ארבע דרכים שיקרבו אליכם את ההיריון המיוחל



היריון הוא תהליך טבעי ומיוחד המשותף לנשים. תהליך שבו מופרית ביצה ותוך תשעה חודשים, ארבעים שבועות או כ-280 ימים נולד תינוק, אדם חדש לגמרי מגיח לעולם ומתחיל את דרכו בו. בין אם הוא נולד בישראל או במדינה אחרת, בין אם הלידה הייתה קצרה או ארוכה, בין אם נולד בן או נולדת בת, התהליך זהה לכולן.

קרדיט: pexels

הרצון להיכנס להיריון, אף הוא משותף לנשים רבות וכן לבני זוגם וכדי לזרז תהליך זה הינה כמה שיטות ודרכים לעזור לאימא טבע.

מהו מחזור הביוץ האישי שלך?

הדרך הטובה ביותר להתחיל את התהליך היא להכיר את הגוף, כלומר את מחזור הביוץ האישי שלך. ימי הביוץ הם הזמן האידיאלי לנסות להיכנס להיריון, אך ימים אלו משתנים בין אישה לאישה וכדאי לדעת מתי הזמן הטוב ביותר עבורך. אומנם לומדים כי אורכו של מחזור הוא 28 ולפיכך הביוץ מתרחש ביום ה-14, אך זוהי הנחה שאינה חייבת להיות מתאימה לכל הנשים.

ניתן לבדוק את יום הביוץ באמצעות ערכות הנרכשות בבתי המרקחת. ניתן למדוד את חום הגוף מיד יום החל מהיום הראשון לאחר המחזור, עלייה בחום הגוף המתרחשת סביב היום ה-12 עשויה להעיד על תחילת הביוץ. כאבי בטן אף הם יכולים להעיד על הביוץ והם ידמו  מאוד למה שיגיע מאוחר יותר - כאבי בטן בהיריון.

רוגע, שלווה ושקט נפשי

הגוף שלנו הוא מכונה מופלאה אשר יודעת ויכולה לעשות מגוון עצום של פעולות שונות ומשונות. אך זוהי מכונה אשר תלויה פעמים רבות בהלך החשיבה שלנו, וכאשר אנחנו לחוצים, עצבניים, טרודים או חרדים באופן קיצוני, כך יורדת יכולת הביצוע שלנו באופן פעולות.

תהליך הכניסה להיריון אינו שונה מכל פעולה אחרת, ואף הוא עשויה להיות מושפע מרמות גבוהות של סטרס וחרדה. אף על־פי שלבקש מאדם להירגע לרוב יוצר מצב הפוך, זה בדיוק מה שדרוש מבני הזוג כדי להיכנס להיריון.

אם זוג מרגיש כי רמת המתח אצלו גבוהה במיוחד, בין אם היא נובעת מהרצון להיריון ובין אם מסיבות אחרות, כדאי לו למצוא דרכים להירגע כדי להחזיר את הגוף למצב נינוח יותר. ניתן לצאת לחופשה קצרה או סתם גיחה ספונטנית לחוף הים למשל, ניתן לשנות אווירה או נושאי שיחה לרגועים יותר, ניתן לצאת להליכות רגליות אשר משחררות אנדורפינים או כל דרך אחרת המתאימה להם.

ביקור וייעוץ עם רופא נשים

גם אם אין צורך רפואי בכך, וגם אם ההיריון עדיין בגדר מחשבה בלבד, כדאי לפנות לרופא הנשים לייעוץ מוקדם. בנוסף לבדיקות דם שגרתיות או בדיקות גנטיות אם יש צורך בכך, לרוב יומלצו גם תוספי מזון אשר מטרתם להכין את הגוף להיריון.  

חומצה פולית, יוד וויטמין D אלו התוספים המומלצים היום על־ידי משרד הבריאות, והם מומלצים לנטילה לאורך כל שנות הפוריות ואף במהלך ההיריון עצמו.

תזונה מאוזנת ופעילות גופנית

שמירה על אורח חיים בריא מומלצת בכל תקופה ולכל מטרה שאותה רוצים להשיג, אך כאשר מנסים להרות ולהביא ילד בריא לעולם, המלצה זו הופכת משמעותית אף יותר. חשוב לאזן את הארוחות, לאכול יותר מזון טרי ופחות מעובד, לבצע פעילות גופנית פעמיים או שלוש בשבוע, להפסיק לעשן, לצרוך פחות קפה ואלכוהול וכדומה.

שינויים אלו באורח החיים עשויים להגדיל באופן משמעותי את הסיכוי להיכנס להיריון ואת הסיכוי לכך שהוא יעבור בשלום.

כל זוג המקווה להיריון יעשה כל שביכולתו להגיע אליו, ככל שההיריון מתאחר כך עולה הרצון וגוברים האמצעים שבהם משתמשים כדי להשיג אותו. בסופו של דבר, ההיריון המגיע ואחריו התינוק המופלא, מרגיעים כל רעש אחר ויוצרים שלווה של משפחה חדשה ומאוחדת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה