אף פעם לא מאוחר מדי – הסבה ותעודת הוראה לאקדמאים



חיי העבודה היומיומיים שוחקים רבות ורבים מאיתנו לאורך השנים, ובמקרים רבים אנשים גם מאבדים את מקום עבודתם ותחום עיסוקם עקב סיבות שאינן בהכרח קשורות אליהם, כגון שינויים במשק או משברים כלכליים עולמיים. הן עבור ה"שחוקים" שבינינו שמחפשים עניין מחודש והן עבור מי שאיבד את עבודתו, הסבה לעולם ההוראה והחינוך עשויה להוות פתרון מושלם מבחינות שונות

קרדיט לתמונה: פוטוליה

מהם היתרונות העיקריים של מעבר לעולם החינוך באמצעות מסלול הסבת אקדמאים להוראה? מהו בעצם מסלול זה ועבור מי הוא רלבנטי? במידה ואתם חושבים על שינוי תחום העיסוק שלכם, מכל סיבה שהיא, זו אפשרות שכדאי מאוד להכיר –

הסבת אקדמאים להוראה – במה מדובר וכיצד זה נעשה?

כיום, אחוז ניכר מהאוכלוסייה מחזיק בהשכלה אקדמאית מסוימת, בפרט בתואר ראשון בתחום זה או אחר. בעשורים האחרונים הפך תואר ראשון לסוג של סטנדרט אשר החליף בעולם העבודה את תעודת הבגרות (שהיוותה סטנדרט מסוג דומה לפני כמה עשרות שנים), וכך כיום מסתובבים עשרות אחוזים מהישראליות והישראלים הבוגרים עם תואר ראשון באמתחתם. בעקבות סיבות שונות, את חלקן הזכרנו בפתיחה, רבים מאותם אנשים מחפשים בשלב זה או אחר בחייהם אחר תחום התמחות ותעסוקה חדש להיכנס אליו, למשל כאשר מעוניינים בהסבה מהתחום בו הם עוסקים כעת בגלל היעדר תעסוקה מספקת או שחיקה מנטאלית.

המסלול להסבת אקדמאים להוראה מאפשר למי שמחזיק בהשכלה אקדמאית מסוימת ובתחום התמחות אחר לבצע הסבה מקצועית מהירה יחסית, ולהתחיל לעסוק בפועל בחינוך. למשל – ללמד בבית ספר יסודי או תיכון.

יתרונות משמעותיים להסבה וקבלת תעודת הוראה לאקדמאים

היתרונות של ביצוע הסבת מקצוע ומעבר לעולם ההוראה, בפרט במסלול של תעודת הוראה לאקדמאים, הם רבים ומשמעותיים ביותר. לכן פונים רבים כל כך למסלול זה בשנים האחרונות.

היתרונות כרוכים באופיו של עולם החינוך והעיסוק בתחום זה – יתרון ראשון הוא כי מדובר בתחום עם היצע תעסוקה ומשרות נרחב ביותר, בכל רחבי הארץ. בכל מקום ניתן למצוא תעסוקה בחינוך, בטח ובטח כאשר מחזיקים בתעודת הוראה.

יתרון נוסף הוא היציבות התעסוקתית לאורך זמן. אנשי חינוך יכולים לסמוך על כך שתהיה להם תעסוקה גם בעוד עשר, עשרים ושלושים שנים, מאחר ומדובר באחד התחומים המרכזיים והבסיסיים ביותר בכל חברה אנושית.

כמו כן, מדובר בעיסוק הטומן בחובו סיפוק אישי עצום, תחושת שליחות והזדמנות להשפיע לטובה על חייהם של אחרים, בפרט ילדים ובני נוער. גם זה יתרון שגורם לרבים להרגיש כי מצאו בעולם החינוך את מקומם ותחום עיסוקם לחיים.

למידע נוסף היכנסו לאתר מכללת אורנים, מכללה לחינוך המובילה בתחומה  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה