בדיקה ואיתור תשתיות צנרת לפני שיפוץ הבית



משפצים? רגע לפני הבלגן, החלטנו לעשות לכם קצת סדר. אחד השלבים הראשונים שעליכם לעשות, באופן שאולי יפתיע אתכם, זה בדיקת הצנרת באופן מקיף. אחת הסיבות לכך היא שהצנרת, נסתרת מהעין ולפעמים נראית כחסרת חשיבות. אך בפועל כל תקלה, אפילו הקטנה שביניהן, יכולה להביא לתוצאות הרסניות בתשתיות המבנה ועלויות תיקון גבוהות במיוחד

freepik

לכן, איתור התקלות בשלב המקדים לשיפוץ מהווה חיסכון בטוח של תיקונים מיותרים, נזקים משמעותיים והרבה כאב ראש.

תשומת לב מחודשת לנכס שלכם

כל נכס, כל דירה, כל בניין והסיפור שלהם. בכל חלל כזה עשויות להיות תקלות, בין אם זה בניין ישן בעל צנרת עם בלאי גבוה, לבין בניין חדש עם עבודות איטום לקויות. לא תמיד נצליח לזהות אותן, אך בהחלט נוכל לזהות מספר סימנים המצביעים עליהן ומבקשות תשומת לב ממוקדת:

עובש ורטיבות: במצבים כאלה מדובר בנזילה סמויה. ככל שנחכה יותר זמן עם הטיפול בה, כך היא מהווה בסיס אופטימלי להתפתחות של עובש וטחב. מעבר לנראות הלא-אסתטית, מדובר במפגע בריאותי המסכן את דיירי הבית.

קירות מתקלפים: סימן זה לא תמיד מהווה אינדיקציה לנזילות סמויות היות ולעיתים מדובר רק בבלאי של הקיר, ופשוט הגיע הזמן לצבוע. עם זאת, לא נצפה לראות קירות מתקלפים בנכסים חדשים, וגם בנכסים שנצבעו בתקופה המקדימה לשיפוץ. לכן יש לתת לו תשומת לב כאשר הוא רלוונטי ביותר.

ריח רע: רטיבות, טחב, עובש... את כולם תוכלו לזהות לא רק על פי המראה. לרוב הריח הוא יחסית בעל עוצמה וניתן להבחין בו.

ריצוף מעוות: כאשר הנזילה הסמויה לא מטופלת זמן רב והמים מצטברים מתחת לריצוף, הם מחלחלים לרצפות פרקט או לבסיס הרצפות וגורמות לעיוותים. גושים, בועות, רצפות מורמות הן רק חלק מן הסממנים המזוהים עם התופעה.

כיצד ניתן לאתר נזילות באופן וודאי?

איתור נזילות הוא תהליך מורכב המתבצע על ידי אנשי מקצוע, מומחים לאיתור נזילות באמצעות שימוש במכשור טכנולוגי מתקדם. מטרת איתור הנזילות היא סריקה מקיפה של צנרת הנכס, ללא נזקים, עבודה מסורבלת הכוללת הרמת ריצוף ושבירת קירות.

לרוב ישנו שימוש בשני אמצעים עיקריים לביצוע האיתור:

מצלמה תרמית: השיטה השכיחה ביותר. מדובר במצלמה המבחינה בהבדלי ושינויי טמפרטורות, אפילו הזעירים ביותר, באזורי צנרת שונים בבית.

במהלך הבדיקה מזרימים לאורך הצנרת מים חמים וכך ניתן לראות היכן מתבצעת "בריחה" (במיקומם המדויק של החורים/כשלים) של מים ולזהות את התקלות.

סיב אופטי: מצלמה זעירה המוחדרת לצנרת ומאפשרת קבלת דוח מצב עדכני מחלקו הפנימי של הצינור. שיטה זו מאפשרת גילוי פגמים באופן מוחשי ומדויק יותר, גם לקטנים שביניהם כמו סדקים, עצמים זרים ושברים קטנים בצנרת.

רגע לפני סיום

מיפוי וחישוף תשתיות הוא הדבר האחרון שתרצו לעשות לפני התחלת השיפוץ. כמו כל מערכת העובדת היטב, גם הבית הוא מערכת המורכבת ממספר מערכות שעובדות יחדיו כמו מכונה משומנת. בדיקת כל התשתיות הקיימות תאפשר לאיש המקצוע לחזות בבירור את מבנה הנכס וליישם תכנית שיפוץ המותאמת לכלל המערכות, ללא פגיעה באף אחת מהן.

כשאנו יוצאים לשיפוץ, חשוב "לא לחסוך" על הנכס שלכם. בדיקה יסודית ומקיפה מהווה את הבסיס לשיפוץ המסוגל להביא לידי ביטוי את התוצאות הרצויות עבורנו ולחסוך נזקים בעלי עלויות גבוהות בשלבים מאוחרים יותר.

בהצלחה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה