בית אבות סיעודי – מתי אנחנו נחליט להעביר את ההורים שלנו לשם



אחת השאלות הקשות ביותר עבור כל ילד היא, מתי עליו להודות בכך שהוא איננו יכול לטפל בהוריו המבוגרים ועל כן עליו להציע להם לעבור ולהתגורר בבית אבות

PIXABAY

אף ילד לא רוצה להגיע למצב כזה, מרבית ההורים גם לא אוהבים לקבל את העובדה שהילדים שלהם מתקשים לטפל בהם ומעדיפים לשלוח אותם אל בית אבות בשביל ששם יוכלו לקבל טיפול מתאים מצד אנשי מקצוע. מדובר בעניין לא פשוט, לא רק מבחינה מעשית אלא בעיקר מבחינה רגשית. עבור הורים רבים זה מרגיש כעלבון, וילדים רבים לא רוצים להגיע למקומות האלה.

אך יש מקרים בהם זה הכרחי, יש מקרים בהם הילדים לא יכולים לספק להורים שלהם את הטיפול הנדרש, בין אם זה בגלל חוסר זמן, בין אם זה בגלל שאין להם את הידע והיכולות לשם כך, בין אם זה בגלל הסיבה הפשוטה, שהם צריכים לטפל בילדים שלהם, יש להם עבודה, אין להם את האפשרות להיות שם עבור ההורים שלהם כל הזמן, בשביל השקט הנפשי שלהם ושל הוריהם, הם מעדיפים שהם יעברו להתגורר בבית אבות שמתאים לכך.

הורים מבוגרים רבים נדרשים לקבל שירות סיעודי, ועל כן הדבר הנכון לעשות עבורם הוא לספק להם מקום במסגרת בית אבות סיעודי. מדובר על בית אבות שמכיל אנשי מקצוע, צוותים סיעודיים, שיכולים לספק להם טיפול מלא, 24/7, בכל עניין ובכל דבר שהם צריכים.

בית אבות סיעודי מספק שירות מלא בכל מה שקשור לתפקוד יומיומי, בין אם זה בהקשר של ניקיון, אוכל, ניידות, והיבטים אחרים. כמו כן, מדובר על טיפול רפואי במידת הצורך, שמירה ואבטחה שנדרשת במהלך כל שעות היממה ועוד. אלה דברים שלא תמיד בן משפחה יכול לספק, הן בגלל שאין לו את הידע הדרוש, אין לו את הזמן לכך וכן אין לו את המשאבים שנדרשים לטיפול שכזה.

מתי וכיצד נחליט האם זה נכון לשלוח את ההורים לבית אבות סיעודי

כאמור, ההחלטה האם לשלוח את ההורים לבית אבות כזה, היא לא החלטה פשוטה. אך יש לעשות אותה אחרי שמשקללים את כל הנתונים שעומדים לרשותנו. למשל, יש לבחון את השאלה, איפה ההורים יקבלו את הטיפול הטוב ביותר, האם אנחנו יכולים לספק להם את כל מה שצריך או שמא בבית אבות תהיה להם איכות חיים גבוהה יותר, האם שם הם יוכלו לקבל תנאים טובים יותר.

רצוי מאוד לא לקבל את ההחלטה הזאת לבד אלא להתייעץ עם אנשי מקצוע. צריך לזכור, בגיל מסוים אין דרך חזרה, כלומר המצב לא יכול להשתפר במקרים סיעודיים. לכן צריך להיות מודעים לכך שהמצב עלול רק להתדרדר ולא בהכרח להיות טוב יותר, יש לצאת מתוך נקודת הנחה שזה ישפיע עלינו ועליהם באופן כזה או אחר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה