בחירת מוצרי אבן טבעית לגן ולבית למה כדאי להשתמש באבן טבעית



העולם הגאולוגי הטבעי שבכדור הארץ הוא מגוון ומלא סלעים ומינרלים מרהיבים. את הסלעים האלו חוצבים ברחבי העולם ונעשה בהם שימוש בכל תחומי התעשייה והייצור. אחד התחומים שבהם נעשה שימוש בסלעים ואבנים טבעיים הוא תחום העיצוב לבית ולגן

freepix

השימוש באבן טבעית לעיצוב הוא לא דבר חדש בתרבות האנושית. כבר בימי קדם נעשה שימוש בשיש ובאבן ליצירת פסלים, קישוטים ואף מבנים שלמים. אותם עמים קדומים הכירו את היתרונות שיש בשימוש באבן טבעית – מבחינה ויזואלית ומבחינה של יעילות וחוזק.

כיום ניתן למצוא חברות רבות שמבצעות עיצובים נהדרים לבית ולגן בעזרת אבן טבעית. היתרון הראשון והמשמעותי ביותר של האבן הטבעית הוא החן העיצובי שלה. השימוש באבן נותן תחושה טבעית ורגועה, ומאפשר לעשות שילובי צבעים ומרקמים רבים ומגוונים.

בנוסף לכך, השימוש באבן טבעית הוא חסכוני מבחינת תחזוקה וגם ידידותי לסביבה, לעומת שימוש בחומרים מלאכותיים ופלסטיים שונים.

מוצרים שונים של אבן טבעית

באבן הטבעית ניתן להשתמש ביצירת מזרקות ומפלי מים לגינה, לבצע ריצוף וחיפוי בגינה ובתוך הבית, ליצור מסלעות ייחודיות ועוד. במקרים רבים השימוש באבן נעשה בגני אירועים. גנים אלה הם המקום המושלם להביא לידי ביטוי את היופי הייחודי של האבן הטבעית.

אך אבן מתאימה לא רק לגני אירועים גדולים ומטופחים. ניתן להביא את היופי הזה גם לתוך הבית ולגינה. כך, כל גינה יכולה להפוך בקלות למוקד אטרקטיבי של תשומת לב מצד האורחים והמבקרים, ולהשאיר אפקט של "וואו" על כל מי שנמצא בגינה ורואה אותה בפעם הראשונה.

הכנו עבורכם מדריך קצר עם כמה רעיונות שימושיים לאלמנטים עיצוביים שניתן להכניס לבית ולגן ומשלבים אבן טבעית מסוגים שונים.  

אבני בזלת לגינה

המקור של אבני בזלת הוא בלבה שפרצה ממעמקי כדור הארץ והתקררה. מכיוון שבאזורים שונים בעולם יש הרכב מינרלים שונה בקרקע – ניתן למצוא אבני בזלת בגוונים שונים. את הבזלת ניתן לעבד וליצור ממנה אלמנטים עיצוביים רבים.

אחד מהשימושים הנפוצים של הבזלת לגינה הוא ביצירת אריחים לריצוף וכאבני מדרך לשבילים. הבזלת מוסיפה נופח עיצובי מרשים לכל גינה. ניתן כמובן לשטוף ולנקות אותה באמצעות מים, ולכן לא קשה לדאוג לאחזקתה.

ישנו מבחר סגנונות רחב למדי של אבני בזלת לריצוף. בעזרת עיבוד וליטוש ניתן ליצור מראה מחוספס, מראה מהוקצע ויוקרתי וגם מראה ישן ועתיק יותר.

מסלעות וסלעים לגינה

מסלעות לגינה הן אלמנטים גדולים למדי שמשמשים להוספת יופי לגינה. מדובר בגושי סלע שניתן למקם ברחבי הגינה או בצמוד לקירות המבנה ולקבל אפקט עיצובי מרשים ביותר.

ניתן להשתמש בסוגי סלעים שונים כדי ליצור מסלעות לגינה. לכן ניתן למצוא במקומות שונים מסלעות במגוון סגנונות גדול.

בנוסף למסלעות, מומלץ לעטר את הגינה גם בעזרת סלעים לגינה. סלעים לגינה יכולים לשמש לתיחום, לחיפוי, וליצירת שבילים ומדרכי אבן.

ניתן להשתמש בסלעים לגינה מסוג אבן גיר, בזלת, סנדסטון ועוד. כל סלע מביא גוון וצבע ייחודיים משלו ונופך אחר לגינה שבה הוא נמצא.

מבחינה עיצובית, אין כמעט גבול למה שניתן לעשות עם מסלעות וסלעים בגינה. זה כולל גם שילוב של פיסול באבן ושימושים פרקטיים אחרים.

אם אתם רוצים להוסיף מקוריות ואלגנטיות לגינה שלכם – שימוש במסלעות ובסלעים מסוגים שונים יכול לשדרג את המראה של הגינה ואת התחושה שהיא מעניקה למי שנמצא בה. כל זאת תוך שימוש בחומר טבעי שקל מאוד לתחזק והוא אינו יקר מאוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה