בחירת צלם לארוע – כיצד להתחיל?



בחירת צלם לארוע הוא לא דבר של מה בכך. בין אם מדובר בארוע קטן, עם מספר מועט של משתתפים, ובין אם מדובר בארוע גדול עם מספר משתתפים רב, רק מעצם קיומו של הארוע, ברור שזהו מאורע חשוב עבורכם. וכמו כל רגע חשוב בחיים, תרצו לתעד אותו

pixabay

טעות נפוצה שאנשים רבים עושים, היא לחשוב שאם מדובר בארוע קטן, אין צורך להשקיע יותר מידי. כל ארוע הוא ארוע חשוב, ללא קשר לגודלו, וארוע קטן חשוב לבעלי השמחה לא פחות מארוע גדול.

אז כיצד בוחרים צלם מתאים לארוע? הדרך הראשונה היא מפה לאוזן. המלצות מחברים, מכרים, משפחה, תוכל לעזור לכם למצוא צלם מומלץ. אך באם השיטה הזו לא צלחה, ואין לכם המלצות מתאימות, דבר זה יכול להוות אתגר, שכן יש מאות צלמים, וחיפוש קצר בגוגל יניב תוצאות כה רבות, שרק יבלבלו אתכם יותר.

אז כיצד לבחור מבין כל התוצאות?

הנטייה היא לבחור במחיר הזול ביותר, אך זוהי טעות, שכן ככל שהמחיר זול, התמורה תהא בהתאם. מחיר זול במיוחד לרוב יבטיח לכם עבודה זולה ולא מקצועית. ולפעמים תגלו זאת, רק כשכבר מאוחר מידי, כאשר הארוע חלף, ובעת קבלת התמונות. הו אז, תיווכחו עד כמה לא מקצועי הצלם שבחרתם, ותחשבו בראשכם שלו רק הייתם משקיעים קצת יותר, זה יכל להמנע. אם התמונות אינן מחמיאות, אינן בזווית הצילום הנכונה, אם התאורה לקויה, אם לא צילם את כל בני המשפחה בתמונה אחת, אם פספס בני משפחה שלא צולמו, או צולמו בקושי, אם איכות התמונות לא חדה וברורה, ועוד מגוון דברים שיכולים להשתבש, ולגרום לכם להצטער שאולי חסכתם מעט, אך הפסדתם הרבה.

 

אז מהו בכלל מחיר זול ומהו מחיר יקר?

רמת המחירים תשתנה לפי גודל הארוע. ארוע קטן כמובן יתומחר שונה מארוע גדול. מובן וברור שבארוע קטן יותר, יש רצון לצמצם עלויות, אך עדיין חשוב לוודא שבחרתם בצלם מקצועי, בעל ציוד איכותי, עם ניסיון בצילום אירועים מסוג זה, וכמובן ניסיון בעריכה ובדיגיטציה. צלם זול במיוחד, ישקיע את הזמן והמאמצים התואמים למחיר שקיבל, ולא ייצא מגדרו על מנת לספק לכם את הטוב ביותר. צלמים המבקש 300-450 ₪, נחשבים זולים במיוחד, וכאמור, עבודתם תהא זולה גם היא.

המחיר המקובל כיום בשוק, לצילום ארוע בריתה או ברית מילה עומד על כ 600-700 ₪. וזאת לצילום תעודי הפשוט, במידה ותרצו לקחת את הצילום אומנותי לברית זה יעלה לכם יותר כי צילום זה הוא צילום של רמה הגבוהה ביותר בענף הבריתות

צלם שמכבד את עצמו ואת עבודתו, לא ייגבה פחות המחיר המקובל בשוק, אך תוכלו להיות בראש שקט, שכן תקבלו הסבר מלא על תהליך עבודתו, תדעו מראש את סגנון הצילום שייבחר, תדעו בדיוק מתי תקבלו את התמונות ולא תצטרכו לרדוף אחריו עד לקבלתן, וכמובן תקבלו תמונות בלתי נשכחות. על אף שהמחיר אינו הזול ביותר, תקבלו את השירות והתוצר הטובים ביותר, וזה בהחלט יישתלם לכם.

כמו כן, חשוב לוודא האם יש לכם כימיה עם הצלם. האם הוא סבלני לבקשותיכם, ומתחשב בהן, או שהוא מבטל את דבריכם ובטוח שהוא יודע יותר טוב מכם ומחליט עבורכם בניגוד לרצונכם. צלם שייקבל תמורה ראויה לעבודתו, יידאג שתהיו מרוצים וייתחשב בבקשותיכם, אך צלם שגובה מחיר זול לא ירצה לבזבז יותר מידי זמן ומאמץ עבור שיחות מקדימות אתכם, ולא ירצה לשמוע את שלל בקשותיכם. צלם מקצועי יקדיש את הזמן כדי להראות לכם עבודות קודמות שלו, ולעבור איתכם על זוויות צילום מומלצות.

דבר נוסף וחשוב, שהצלם יעמוד בהתחייבות שלו בצורה הטובה ביותר. תקלות יכולות לקרות לכולם, וגם לצלמים יכולים לקרות מקרים לא צפויים שימנעו מהם להגיע. אך צלם מקצועי, יהיה אחראי ומחוייב, וידאג מבעוד מועד למחליף ראוי באותה רמת מקצועיות שלו, לכל מקרה שלא יקרה. כך תוכלו להיות רגועים שאם חס וחלילה יקרה משהו לא צפוי, הצלם שלכם דאג מראש לאופציה חלופית, והכל יתנהל כמתוכנן.

 באדיבות של סטאס מוזיקוב - צלם/אומן 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה