בטיחות ברכבי פנאי



רכבי פנאי מהווים מענה המושלם לכל משפחה ולכל אדם שמרבה לצאת לטיולי שטח בארץ. גם טיולי אופניים, טיולי מדבריות, טיולי שדה ומסלולים בשטח מצריכים רכב בעל רמת בטיחות גבוהה שיכול לרדת מהכביש וליסוע על תנאי שטח שלא נחשבים המקובלים לרכבים פרטיים. רכב פנאי מטרתו לפני הכל לעמוד בכל אותן דרישות של מכונית רגילה, אך עם תוספת של גלגלים מוגבהים וגדולים יותר בין השאר

 שאטר סטוק

רמת בטיחות גבוהה במיוחד כידוע, רכבי פנאי אלה נוטים להגיע למסלולים בתוואי דרך שאינם סלולים ולאזורים שלרכב רגיל אין יכולת להגיע אליהם. אי לכך, עליהם להיות בטיחותיים באופן משמעותי ואף שתיהיה להם האפשרות להסתגל לתנאי שטח שונים. בשל כך, כל רכבי הפנאי מתאפיין במנוע חזק ומשוכלל ובמפרט בטיחות בסטנדרט הכי גבוה שניתן בכדי לשמור על בטחונם של הנוסעים הרכב כמו גם על חלקי הרכב השונים הזקוקים לבטיחות גבוהה בכדי לא להפגע ולהנזק.

רכבי פנאי - כוכבי בטיחות ומבחני ריסוק הדרך הטובה ביותר לדעת האם רכב הפנאי שבו אתם מתעניינים הוא בטיחותי או לא, תהייה  להסתמך על מבחני הבטיחות שעורכים ארגוני הבטיחות, בניהם ארגון הבטיחות - EuroNCAP שממוקם באירופה. ארגון הבטיחות בוחן עשרות מכוניות במבחני ריסוק ומפרסם את הציון שלהם באתר שלו. תשאלו אם כן, מה הם מבחני ריסוק ומה בוחנים בהם?

במבחני ריסוק בוחנים את מכוניות הפנאי שאתם שוקלים לבחור במצב שמדמה תאונה, כלומר מצב בו המכונית מוטחת בקיר בעוצמה וחזיתה נהרסת או במצב בו הריסוק מתבצע באזור הצידי של המכונית. המבחן אשר מטרתו לדמות תאונת אמיתית עם אנשים כאשר משתמשים בבובות כדי לבדוק איך נפגעו אותן בובות (שמייצגות את בני האדם) הישובות ברכב במושבים הקדמיים או האחוריים. בהתאם לתוצאות מבחני הריסוק, מקבלות כל המכוניות את כוכבי הבטיחות כשחמישה כוכבים מעידים על כך שהרכבים הצטיינו בבטיחותם במבחני הריסוק השונים.

מערכות בטיחות ברכבי פנאי מדגמים החדשים תעשיית הרכב העולמית מתקדמת בצעדי ענק, מכונית מדגם ישן לא יכולה לזכות בחמישה כוכבים כי היא אינה מכילה את מערכות הבטיחות החדשות. בשנים האחרונות קבע הארגון EuroNCAP שציון בטיחות גבוה יינתן רק למכונית שמצוידת במערכות חדישות כמו: בלימת חירום אוטונומית, מערכות כמו סטייה מהנתיב, מערכות התרעה שונות, בקרת שיוט אדפטיבית וכדומה.

כמו כן, יש היום מערכות אבזור מתקדמות שמעלות את דרגות הבטיחות הכוללות: כריות אוויר, מצלמת נסיעה מאחור, חיישני חגורות בטיחות בכל המושבים ועוד. במהלך השנים הקרובות צפוי הארגון לשכלל עוד יותר את מערך המבחנים שלו ולהציג מערכות בטיחות מתקדמות נוספות.

להלן סקירה קצרה על חלק ממכוניות הפנאי עם רמות הבטיחות הגבוהות שיש שמוצעות בישראל:    

פיג'ו 3008 – זכתה ב- 5 כוכבים, במבחן בטיחות לשנת 2016. מערכות הרכב המוצעות באופן תקני ברכב זה הינן: בלימת חירום אוטונומית שמזהה גם הולכי רגל, מנגנון התרעה שמורה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב וזיהוי שלטי מהירות. בשנתיים האחרונות התווספו גם בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית ובנוסף גם מערכות ברמת האבזור.

יונדאי טוסון – זכתה ב – 5 כוכבים במבחן בטיחות לשנת 2015. מערכות שקיימות ברכב זה באופן תקני הינן: בלימת חירום אוטונומית, מנגנון התרעה על אי שמירת מרחק, התרעה על סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אור אוטומטי. עוד מערכות ברמת האבזור העלית הינן: ניטור שטח מת והתרעה על תנועה מאחור. משנת 2018, עם תחילת שיווק הדגם המעודכן בישראל, מוצעת מכונית פנאי זו עם מערכות בטיחות מתקדמות ועשירות יותר, שכוללות בלימת חירום אוטונומית ברמות גימור גבוהות במיוחד.

מיצובישי אקליפס – זכתה ב- 5 כוכבים במבחן בטיחות לשנת 2017. מערכות המוצעות ברכב פנאי זה הינן: בלימה חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה שמעידה על אי שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אור אוטומטי. עוד מערכות שהתווספו הינן: בלימת חירום אוטונומית משופרת, ניטור שטח מת, התרעה על תנועה מאחור ובקרת שיוט אדפטיבית. נציין עוד, מיצובישי אקליפס קרוס, נכון ליולי 2018, נחשבה לרכב הפנאי הבטיחותי ביותר בישראל.

בעת בחירת רכב פנאי, בדקו כמה כוכבי בטיחות קיבל הרכב , עם כמה כריות אוויר הרכב מגיע וגם אילו מערכות בטיחות שילבו בדגם לפני שאתם בוחרים את הרכב הבא שלכם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה