY

חיסכון כלכלי בהוצאות של כל משפחה

מיחזור מאפשר לכולנו לחסוך באופן ישיר ועקיף בהוצאות הכלכליות שעולות עכשיו לכותרות. האפשרות להשתמש באותו מוצר שוב ושוב על ידי החלפה שלו עם חברים, שינוי השימוש בו או הפיכתו ליצירת אומנות – תאפשר לכם לחסוך בהוצאות. כך תוכלו לשלם גם פחות על מוצרים חדשים (אשר במרבית המקרים אנו לא באמת צריכים) ולהוציא פחות בכל חודש.

הפחתה בהתחממות הגלובלית

כאשר רוכשים פחות וממחזרים יותר, ניתן לצמצם את ההתחממות הגלובלית ואת טביעת הרגל הסביבתית של כל אחד מאיתנו. העניין פשוט: ברגע שמשתמשים במוצרים קיימים, מייתרים את הצורך של מפעלים לייצר ולזהם את הסביבה. למעשה, מעבר לעובדה שאתם מונעים באופן ישיר התחממות הנובעת מהפעלת מנועים, אנו גם מונעים את המזהמים את נפלטים לסביבה מארובות המפעלים וכך ממזערים את הפגיעה במערכת האקולוגית כולה.

פחות פסולת – יותר ריאות ירוקות

כדאי לדעת שבכל פעם שאתם משתמשים בשירותים של מפעל מיחזור ולא זורקים לפח – אתם תורמים לסביבה. איך? על ידי כך שלא צריך להטמין את הפסולת שלכם ולחכות מאות שנים עד שהיא תתפרק. העניין מאפשר לחסוך בעתודות הקרקע אשר מוקדשות לפסולת ולהשאיר את השטח שאיננו בנוי, ירוק ובריא יותר. למעשה, כך נאפשר יצירה של עתודות קרקע ירוקות ולא מתעסקים בבחירה של אזורי הטמנה ושינוע של הפסולת לאזורים אלו.

שמירה על איכות המים שאנו שותים

בעידן שבו אנו הופכים את מי הים למי השתייה, חשוב למחזר כמה שיותר בכדי שהמזהמים לא יגיעו למים שכולנו שותים. על ידי המיחזור אנו יכולים להיות בטוחים שהמוצרים שלנו לא יגרמו נזק סביבתי למים ושהשאריות של הפלסטיק או הבנזין לא יחזור אלינו בצורה זו או אחרת. בנוסף נוכל לחסוך בהוצאות של הפיכת המים לראויים לשתייה משום שלא נאלץ להוסיף עוד ועוד פילטרים אשר יהפכו את העלות של המים – הנוזל הכי בסיסי בכדור הארץ – ליקרה עבור חלק מהאנשים.

הקנייה של ערכים לדור הבא

ההבנה שלא זורקים מוצרים אלא מוצאים להם שימוש חוזר, מהווה סוג של חינוך לדור הבא. באופן זה אנו מספרים לילדם שלנו שלא משליכים דברים לאחר כמה שנים, מרגילים אותם לשמור על הערך של החפצים ומסבירים להם ממה מורכב כל מוצר. אילו חומרים מרכיבים אותו, כמה ניתן למחזר ממנו וכיצד עובד תהליך המחזור בפועל במפעל המיחזור. עניין בעל חשיבות עליונה אשר עולה בהרבה על האספקטים הכלכליים הברורים מאליהם.

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה