ביטוח לנסיעות לחו"ל בקורונה



משבר הקורונה עדיין בעיצומו ולמרבה הצער גם השמיים סגורים למדי, לפחות לתקופה זו. ואולם, ברי המזל שבינינו הצליחו בכל זאת להיכנס אל המכסות המצומצמות שמאפשרות יציאה מהארץ, בין אם למדינות ירוקות או לכאלו שמוכנות לקבל ישראלים (מה לעשות, נכון לעכשיו אנו עדיין מדינה אדומה). מעבר לכך, השמיים לא יישארו סגורים לעד ודי בטוח שייפתחו עוד לפני שהנגיף ייעלם מהעולם.

freepik

אין ספק שמצב זה מעמיד אתגרים חדשים. למשל, ישראלי עשוי למצוא את עצמו חיובי לקורונה וזקוק לטיפול רפואי במדינה בה מערכת הבריאות נמצאת בעומס רב, וקשה מאוד לקבל טיפול איכותי. הוא גם עשוי למצוא את עצמו במצב בו עליו לקצר או להאריך את השהייה, ובכל מקרה לשנות ואפילו לבטל את הטיסה בחזרה. ואולי יהיה עליו לבטל בכלל את כל תוכנית הטיול ואת הטיסה מהארץ וחזור מפני שנמצא חיובי לקורונה, ולעיתים הגילוי מתרחש אפילו בשדה התעופה עצמו. לכן, חברות הביטוח השונות החלו להציעו ביטוח נסיעות לחו"ל אשר סעיפיו מתייחסים גם למצבים וסוגיות הקשורים לקורונה.

אילו היבטים מכסות הפוליסות החדשות

כידוע, מטרתו של ביטוח נסיעות לחו"ל היא לאפשר שהייה בטוחה ושלווה במדינות שונות מחוץ לישראל, בידיעה שבמקרה של מחלה או כל אירוע אחר המצריך התגייסות מיוחדת ושינויים, חברת הביטוח תכסה את ההוצאות. כך עושות גם פוליסות המתייחסות לנגיף הקורונה. לדוגמא, כיום מוצעות פוליסות עם סעיף ייחודי המתייחס ספציפית למקרה של ישראלי שנמצא חיובי לנגיף בחו"ל, וזקוק בשל כך לטיפול רפואי או חלילה לאשפוז. כל חברה מציעה סכום כיסוי שונה בפוליסה שלה, כאשר הסכומים יכולים להגיע עד למיליוני דולרים.

סעיף נוסף בפוליסות האלו עוסק בביטולי נסיעות או קיצור השהייה בחו"ל עקב תחלואה בנגיף, או עקב נסיבות שאינן תחלואה אישית אך בכל זאת קשורות ישירות לקורונה. מדובר בחזרי הוצאות שונות בסכומים של אלפי דולרים בודדים, כשבתוספת תשלום גם ניתן להרחיב את הכיסוי. למשל, הפוליסה מכסה מאות דולרים מהוצאות הטיסה לאנשים שנאלצו לדחותה או לבטלה עקב הצורך להיכנס לבידוד. היא גם מכסה החזרי הוצאות, לרבות טיסה, עבור אנשים שנמצאו חיוביים לנגיף, בין אם הגילוי התרחש בשדה התעופה עצמו ובין אם לפני כן.

ומה עוד?

פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל מכסות עוד מצבים אפשריים שמתרחשים בחו"ל וקשורים לקורונה. לדוגמא, יש החזר הוצאות עבור אנשים שנאלצו להאריך את שהייתם בחו"ל עקב סגר שהוטל במדינת היעד, ועוד. יש לציין כי הכיסויים המתוארים לעיל אינם בהכרח זולים לרכישה, אולם הם חיוניים, והשוואה בין הפוליסות של החברות השונות תוכל לחסוך לכם כסף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה