אלו פתרונות אוורור יש למפעלים ומדוע כה חשובים



יצירת סביבה בעלת אוויר נקי חשובה במיוחד להגנה על איכות הסביבה ולשמירה על בריאות הציבור. בבתים פרטיים ומבני מגורים איכות האוויר נקבעת על פי כמות ומיקום פתחי האוורור, כמות תחלופת האוויר בשעה, ומערכת המיזוג.

קרדיט תמונה FREEPIK

במבנים תעשייתיים, במפעלים, במסעדות ובחללים בהם מתקיימים הליכי ייצור ועבודות מזהמות, נוצרת פליטה של חלקיקי אבק, שמנים ורעלנים שונים, אשר פוגעים באיכות האוויר ומסכנים הן את השוהים במתחם והן את סביבת המתחם.

מקומות כאלה כפופים לתקנות והנחיות מחמיות בחוק, הנוגעות לשמירה על איכות הסביבה והימנעות מיצירת זיהום אוויר, באמצעות בקרה על תהליכי העבודה, צמצום הפליטה של חומרים מזהמים והתקנה של מערכות סינון אוויר ותהליכי טיהור אוויר.

פתרונות רבים קיימים כיום בענף טיהור אוויר, כאשר חשוב במיוחד להתאים בין הכלים והפתרונות המוצעים, לצרכי המפעל ולאופי העבודה שלו.

בין פתרונות האוורור המובילים עבור מפעלים ניתן למצוא מערכות בעלות תפקידים שונים:

  • שאיבת עשן מחללים סגורים
  • נידוף שמן
  • אידוי של כימיקליים אשר נפלטים בתהליכי ייצור (חומצות, דבק, צבע, חומרי ניקוי מרוכזים)
  • הוצאת הצטברות של אוויר חם והחלפתו באוויר צח.

כאמור, מדובר בפתרונות שונים המותאמים לצרכים שונים, כאשר מערכות סינון האוויר שעושות שימוש באידוי ובסילוק של רעלנים, מתאימות למפעלים יצרניים, בעוד ששאיבת עשן והחלפת אוויר חם באוויר קר- מתאימות לתעשיות המזון, לחדרי אוכל ומסעדות.

מפוחים

מפוחים הם כלים אשר מזרימים אוויר בדרגות לחץ שונות אל החלל, ולמעשה מאיצים את תהליך החלפת האוויר.

המפוח הצנטריפוגלי הוא מפוח אשר מתאים במיוחד לפעולת טיהור אוויר במפעלים, בזכות פעולת יניקת אוויר מזוהם וזריקת אוויר נקי, דרך מסננים, תעלות, ומעברי אוויר בעלי מגבלת נגישות. הכוח העוצמתי של המפוח נבנה באמצעות מאיץ מובנה וזריקת האוויר אל הדופן החיצונית באמצעות כוח צנטריפוגלי.

מפוח נוסף המשמש לאוורור חללים וליצירת תחלופת אוויר מהירה הוא המפוח הצירי, בעל כנפיים אשר מולבשות על ציר מרכזי ותנועת מעבר אוויר ישרה., ויכולת להזרים כמויות גבוהות במיוחד של אוויר נקי בזמן קצר.

מערכות יניקה וסינון אוויר

ניתן למצוא מערכות יניקה וסינון אוויר ניידות או נייחות, במגוון גדלים ועוצמות עבודה. ככלל, כל המערכות האלה פועלות תחת מנגנון כפול: יניקה וסילוק של אוויר מזוהם, והזרמת אוויר נקי אל החלל. ניתן למצוא מערכת סינון המתאימה לסילוק אדי שמן, מערכת לסילוק גזים שנוצרים בעבודות חיתוך בחום, מערכת לסינון רעלנים ומערכות לסילוק עשן. השוני בין המערכות הוא במבנה המסננים ועמידותם בפני המפגעים בהם הם מיועדים לטפל. שימוש במערכת סינון לצורך אחר מזה שנועדה אליו יפחית מן האפקטיביות שלה, יפגע בתהליך טיהור האוויר, ויקצר את חיי המערכת.

שולחנות יניקה

במפעלים רבים מתבצעת עבודה ידנית ומדויקת- אשר אחראית לפליטת כמויות גדולות של אבק ומזהמים, מסכנת את העובדים ומאיימת על שלמות המוצר. שולחנות יניקה הם שולחנות עבודה אשר מותאמים לפעילות הרצויה, בניהם שולחנות למסגרים, נגרים, עבודות ליטוש ועבודה עם חומרים מרוכבים. השולחן עצמו מלבד נוחות העבודה מספק מגירות הקולטות את האבק והמזהמים אשר נוצרים בזמן העבודה, באמצעות משטחים בעלי רשתות סינון מחומרים שונים, כאשר החומרים המזיקים נכלאים במגירות הנשלפות, עד לפעולת ריקון מבוקרת.

חברת אייר קונטרול היא חברה וותיקה ומובילה בתחום סינון וטיהור האוויר בישראל, ומלווה מפעלים יצרניים ותעשיות רבות, תוך מתן פתרונות מתקדמים לטיהור האוויר בפעל, לייעול תהליכי עבודה, לתחלופת אוויר מיטבית ומתאימה, בבטיחות מלאה ותוך שמירה על בריאות העובדים ואיכות הסביבה גם יחד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה