אמצעים יעילים להרחקת יונים



הן אולי נדמות כלא מזיקות, ובטח לבטח שהן אינן מהוות כל איום ישיר עלינו בדומה לטורפים אימתניים, אך היונים הן בהחלט לא בעל כנף שנשמח לארח כבדרך קבע בסמוך לאזור מגורינו או למקום העבודה

pixabay

לצד היותן נשאיות של כינים ושלל מזיקים שונים, היונים עלולות להביא עמן מחלות שונות והן מגבירות את הסיכויים להופעתן של אלרגיות קשות ולעתים אף חריפות ומסכנות חיים.

האם ניתן להרחיק את היונים לבד?

אם ניסיתם להרחיק יונים בכוחות עצמכם, וודאי שיצא לכם כבר להיתקל לא פעם ולא פעמיים בעקשנותן הראויה לשבח. היונים אם נגיד זאת במילים עדינות: אינן יודעות להבין רמזים, ואין זה מספיק שנאיים עליהן עם נפנוף ידיים או שנחזור אל אדן החלון פעם אחר פעם.

למעשה, מדובר במלחמת התשה לכל דבר ועניין, כזו שבה מרבית הסיכויים שאנו אלו שיצאו מופסדים.

ניתן להתקין דוקרנים נגד יונים או אף להציב דחליל בדמות עורב הנחשב ליעיל לטווח קצר, אולם כאשר מבקשים לעשות זאת באופן מושכל ונכון, הרי שמוטב להזמין חברה המתמחה בהרחקת יונים לצורך ביצוע המשימה. להלן האמצעים העיקריים בהם מרחיקי יונים נוקטים, ואשר יכולים למגר את התופעה אחת ולתמיד.

הלוגיקה שמאחורי הרחקת יונים

ראשית נתעכב על ההיגיון שעומד מאחורי הדבר: נופפתם בידיים והרתעתם את היונים אך הן שבו וחזרו לאדן החלון? הדבר נובע מכך שהיונים מחפשות אחר אזור מחייה נוח עבורן. על-כן, מרחיק יונים מקצועי נוקט באמצעים שונים אשר מרעים את תנאי המחייה ורומזים באופן עבה במיוחד, כי מוטב לה לחפש אחר אזור אחר.

דוקרנים

דוקרנים נגד יונים הם מבין אפשרויות הבחירה היותר נפוצות כאשר רוצים להרחיק יונים מאדני חלונות, דפנות של שלטים באזורים מסחריים וממרפסות. הדוקרנים מונעים מן היונים למצוא אזורים נוחים ויציבים לעמידה, ובכך למעשה גורמים להן לחפש אחר אזורים אחרים.

מדובר בפתרון קל ומהיר. ניתן לבצע את ההתקנה באופן עצמאי, אך התקנתם של הדוקרנים על-ידי איש מקצוע, תאפשר לקבע אותם היטב ולמנוע את נפילתם במהרה עם הגעתן של היונים הראשונות.

סליל

אפשרויות נוספת הדומה בשיטתה לזו של הדוקרנים היא הצבתו של סליל קפיצי המונח אף הוא על אדני חלונות ומרפסות. הסליל בדומה לדוקרנים מונע מן היונים למצוא קרקע יציבה ובכך מעודד אותן לחפש אחר אזור מחייה אחר.

חשוב לציין כי הבחירה בין סליל לבין דוקרן איננה נובעת מתוך הומניות, שכן הדוקרנים אינם פוצעים את היונה וכל מטרתם היא שלא לאפשר לה למצוא קרקע יציבה.

רשתות

התקנת רשתות היא ללא ספק הפתרון היעיל ביותר שקיים כיום נגד יונים. רשת להרחקת יונים מותקנת אך ורק על-ידי איש מקצוע שכן היא כפופה לתנאים של עבודה בגובה. הרשת מספקת פתרון הרמטי והיא נפוצה במסתורי כביסה, מרפסות ובפאנלים סולריים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה