את לא חייבת לסבול: דרכים להקלה על כאבי המחזור



אם בזמן המחזור את מרגישה כאבים והתכווצויות שבקושי מאפשרות לדבר, את לא לבד. כאבים בתחילת המחזור הם נורמליים, שכיחים וטבעיים ועדיין, ממש לא נעים להרגיש אותם. ולמרות שמחזור הוא זמן מצוין להפסקה ומנוחה, כשכואב לך- אפילו קצת מנוחה ושקט יכולים להיראות כמו יעד רחוק. למרבה המזל, ב-2022 כבר ידועות דרכים להקל ולרכך את ההתכווצויות הקשות האלה, שגורמים לרצות לבלות יום שלם במיטה. אז נכון שתמיד אפשר ליטול משככי כאבים, והם ללא ספק יכולים לעזור במקרים של כאבים עזים במיוחד. אבל לפני שתיקחי כדור, אנו מציעים- נסי את התרופות שרקח הטבע. דרך אוכל, תנועה וחימום האזור: הנה כמה דרכים קטנות שיעזרו להביא הקלה גדולה.

קרדיט תמונה: pexels

למה זה בכלל כואב?

חלקו הפנימי של הרחם מרופד במגוון חומרי שיחדיו יוצרים מעין "שמיכה" של חומרי הזנה, שמיועדים להזין עובר שרק נקלט. אם אין התעברות, השכבה הזו הופכת מיותרת, אז שרירי הרחם "דוחפים" אותה אל מחוץ לגוף באמצעות התכווצויות ושחרור כלי דם שצמודים אליה. אצל נערות ונשים צעירות, לרוב כאבי המחזור קשים יותר לעומת כאבים שחשות נשים בוגרות. זאת שכן אצל נשים שעוד לא ילדו צוואר הרחם סגור לגמרי, מה שגורם להתנגדות גדולה יותר של הרירית בדרכה החוצה, ובעקבותיה, התכווצויות חזקות יותר בתהליך היציאה של הרירית החוצה מן הגוף. כאבי מחזור הם הסיבה שבעוד שיש נערות שרוצות ללמוד איך לזרז מחזור, כאלו שמכירות אותו מקרוב מקוות שלא יגיע.

אוכל טוב באמת

תזונה בריאה ומאוזנת חשובה בכל זמן, אבל בימים האלו שבהם הכאבים מרימים ראש- תזונה טובה יכולה להפוך יום קשה ליום קל בהרבה. בימי הדימום שלך, נסי להימנע מאכילת בשר ומאכלים מורכבים, גבינות ומוצרי מזון מעובדים, ובמקביל- אכלי יותר פירות וירקות. גם אם את לא חובבת ירקות גדולה, נסי לשלב ירקות במאכלים אחרים כמו פשטידות או מרקים למשל. אוכל שמעמיס על מערכת העיכול רק יחמיר את הכאב הכללי, ואת כבר לא תדעי אם ההתכווצויות קשורות למנגנון הטבעי של הגוף שלך או לפיצה מהצהרים. גם תוספי תזונה יכולים לסייע בהקלה על הכאבים- ויטמין E למשל, ויטמינים ממשפחת B ושמן דגים – אך לפני שתיקחי כל תוסף, כדאי להיבדק ולהתייעץ עם רופא.

מזמינים אותך לזוז

אין צורך לבצע תנוחות מורכבות במיוחד או לצאת למרתון, אבל תנועה רכה במידה בהחלט יכולה להקל על כאבים ולשפר פלאים את התחושה באזור הבטן התחתונה. תנועה עוזרת להזרים דם לאזור ולהקל על ההתכווצויות. למרות שספורט נתפס כמו מאמץ שעלול להוסיף קושי, למען האמת, ההפך הוא הנכון. הפעילות היעילה ביותר להקלה בכאבים בתקופת הדימום הם תרגולים עדינים בעצימות נמוכה כגון הליכה, שחייה ויוגה- שמציעה פיתולים ומתיחות מיוחדות לאזור בזמן המיוחד הזה. לכל אחת יש את הפעילות הגופנית שעובדת עבורה. באותו האופן שלמדת איך לשים טמפון, תוכלי לחקור איך לנוע כדי שהכאבים יפחתו, ולמצוא את הדרך שלך להקל על הכאב.

פעילות אירובית יותר, כמו ריצה תשחרר בגופך אנדורפינים, שהם משככי כאבים טבעיים שגם עוזרים לשפר את מצב הרוח, ככה על הדרך.

שמרי את האזור חם

אמנם לא ברור עד הסוף איך חום מסייע להקלה בכאבים, אבל סביר להניח שזה קשור לשיפור זרימת הדם לרחם. כך או כך, חימום אזור הבטן התחתונה ככל הנראה יעזור לך לעבור את המחזור הקרוב בשלום- נסי ותיווכחי. אמבטיה או מקלחת חמה, בקבוק חם או כרית חימום- חימום האזור יכול להקל על הכאבים. ואם אין לידך מיקרוגל (או אמבטיה), פשוט הניחי שתי ידיים על הבטן התחתונה. אם חורף, לבשי בגדים חמים, ובכל עונה, קנקן תה צמחים יכול לעזור. חליטות של צמחים ייחודיים יכולים לעזור, כמו חליטת שיח אברהם למשל.

בלי לחץ

בכל הנוגע לכאבי מחזור, וגם לכאבים באופן כללי, לרוב המערכת הפיזית מושפעת מהמצב הנפשי. ככה שאם את מרגישה מתח, סטרס וחרדה, סביר שתחווי כאבים עזים יותר, מה שיגביר את הסבל וחוזר חלילה. לכן, כדי לסייע לעצמך בהתמודדות, נסי פשוט להירגע: מוזיקה נעימה ושקטה, מדיטציה או דמיון מודרך, יציאה אל הטבע או קריאה של ספר שאת אוהבת. צרי לעצמך את התנאים הנכונים כדי שתוכלי להרפות גם כשהכיווצים מגיעים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה