אפוקסי קריסטלי - מה זה ומה עושים איתו?



חומר האפוקסי הוא אחד החומרים הנפוצים היום בהכנת עבודות יצירה, בעיצוב רהיטים, עיצוב כלי בית, תכשיטים ועוד. לצד חומר האפוקסי הקלאסי, נמצא גם חומר בשם אפוקסי קריסטלי, שמבוסס על אותם החומרים אך עם קצת מאפיינים שונים. כדי לעמוד על ההבדלים ולאפשר לכם לבחור נכון בין שני סוגי החומרים האלו, החלטנו להרים את הכפפה ולכתוב לכם את המאמר הבא

 freepik

המאפיינים של אפוקסי קריסטלי

החומר אפוקסי קריסטלי הוא למעשה חומר שבדיוק כמו חומר אפוקסי רגיל גם הוא מתקשה בערבוב עם זרז או חומרים מתקשים אך יש לו כמה מאפיינים שכדאי להכיר. אפוקסי קריסטלי הוא שקוף לגמרי, אידיאלי ליצירת יציקה עבה על גבי משטחים או מודלים, הוא מסוגל להתפלס בעצמו וליצור משטחים נהדרים וחלקים, אחידים ועם ברק. אפוקסי קריסטלי הוא בעל גימור קשה ועיצובי, קל מאוד לעבוד איתו עם חומרי יציקה, הודות ליכולת ההתפלסות העצמית שלו.

אפוקסי קריסטלי הוא חומר שעמיד בפני כימיקלים מסויימים, שמנים, דלקים, חומצות, בסיסים בריכוזים נמוכים, סולבנטים ועוד. יש לו עמידות גבוהה לתנאים של חום וקור, תנאי לחות וגם במים מכל הסוגים – מלוחים, מזוקקים או מתוקים. כל אלו הופכים אותו לחומר אידיאלי לשימוש לצרכים שונים.

למה משתמשים באפוקסי קריסטלי?

אפוקסי קריסטלי משמש בעיקר לצרכי ציפוי שקוף בתור שכבת עובי נאה ויציבה, בזמן עיצוב מוצרים כמו פסלים, שולחנות ועוד.

כדאי לדעת גם קצת נתונים טכנים

אפוקסי קריסטלי הוא בעל נתונים שמי שרוצה לעבוד איתו צריך בהחלט לדעת לפני. מדובר כאן על חומר שקוף שאפשר לערבב בצורה פשוטה וידנית ליצירת תמיסה שקופה, צלולה, אחידה וחלקה. ניתן לאחסן אותו במשך 24 שעות בלי שתהיה עליו השפעה שלילית. בשימוש בו, כדאי לבצע עובי שכבה של לפחות 3 מ"מ – אך יש להתאים את עובי השכבה המקסימלי למשתנים כמו אקלים והטמפרטורה הקיימת בחדר. בנוסף, אפוקסי קריסטלי הוא בעל גמישות של 4 מ"מ, מה שהופך אותו לאחד החומרים הגמישים והנוחים לעבודה.

איפה קונים אפוקסי קריסטלי?

לא מעט חברות במדינת ישראל מציעות היום רכישה של דליי אפוקסי קריסטלי, אותם תוכלו לקחת הביתה ולערבב אותם בעצמכם, אולם כדאי לקנות את החומר במקום מקצועי שיודע בדיוק מה הוא עושה. סטס אפוקסי הוא בדיוק המקום בשבילכם. מדובר כאן על חנות שנמצאת בחדרה ומחזיקה גם במערך משלוחים שמגיע להרבה איזורים בארץ, ומציעה חומרי אפוקסי שונים, כמו גם סדנאות אפוקסי למתחילים ולמתקדמים.

סדנאות? למה אני צריך את זה?

סדנאות אפוקסי קריסטלי ואפוקסי בכלל יכולות לתת לכם את כל הכלים שלהם אתם זקוקים על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר. בין אם אתם אמנים שיוצרים כלים, מעצבי רהיטים שיוצרים ספסלים וספות או פשוט אנשים יצירתיים שאוהבים להתעסק עם חומרים – סדנת אפוקסי קריסטלי יכולה לפתוח בפניכם עולם חדש. בהצלחה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה