בית מוכן לאורחים בעשר דקות: טריקים שיהפכו את הבית שלכם לנקי ומסודר בלי מאמץ



חברים התקשרו מהדרך והם עוד רבע שעה אצלכם? ביקורי פתע, מעצם טבעם, הם מפתיעים ויותר מכך- הם אולי הפחד הגדול ביותר של אנשים מבולגנים, גם אם האורחים שמגיעים הם אנשים אהובים במיוחד. הסלון הפוך? הבית חנוק? המטבח מבולגן וכל הצעצועים על הרצפה? אל דאגה, עשר דקות של סידור זריז לפי המתכון הסודי שלנו ועוד יישארו לכם חמש דקות לשבת על הספה ולעלעל במגזין, כאילו כל מה שמעסיק אתכם מהבוקר הוא לצרוך תרבות בסלון המצוחצח שלכם.

קרדיט תמונה: pexels

הסלון: כמה ניעורים ונראה שמעולם לא ישבו על הספה הזו

ספות מעוכות משדרות אווירה מעוכה. זה נכון, הן נוחות וכיף לרבוץ עליהן, אבל לפני שהאורחים באים אנחנו רוצים לחדש את האווירה הכללית ולמתוח את הפנים של הסלון שבו ישבו כולם. מה עושים? פשוט מוציאים את כריות הישיבה (הן אולי גדולות אבל בדרך כלל יהיו יותר קלות מן המצופה), וטופחים עליהן באסרטיביות. אם הספה מאובקת אפשר לנגב אותה עם סמרטוט לח (לא רטוב!) שיספוג אליו את שאריות האבק. עכשיו, רק להחזיר את כריות המושב למקום, ליהנות מהמראה הרענן והתפוח שלהן ולסדר את כריות הנוי כמו בקטלוג. נגבו את השולחן מאבק עם כמה מגבות נייר והניחו על השולחן ספר מיוחד או מגזין צבעוני, שישברו את הקרח בקלות ויספקו נושאים מעניינים לשיחה.

חדר הישיבות: אל תזניחו את השירותים

בין אם האורחים החליטו להפתיע אחרי נסיעה ארוכה ובין אם לא- כנראה שלפחות אחד מהם ירצה לבקר בשירותים, וגם שם, חשוב להשאיר רושם טוב. נכון שהוא בדרך כלל חדר קטן שנמצא בפינת הבית, אבל זה לא אומר שתזניחו אותו: שירותים נקיים עושים את כל ההבדל בין בית שמרגיש נוח ונעים להתארח בו לבית שמחכים לעזוב. אין צורך לשלוף מהארון את כל חומרי הניקיון ולפצוח בספונג'ה יסודית: מספיק לשפוך אקונומיקה בשירותים (ולהשתמש במברשת אם נותרו ראיות מהשימוש האחרון), לשפשף את הכיור עם סקוטש למקרה שנותרו בו סימני משחת שיניים ולמלא את מאגר נייר הטואלט. אם השירותים נמצאים בחדר הרחצה, פנו משם את הבגדים המלוכלכים ואספו לתוך שקיות אשפה את האשפה של הפח, את מקלות האוזניים המשומשים שמצאו את עצמם בטעות על המדף וגלילי נייר טואלט ריקים על הניאגרה.

על טעם ועל ריח

חוש הטעם וחוש הריח משפיעים באופן לא מודע על החוויה שלנו. ריחות נעימים גורמים לנו להתחבר למקום, לאנשים ולחוויה חיובית של המקום, בעוד ריחות רעים גורמים בדיוק להיפך. כדי לדאוג לחוש הטעם של האורחים שלכם אין צרוך לאפות פאי פקאן מאפס ואפילו לא עוגה בחושה. חממו במהירות עוגיות קפואות שיפיצו ריח של בית, ואם אין לכם כאלו תוכלו פשוט להגיש קערה עם פירות קרירים ומתוקים לשולחן, קערה עם תמרים ואגוזים או קנקן תה קר וכוסות זכוכית. הגשה של מזון ומשקה מתוקים משמחים את העין גם אם שום דבר מהם נכנס אל הפה. לגבי הריח- אם ישבתם בבית סגור כמה שעות (לא חשוב באיזה עונה), סביר להניח שהאוויר עומד וכל מי שנכנס יחוש בריח החנוק עם הכניסה לבית מבחוץ. לכן, לא חשוב מה מזג האוויר פתחו חלון ואווררו את המרחב. אור ואוויר טריים יוכלו להיכנס ולהפיץ עננות במרחב. כמו כן, אם יש לכם נרות ריחניים או מפיצי ריח בניחוחות נעימים- זה הזמן לשלוף אותם, להדליק אותם ולתת לקסם לעשות את שלו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה