ביטוח מחלות קשות – האם זה כדאי?



אם שאלתם את עצמכם מה זה ביטוח מחלות קשות ואם זה באמת שווה את הפרמיה היקרה, הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נפרט את כל הסיבות בעד ונגד. ואיך אומרים? שרק נשלם, ושלא נזדקק.

נתחיל מהבסיס – מהו ביטוח מחלות קשות?

שמה של פוליסת ביטוח מחלות קשות מרמז על מהותה. בעת גילוי מחלה קשה או אבחון של מצב בריאותי חמור ומורכב, חברת הביטוח תעניק לבעל הפוליסה פיצוי כספי שיכול להגיע לסכומים שנעים בין כמה עשרות למאות אלפי שקלים.

הרעיון שעומד מאחורי ביטוח זה הוא פשוט: אדם במצב רפואי כזה, עלול להתקשות מאוד לצאת ולעבוד. בשל סיבה זו, הוא זקוק לסכום כסף שיכול לסייע לו ולמשפחתו להתמודד עם אובדן ההכנסה וההוצאות הנלוות בזמן הטיפול והליך ההחלמה. הסכום נקבע מראש, ביום ההצטרפות לפוליסה, ודמי החבר נגבים בהתאם לסכום הכיסוי.

יש לציין כי חברת הביטוח משלמת למבוטח סכום חד פעמי משמעותי, שבו הוא ומשפחתו יוכלו להשתמש כרצונם, ולאו דווקא לצורך כיסוי הוצאות רפואיות. זאת בניגוד למשל לביטוח בריאות פרטי סטנדרטי, שבו בעצם מקבלים החזרים עבור הוצאות רפואיות ספציפיות, בהתאם למה שמוגדר בפוליסה. בנוסף חשוב להבין שביטוח זה אינו מחליף ביטוחי בריאות אחרים, כמו אובדן כושר עבודה או ביטוח תאונות אישיות, אך הוא מהותי לא פחות מהם.

אילו מצבים רפואיים מכסה ביטוח מחלות קשות?

כל חברות הביטוח מציעות ביטוח מחלות קשות. כולן מחויבות לפי חוק לכסות 8 מצבים רפואיים בסיסיים, כולל סרטן, ניתוח מסתמי לב, התקף לב, ניתוח מעקפים, שבץ מוחי, ניתוח אבי העורקים, טרשת נפוצה וקרדיומיופטיה (ליקוי בשריר הלב). מעבר למצבים אלה, כל חברה מציעה כיסויים גם לכמה עשרות מחלות ומצבים רפואיים קשים אחרים, בהתאם לרצונה.

האם מחיר הפרמיה שווה את זה?

ביטוח מחלות קשות הוא לא ביטוח זול. אך עם זאת, אי אפשר להמר נגד הסטטיסטיקה ומדובר בביטוח קריטי, שיכול ממש להוות בשבילכם גלגל הצלה אם יקרה משהו, ותזדקקו לו חלילה. חשוב להיות מודעים לעובדות: לצערנו, מדי שנה מאות אלפי אנשים מאובחנים במחלות קשות. אפילו אנשים צעירים, בריאים וחזקים עלולים להיקלע למצב שבו הם מתמודדים עם מחלה קשה, ולדאבוננו – אפילו ילדים. אף אחד לא יודע מה העתיד יביא, אך הסטטיסטיקות העגומות לא משקרות.

חשוב לעשות ביטוח מחלות קשות לא רק לכם, אלא גם לילדיכם. ביטוח מחלות קשות לילדים מאוד משתלם, ועולה כמה שקלים בודדים מדי חודש עד לגיל 18 לפחות (לפעמים גם עד גיל 21). התשלום החודשי סמלי והתמורה משמעותית, במיוחד לאור העובדה שאם חלילה ילדיכם יחלו, לא ישלמו להם או לכם אובדן כושר עבודה או כל סכום אחר, שיאפשר לכם להפסיד ימי עבודה ולטפל בהם בנחת.

לעומת זאת, בגיל מבוגר המחיר מתייקר לביטוח מחלות קשות. כדאי להיות מודעים שניתן לרכוש ביטוח ספציפי שמכסה רק מקרי סרטן, ולכן הוא יעלה לכם פחות. לכן אם יש לכם רקע משפחתי בתחום זה, כדאי לפחות שיהיה לכם את הביטוח שמכסה את המקרים האלה.

בנוסף לכך, יש לציין שקיימות פוליסות שניתן להשתמש בהן יותר מפעם אחת, במידה וחס וחלילה, אדם חולה בכמה מחלות קשות במקביל או במהלך חייו. ניתן אף להכפיל ולשלש את סכום הפיצוי.

אז איך מצטרפים?

סכום כמה עשרות או מאות אלפי שקלים יכולים לעזור לכל אדם שחולה במחלה קשה ולכן חשוב שתבטחו את עצמכם ואת יקירכם. עם זאת צריך לזכור שמדובר בביטוח מורכב למדי: דמי הפרמיה החודשיים משתנים מעת לעת, ההיסטוריה הרפואית שלכם משפיעה עליהם, יש לקבוע סכום פיצוי הולם, הכיסויים שונים בין החברות ועוד. לכן, כך או כך, תעשו בחוכמה אם תערכו השוואה בין הפוליסות, תבחנו לעומק את התנאים ואת העלויות כדי לקבל את מלוא התמורה לכספכם.

מאחר ומדובר בביטוח מורכב, כדאי לפנות לסוכני הביטוח של פתרונות עדיפים. הסוכנים שלנו עוסקים בתחום כבר עשרות שנים, עובדים עם כל החברות המובילות בתחום, ומקפידים להעניק לכל לקוח ולקוח יחס אישי וחם ולאתר עבורם את הפתרון האידיאלי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה