בחירת נעלי ספורט בתקופת היריון – טיפים והמלצות



מי אמר שאישה בהריון צריכה לנוח בבית ולא לעשות כלום? קיימת כיום בעולם ההנחה הרווחת שלנשים בהריון אסור לעשות פעילות ספורטיבית כלל במהלך ההיריון, וכל מה שנדרש מהן הוא לנוח בבית בחוסר מעש. אנחנו חושבים שהגיע הזמן לנפץ כמה מיתוסים ולפתוח את הראש לאורח חיים בריא ואנרגטי יותר. לכן רגע לפני טיפים מעולים והמלצות בבחירת נעלי ספורט להריוניות, נעשה סדר בעניין הפעילות הגופנית של נשים במהלך ההיריון.

קרדיט תמונה FREEPIK

ספורט בתקופת ההיריון – מומלץ או אסור?

כאשר אישה בהריון, האינסטינקט הראשוני שלנו יהיה לנסות לשמור עליה באמצעות עידוד למנוחה מרובה. אך האם זו באמת הדרך הטובה ביותר לשמור על בריאותה של הריונית? יצאנו לבדוק את העניין וגילינו כמה עובדות מעניינות שכדאי לדעת. ממחקרים רבים שנעשים על ידי רופאים ומתפרסמים לאחרונה, עולה כי עבור נשים בהריון דווקא מומלץ להמשיך בפעילות הגופנית. עם זאת ובאותה הנשימה, נשים הנמצאות בהריון בסיכון גבוה צריכות להימנע מפעילות גופנית ולהתייעץ עם הרופא המטפל בהן לגבי פעילויות שלא יסכנו את ההיריון. במקרה של הריון רגיל, הפעילות הספורטיבית יכולה רק לתרום. פעילות ספורטיבית ידועה בהשפעותיה הטובות על כל אדם, לכן אם עושים את זה נכון, היא יכולה גם להיטיב עם נשים בהריון. פעילות גופנית נכונה, ביכולתה להקל על שלבי ההיריון השונים, על המשקל בזמן ההיריון וכמובן מסייע בשחרור לחצים רגשיים ונפשיים שנוצרים ומתרבים במהלך תקופת ההיריון. נכון, פעילות גופנית בזמן הריון לא תהיה דומה לפעילות גופנית לפני או אחרי ההיריון. היא לא תהיה באותה עצימות או באותה תדירות. חלק מהפעילויות האסורות על נשים בהריון יהיו רכיבה על אופניים או על סוס, קפיצה על חבל או בעצם כל פעילות המצריכה ניידות גבוהה או עבודה מסיבית של שרירי הבטן. אך ישנו מספר לא מבוטל של פעילויות שמותר ואפילו מומלץ לנשים בהריון לבצע כמו יוגה, שחייה, צעידה ועוד. כמובן שמבחינת זמני האימונים – רצוי להגבילם לעד חצי שעת אימון ביום וכן גם לא לבצע אימון בכל יום. עם כל זאת, הדבר שהכי חשוב לזכור, זה תמיד להקשיב לגוף. רק אנחנו יכולות לדעת מתי פעילות מסוימת עושה לנו טוב ומתי לא.

טיפים והמלצות בבחירת נעלי ספורט לנשים בהריון

בזמן ההיריון, על מנת להצליח לקבל את כל היתרונות שיש לפעילות גופנית לתת לנו, כדאי לבחור נעלי ספורט נשים שיהיו מדויקות לצרכים האישיים שלנו ויסייעו לנו לשמור על הגוף ולהימנע מפציעות או כאבים.

אלו העקרונות הבסיסיים שכדאי לוודא כשרוכשים נעלי ספורט לנשים בהריון:

  • התאמת הנעל לסגנון האימון – תחום נעלי הספורט היום עצום ונוגע בכל כך הרבה ענפים ודקויות. לא סתם יש נעליים המתאימות יותר לריצה וכאלו המתאימות דווקא לסגנון אימון אחר. כדאי להתייעץ לגבי סגנון האימונים והתאמת הנעל אליו.

  • המלצות ממקורות שונים – כמובן שאין לקחת המלצה כתורה מסיני אך אם כמה נשים שנהגו להתאמן בזמן ההיריון, ממליצות על דגם מסוים של נעל ספורט, תמיד כדאי לתת צ'אנס.

  • כדאי לבצע את המדידה והרכישה בשעות הערב – בשעות הערב כפות הרגליים בדרך כלל נוטות להתרחב מעט, תהליך שקורה לכפות הרגליים שלנו בזמן פעילות גופנית. לכן, כאשר מודדים נעליים בשעות הערב, ניתן לקבל אינדיקציה טובה יותר למידת התאמת הנעליים.

  • בלי קשר להריון, בצעו סקר שוק – הנטייה הבסיסית היא לראות מוצר מסוים כאיכותי יותר ככל שהוא עולה יותר. יש בדבר מן האמת אך אין צורך להוציא סכומים לא הגיוניים לשווא. תמיד כדאי לבצע בדיקה מקדימה של המחיר הממוצע בשוק כדי להבטיח הוצאה שקולה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה