"אמא אני רעב" – הנה כמה טיפים להתמודדות



מי לא מכיר את הקריאות הנואשות של הילדים בכל שעות היום בתקופת החופש הגדול. השהייה מול המסכים, הקרבה למטבח ובעיקר הצורך לעשות משהו, גורמים להם להפוך את המטבח לזירת ההתרחשות המרכזית. כשהם לא נמצאים מול הטלוויזיה, המחשב או הטלפון מתחיל החיפוש אחר מזון

freepix

גם אם דאגתם לארוחות מסודרות במהלך היום, כשמגיע הערב והילדים שוב רעבים, אתם מתחילים לחפש מתכונים לארוחת ערב קלה ומהירה, שתשביע את החבורה, וגם במטרה לגוון את המבחר מדי פעם. כדי להתמודד עם השעמום של הילדים ולא רק עם הרעב שלהם, כדאי לשתף אותם בהחלטה על התפריט ובהכנת הארוחה, כך הופכים את שעות אחר הצוהריים והערב לזמן איכות ולתעסוקה מהנה.

מכינים תפריט שבועי

בכל מוצאי שבת יושבים עם הילדים ומחליטים יחד על התפריט לארוחות הערב של אותו שבוע. כך ניתן להיערך ולקנות מצרכים הדרושים למתכונים, וגם לשתף אותם בהחלטה, דבר שמשחרר את ההורים מהצורך להחליט. כשמדובר על ארוחת ערב לילדים, כדאי לדאוג שהמנות יהיו בריאות, גם כשמדובר במנות מתוקות שילדים אוהבים. מומלץ לגוון בין מנות הכוללות ירקות, פחמימות וחלבונים ובעיקר כדאי שיהיו מהנות להכנה, כי הרי זה החופש הגדול ואנחנו רוצים לשמור על אווירה קיצית קלילה, ושזמן האיכות שייסדנו אכן יהיה כזה.

אוהבים ללוש?

תוכלו להחליט שלפחות פעם אחת  בשבוע אחת הארוחות תכלול הכנת בצק, שכן אין ילד שלא אוהב ללוש בצק, והארוחה טעימה יותר כשהם מכינים אותה בעצמם.

*אפשר להכין בצק לפיצה, עליו מפזרים את התוספות שאוהבים. מומלץ להכין פיצות אישיות, כך כל אחד מחליט על התוספות שהוא אוהב, אחראי ללוש את הבצק ולהרכיב את המנה.

*לחמניות גבינה שאי אפשר להפסיק לנשנש. הבצק קל להכנה, אינו מכיל שמרים ואינו מצריך התפחה. כל שצריך הוא מבחר גבינות צהובות, בולגריות ולבנות, ביצים, קמח וחמאה. אפשר להוסיף לבצק זיתים, ללוש וליצור יחד עם הילדים כדורים, לפזר שומשום ולהכניס לתנור. תוך כחצי שעה יש לכם לחמניות טעימות וממכרות.

אוהבים ירקות?

*סלט פסטה צבעוני הוא משביע, קל, מהיר ובריא. אפשר לתת לילדים לבחור את הירקות שיוכנסו לסלט, את התוספות כמו גבינה בולגרית או צפתית, זיתים, טונה ועוד. את הפסטה מבשלים כפי שמצוין בהוראות הבישול, ומוסיפים למבחר הירקות והתוספות. והרוטב? עגבניות, פסטו ובעצם כל מה שאוהבים לשלב עם פסטה.

*שקשוקה היא מנה שאהובה כמעט על כולם, וגם בה ניתן לשלב שלל ירקות נוספים מלבד העגבניות, כגון: תרד, ברוקולי, בצל, שום, פלפלים בצבעים שונים וגבינות. הילדים יכולים להשתתף בהחלטה על התוספות, לחתוך, לתבל וכמובן לדאוג לפרוס את הלחם שיצטרף לחגיגת הרוטב.

מתוקים

אחד המאכלים האהובים על ילדים הוא פנקייק. יש למתכון הזה גרסאות רבות, אם חשוב לכם להכינו בגרסתו הבריאה, אפשר להוסיף לו פתיתי שיבולת שועל או להכינו בגרסה טבעונית. במקום סירופ מייפל או שוקולד תוכלו לשים דבש או סילאן טבעי ולהוסיף פירות קיץ חתוכים או מגוון פירות יבשים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה