בית חם: כך נכין את הבית לחורף



העונה הקרירה מתדפקת על דלתנו, ויחד איתה גם הגשמים והסופות. לצד הוצאת השמיכות המפנקות מהארון והכנת שוקו חם, חשוב שתשמרו גם על הבית שלכם מפני העונה הסוערת. היערכות מוקדמת תאפשר לכם לשמור על הבית שלכם ולמנוע נזקים עתידיים. כך תעשו זאת

קרדיט תמונה Shutterstock

החורף כבר ממש מעבר לפינה, וגם אם אתם מחובבי הקור והגשמים – אין ספק כי שמירה על בית חם ויבש היא עניין הכרחי וחשוב ביותר לא רק לתפקודו התקין, אלא גם למניעת נזקים פוטנציאליים שעלולים להסתכם בסכומים בלתי מבוטלים. פרט לרכישת ביטוח דירה , שיסייע לכם להתמודד עם הנזקים שעלולים להיגרם לבית או לדירה, ישנם כמה טיפים חשובים שאנו ממליצים לכם בחום ליישם לקראת החורף הקרב ובא.

 

ניקוי המרזבים

המרזבים הם מעין צינורות שמותקנים בקירות הבניין או הבית. תפקידם של המרזבים הוא "לאסוף" את מי הגשמים שנקווים על הגג ולהוביל אותם למטה, אל עבר האדמה. כאשר המרזבים סתומים, לא מותאמים בגודלם למבנה או לא תקינים מכל סיבה אחרת – עלולות להיווצר בגג רטיבות או אף שלוליות של ממש, שיובילו לנזקים בבית בדמות נזילות, עובש, התנפחות של הקירות או התקרה וקילופי צבע. בעיות אלה עלולות להוביל בסופו של דבר להתפוררות של הגג ולהרס שלו. יש להדגיש כי לא מדובר רק בבעיות אסתטיות, אלא בבעיות בריאותיות ובטיחותיות של ממש, שחשוב מאוד למנוע מראש על מנת לשמור על דרי הבית. מסיבה זו, יש לוודא את תקינות המרזבים ולנקות אותם עוד לפני תחילת הגשמים.

 

ביצוע איטום

בדומה מאוד לניקוי מרזבים, גם איטום הוא פעולה שחשוב מאוד לבצע לפני בוא הגשמים, ומספיק זמן מראש כדי לוודא כי האיטום עובר תהליך ייבוש מספק טרם הגשם מגיע. כאשר הגג אינו אטום כהלכה, גם אם המרזבים מתפקדים באופן מושלם – הבטון למעשה נותר חשוף ללחות ולרטיבות, שיכולות להגיע עד לברזלים שמחזקים אותו. בתהליך זה, מתפתחת על הברזלים חלודה שמחלישה את הגג, מערערת את יציבות המבנה כולו ואף עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים, או לנזקים שעלות התיקון שלהם מגיעה לסכומים אסטרונומיים. מסיבה זו, חשוב לבצע בגג איטום איכותי אחת לכמה שנים, ולוודא את התקינות שלו לפני החורף בעזרת איש מקצוע, על בסיס שנתי.

 

בדיקת תקינות לדוד

אם אתם עושים שימוש בדוד שמש וממעטים להדליק אותו ברוב עונות השנה, בדקו את תקינותו כבר עכשיו באמצעות הדלקתו למשך כרבע שעה בשעות הבוקר המוקדמות או הלילה. פעולה זו תיתן לכם אינדיקציה טובה באשר לתקינות הדוד, ותאפשר לכם לטפל בבעיה, אם קיימת, עוד לפני שהימים הופכים להיות קרים ואתם משוועים למקלחת חמה ומנחמת.

 

בדיקת גופי החימום בבית

על אף שהחורף הישראלי לא מתאפיין במזג אוויר קשה במיוחד, מומלץ בכל זאת לבדוק את האמצעים שבהם אתם משתמשים בדרך כלל על מנת לחמם את הבית, כך שלא תמצאו את עצמכם ללא מענה הולם לחימום הבית בעת הצורך, במיוחד אם יש בבית תינוקות וילדים. בדקו שתנורי החימום, הרדיאטורים ומפזרי החום נקיים ופועלים באופן תקין, נקו את הפילטרים של המזגן, זרקו את אמצעי החימום התקולים ורכשו חדשים אם צריך. בנוסף, רצוי לתכנן את המיקום של אמצעי החימום היטב על מנת למנוע שריפות או כוויות, וכמו כן לרכוש כבל מאריך בעת הצורך. אם אתם רוכשים תנורים או אמצעי חימום חדשים אחרים, וודאו שהם מכילים מפסק שמכבה אותם באופן אוטומטי במקרים של תזוזות או נפילות, והשתדלו לרכוש רק מכשירי חימום עם דירוג אנרגטי A כדי לחסוך לעצמכם בחשבון החשמל ולהטיב עם הסביבה.

 

בצעו בדיקה חשמלית מקיפה

בחורף ישנה נטייה להפעיל יותר מכשירים "זוללי חשמל" במקביל. פעילות אינטנסיבית או מרובה של מערכת החשמל בבית עשויה לגרום לחימום של חוטי ההולכה – עניין אשר בא לידי ביטוי בקפיצות חשמל ועשוי לסכן את יושבי הבית. אם אתם סובלים מקפיצות חשמל בעונת החורף או בכלל, רצוי מאוד להזמין חשמלאי לצורך בדיקת המערכת החשמלית בבית, על מנת לוודא שהיא תקינה ולבצע תיקונים אם יש צורך.

 

גשם גשם משמיים

בין אם אתם מאוהבי החורף או שאתם כאלה שרק מחכים לקיץ בים, אין ספק שלחורף יש קסם משלו, במיוחד כאשר אתם בבית, מכורבלים וחמימים, צופים בגשם בחוץ. כדי להבטיח שגם עונת החורף הזו תעבור עליכם בשלום, הכינו את עצמכם ואת הבית שלכם מבעוד מועד בעזרת הטיפים הללו ותבטיחו שתישארו יבשים ומוגנים לאורך כל העונה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה