אקוסטיקה לאולפן הקלטות – אקוסטיקה שנשמעת בתוצר הסופי



ההבדל בין ג'אם עם החברה בים לבין אלבום מקצועי שנשמע טוב גם במערכת הגברה של אלפי שקלים הוא הבדל של שמים וארץ. הסאונד המדויק והברור, היכולת להפריד בין הערוצים בצורה אפקטיבית ולייצר הרמוניה מושלמת נשענת על היכולת שלנו להקליט הכול, אקוסטיים כמו חשמליים, שירה כמו כלי הקשה, בצורה מושלמת.

קרדיט תמונה PIXABAY

ההקלטה המושלמת תלויה בשלושה דברים:

  1. מיקסום של אקוסטיקה לאולפן
  2. שימוש בחומרה\ציוד הטובים ביותר
  3. אמני אולפן ברמה הגבוהה ביותר

מתוך שלושת אלו, אתם, כאנשי אולפן, אנשי סאונד, אנשי הקלטה, יכולים לשלוט ולכוון לכל הפחות 2 מהם, את השניים הראשונים, ולמקסם את הפוטנציאל של האולפן שלכם. משם הדרך להצלחה בהקלטות תלויה באיכות המוסיקה, ועל זה נאמר כי על טעם ועל ריח...

איך זה נראה בפועל?

כל אולפן אולי נראה קצת אחרת, אבל אולפנים מקצועיים באמת, אפילו אם הם אולפנים ביתיים, דומים זה לזה בכך שהם נבנו עם מחשבה תחילה על האקוסטיקה. באולפן מקצועי חייבים לשים תשומת לב רבה על כמה וכמה פרטים, ביניהם:

  • קיר זיגזג
  • דיפיוזרים טובים בקירות
  • שטיחים על הרצפה
  • דיפיוזרים שקועים בתקרה

זה הבסיס להכול, שכן הציוד הזה, כאשר הוא מקצועי, בנוי נכון וממוקם נכון, יוצר את האקוסטיקה המושלמת להקלטה נקייה וחדה, "קריספ סאונד", שהאוזן מתענגת עליו.

אם המילים הללו נשמעות לכם כמו סינית, זה בסדר, רק מי שנמצא באולם הסאונד והאולפנים מכיר אותם בדרך כלל. קירות זיגזג, כמו גם השטיחים והדיפיוזרים, הם בעצם כולם כלי-עיצוב שנועדו לשבור את גלי הקול ולמנוע רפלקסיה של הקול.

גלי הקול באופן טבעי זורמים להם לעבר הקירות, הרצפות והתקרות, ובעצם כל משטח שהוא. כאשר הם פוגשים במשטח, הם ניתזים ממנו והלאה וחוזרים בזוויות שונות בחזרה. זו החזרתיות הזו שיוצרת כל מיני אפקטים קוליים אשר פוגמים באיכות ההקלטה, כפי שניתן לראות בהקלטות לא מקצועיות שבטח יצא לכם לשמוע בעבר.

האם זכורה לכם חזרה או הופעה במקום שהאקוסטיקה שלו לא נעשתה על ידי איש מקצוע עם הציוד הנכון? אם הקירות היו חשופים למשל, או אפילו אם לא שמתם לב לסביבה הפיסית – אם הסאונד היה נורא, זה יכול להיות או כי עיצוב האקוסטיקה היה נורא, או כי "כלי העבודה", כלומר הרמקולים, הכבלים, המיקסר, ואפילו כלי הנגינה עצמם, לא היו כמו שצריך.

אז האם אפשר לעשות אולפן הקלטות ביתי עם סאונד טוב כמו באולפן מקצועי?

במילה אחת, כן. בעוד כמה מילים, זה תלוי בשילוב נבון של תקציב וידע. בסופו של דבר, חדרי הקלטות מקצועיים כמו של חברות ההקלטות הגדולות והמפיקים הגדולים, הם פונקציה של כסף וידע, זה הכול. חדר זה חדר, אצלכם במרתף או אצלם במגדל. ההבדל הוא היכולת לעבוד עם תקציב נמוך ביחס לחברת הקלטות גדולה, ועדיין להביא תוצאות יפות, וזה בהחלט אפשרי!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה