ביקורת מבנים היא בדיקה מקצועית שמבצע מהנדס אזרחי במבנים, כדי לבדוק את מצבם ההנדסי והתכנוני. המטרה היא לגלות אם קיימים ליקויי בנייה ומפגעים אקוטיים במקום זה.

ביקורת מבנים מצילה אתכם מנזקים



ביקורת מבנים היא בדיקה מקצועית שמבצע מהנדס אזרחי במבנים, כדי לבדוק את מצבם ההנדסי והתכנוני. המטרה היא לגלות אם קיימים ליקויי בנייה ומפגעים אקוטיים במקום זה.

*קרדיט תמונה – שמואל גלברמן מהנדס פרקטי בהנדסה אזרחית אשר מבצע ביקורת מבנים

חשיבותה של ביקורת מבנים

ביקורת מבנים קובעת את טיב המבנה ולאור זאת היא עשויה להוביל לקבלת ההחלטות הנכונות בנושא רכישה של דירת יד שנייה מסוימת וזאת לאור מצבה לאחר ביצוע בדק בית.

במהלך הבדיקה בוחן המהנדס נושאים כמו תקינותן של מערכות החשמל והאינסטלציה, מצבו של גג המבנה ורמת היציבות שלו, חוזקם של היסודות ושל כל השלד של הבניין, איכות הבנייה של הקירות בתוך המבנה, אופן הדבקת האריחים ורמת האיכות שלהם. כמו כן איכותם ואופן ההתקנה של הדלתות ושל החלונות.

אופציית רכישת דירה יד שנייה

לקוחות רבים שמעוניינים לרכוש דירה ספציפית שוכרים את שירותיו של מהנדס אזרחי שיבצע בדק בית לפני החתימה על החוזה. זאת כדי שלא יוצר מצב שהמוכר לא יידע את הקונה על ליקוי זה או אחר שקיים בדירה, כמו לדוגמה מערכת אינסטלציה לא תקינה. במהלך המשא ומתן נקבעת העלות של הנכס, אך השאלה היא אם הנכס אכן שווה סכום זה כיוון שאם יש בו ליקויים, הערך הכללי הוא מופחת.

מי שרוכש דירת יד שנייה חייב להיות מודע לכשלים הללו, כיוון שהוא יצטרך לבצע שיפורים הנכס טרם הכניסה למגורים. אם מדובר בנושאים שבעל הנכס הנוכחי לא טיפל בהם כדי לחסוך בעלויות, על פי חוק המכר הוא לא יכול להשית את מלוא העלויות על הקונה כיוון שזהו מעשה לא הוגן ולא חוקי.

רשימה מפורטת של הליקויים

בתום הבדיקה אשר מתבצעת באמצעות מכשור מתוחכם וגם באופן ידני, המהנדס מגיש דוח מפורט הכולל את פירוט כל אחד מהליקויים, מהות התיקון שיש לבצע והעלות המשוערת של תיקון כל אחד מהליקויים.

לאחר קבלת הדוח, אם הכול תקין אפשר לקיים את העסקה כפי שהיא, אך אם התגלו ליקויים רבים, שני הצדדים נכנסים למשא ומתן מחודש. יש מקרים שבהם נוצרת הסכמה בין הצדדים והם מחליטים על עלות נמוכה יותר ויש מקרים שבהם עקב הבקשה הלגיטימית להורדת המחיר, העסקה מתפוצצת כיוון שבעל הנכס אינו מוכן להפחית מהעלות שנקבעה.

אילולא שכר הקונה הפוטנציאלי מהנדס, לא היה לו מידע על הליקויים, אלא לאחר תקופת מגורים בדירה כיוון שהיו מתחילות לצוץ תקלות שונות. עלול להיות מצב שבעל הנכס החדש יצטרך לספוג את כל העלויות של תיקון הליקויים, שהוא לא היה מודע להם כלל.

דוח קביל בבית המשפט

במקרה של מחלוקות בין הרוכש והמוכר אשר בעקבותיהן מוגשת תביעה כספית, הדוח של המהנדס האזרחי הוא קביל בבית המשפט ובהתאם לו ולשאר המסמכים המוגשים, השופט מחליט את החלטותיו.

 קרדיט - עדינה אקוקה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה