בדיקות תוכנה - בדיקות איכות לתוכנה- QA מה המשמעות של בדיקות תוכנה אוטומטיות?



בדיקות איכות לתוכנה אוטומטיות מאפיינות את הפרוצדורה אשר בה כלים אוטומטיים מריצים בדיקות שוב ושוב אשר אופיינו מבעוד מועד, על ידי השוואה של התוצאות הצפויות לתוצאות הלכה למעשה. במידה והתוצאות מתאימות לציפיות, כי אז הדבר מעיד על ביצוע מיטבי של המיזם ויש להניח שלא קיימים בו באגים. במידה והתוצאות אינן מתאימות לציפיות, כי קיימת בעיה אשר חייבים לדווח עליה ולמצוא לה מענה. הנכם נדרשים לבדוק ולתקן את הקוד, ולהריץ את הבדיקות האוטומטיות, עד אשר הממצאים יתאימו לציפיות

freepik

מה הן המגרעות הבולטות של בדיקות QA  לתוכנה אוטומטיות?

 

  • חרף העובדה כי בדיקות איכות  לתוכנה אוטומטיות יכולות לאתר את מרבית הבאגים במערכת שלכם, אין להתעלם, כלל וכלל, מן המגבלות שלהן. עסקינן בכך כי בדיקות QA  לתוכנה אוטומטיות אינן עשויות להביא בחשבון כל מיני בעיות, כגון – הגודל של הגופן או לחלופין הצבעים של התמונה. השינויים הללו עשויים להתגלות רק על ידי בדיקות תוכנה ידניות, הווה אומר – אי אפשר לבצע את כל הבדיקות בצורה אוטומטית, בשל כך כי נדרשת להיות אף התערבות אנושית.

מה הן הסגולות הבולטות של בדיקות איכות לתוכנה אוטומטיות?

  • כאשר פלוני אלמוני מבצע בדיקות איכות  לתוכנה ידניות, יתר חברי הצוות אינם עשויים לראות את התוצאות של הבדיקות שנערכות לאלתר. ברם, על ידי בדיקות QA  לתוכנה המתבצעות בצורה אוטומטית, אפשר להיכנס למערכת הבדיקות ולראות את התוצאות מיד. הדבר מאפשר שיתוף פעולה מיטבי בין כל  חברי הצוות אשר עובדים בד בבד ומתקבל מוצר סופי טוב יותר.
  • ההטמעה וההגדרה ההתחלתיות של בדיקות תוכנה אוטומטיות שנערכות עשויות לקחת זמן מסוים, כאשר בדיקות אלו פותחו והוגדרו, ניתן לפעול לביצוען. הנכם עשויים לעשות שימוש בבדיקות האלו ולשוב לבצע אותן בלי כל הגבלה. הדבר מהווה סגולה אמתית עבור כל מי מבינכם אשר מריץ בדיקות איכות  לתוכנה מלאות על מערכת שהקוד שלה משתנה בכל עת. מי שעוסק בהרצה של בדיקות QA לתוכנה אינו נדרש למלא פעם נוספת את אותו המידע או לזכור להריץ כל מיני בדיקות. כל הבדיקות הללו ייערכו בשבילכם בצורה אוטומטית.
  • כאשר כלי אוטומציה עשויים להיות יקרים בטווח המידי, הינם יחסכו לכם הרבה הוצאות כספיות בשימוש בתקופה ארוכה. אין מדובר רק בעובדה שהינם עושים יותר ממה שאנשים עשויים לעשות בפרק זמן כל שהוא, כי אם הינם אף מוצאים באגים באופן מהיר. 

לאתר הבית – פיתוח תוכנה, פיתוח אפליקציות ושירוי תכנות במיקור חוץ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה